Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tenke på at jeg vil stramme inn litt her og der. jeg er 180 høy og veier 65 kg. jeg har lår og mage som skal strammes på. jeg vil ikke si at jeg slanker meg, mn jeg ønsker ikke å spise alt mulig drittmat som pommes frites, sjokolade, chips, saus, brus osv. Men det jeg opplever er at familie og venner ser stygt på meg akkurat som de blir fornærmet. "du har ingenting å klage over" er det slik at de som veier mer enn di ønsker har noe å klage på? jeg mener, det er jo de selv som spiser så mye og urett at de blir seende slik ut?

Selv liker jeg best sunn mat, føler at jeg blir så slapp og tung i magen hvis jeg spiser usunt, men dette ser ut til å ikke kunne forstås av andre.

er det andre som føler det slik?

skulle ønske at folk kunne passe på seg selv og bare respektere mitt valg!

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Å la vere å spise chips og brus er vel ikkje å slanke seg? Den innstramminga du bør gjere er ved å trene, ikkje ved å spise mindre. Du har ingen kilo å miste, men dersom du trenar systematisk så må du spise ordentleg mat for å ha energi å trene for. Trenar du vil du bli fastare, men kanskje tyngre fordi musklar veg meir enn feitt. Du bør iallfall ikkje gå ned i vekt.

Skrevet

Det er både sunt for både kropp og helse dersom man er litt obs på hva man putter i seg. Ingen kan nekte deg å ikke trene eller spise sunt selvom du allerede er "fin nok".

Skrevet

Å la vere å spise chips og brus er vel ikkje å slanke seg? Den innstramminga du bør gjere er ved å trene, ikkje ved å spise mindre. Du har ingen kilo å miste, men dersom du trenar systematisk så må du spise ordentleg mat for å ha energi å trene for. Trenar du vil du bli fastare, men kanskje tyngre fordi musklar veg meir enn feitt. Du bør iallfall ikkje gå ned i vekt.

Jeg trener jevlig, men har fått belastningsskader i skuldre og knær, derfor mens jeg venter på å bli bedre, går jeg 1 times powerwalk turer 4-5 ganger i uka. selvfølgelig forventer jeg ikke å stramme inn ved å bare spise gulrøtter=) går mye i trapper og motbakker.

Skrevet

Trenger du å si så mye til familie og venner, da? Vi har vel alle våre årsaker til å ville spise sunnere. Jeg har selv vært inne i en negativ periode i det siste, med for lite ordentlig mat og for mye sjokolade og godis, men nå er det skjerpings. Og jeg har heller ingen kilo å miste, men motivasjonen er heller at jeg skal få mer energi i hverdagen. :)

Skrevet

Bør da ikke være negativt å ønske å bli litt sunnere. De tror sikkert at det betyr at du ønsker å gå ned i vekt. Det er da uansett ikke deres problem, så bare gjør ting på din måte du. Så lenge du får i deg den næringa du trenger,er det jo ingen fare.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du sier som gjør at de svarer deg som de gjør, om du beklager deg over "feiler" som kun du ser, dette kan føre til at andre blir litt kvass i tilbakemeldingene, men trenger du egentlig si noe om at du ikke spiser chips osv.? Bare la vær å spis det, de kan ikke tvinge det inn i munnen din.

Kanskje er de også misunnelig om de ikke har viljestyrke nok til å gjøre som deg. En sunn livsstil som du ønsker er noe jeg synes du skal unne deg selv om du ønsker det så får de andre bare si hva de vil, det er ditt liv og du lever det som du ønsker!

Skrevet

Jeg har begynt å tenke på at jeg vil stramme inn litt her og der. jeg er 180 høy og veier 65 kg. jeg har lår og mage som skal strammes på. jeg vil ikke si at jeg slanker meg, mn jeg ønsker ikke å spise alt mulig drittmat som pommes frites, sjokolade, chips, saus, brus osv. Men det jeg opplever er at familie og venner ser stygt på meg akkurat som de blir fornærmet. "du har ingenting å klage over" er det slik at de som veier mer enn di ønsker har noe å klage på? jeg mener, det er jo de selv som spiser så mye og urett at de blir seende slik ut?

Selv liker jeg best sunn mat, føler at jeg blir så slapp og tung i magen hvis jeg spiser usunt, men dette ser ut til å ikke kunne forstås av andre.

er det andre som føler det slik?

1) det er veldig bra at du vil spise sunn mat.

2) Du trenger ikke å "annonsere" at du ikke skal spise det og det.

3) "du har ikke noe å klage over" kan være et et komplement i en dårlig innpakkning. Kanskje de faktisk mener at du ser veldig bra ut!

4) Overse kommentarer og ikke la deg irritere over slikt. Det er ikke bryet verdt.

5) Og: det kunne vært verre! Tenk om de hadde sagt "du så feit ut" eller at "du måtte slanke deg", "nå må du passe deg så du ikke blir stor over baken". Ergo: Ikke noe å ta på så på vei for..

6) Bare overse slike kommentar når det ikke er direkte sårende, men bare plagsomt..

Skrevet

Trenger du å "be om lov" før du tar en kostholdsendring da? Så lenge du selv vet at du skaffer deg ett kosthold du liker, og ikke gjør det for å slanke deg (for om du tenker slanking med den vekta, så høres det ut som du har andre problemer, for meg). Trening og godt kosthold + nok mat i forhold til hva du trenger skader ikke, og jeg kan ikke skjønne at du skal trenge å få lov av noen til å endre kosthold.

Skrevet

Bør du gå i trapper/powerwalk med belastningsskader i knærne dine da? Synes heller du skal høre med legen din om du "får lov" til det, heller enn å bry deg med hva folk mener om hva du putter i deg.

Skrevet (endret)

Jeg er så lei av det hysteriet der det ikke skal være lov å snakke om slanking uten at mamma og pappa, søsken onkler, tanter og venner stiller seg negative til det.

Om en person er åpen rundt det å slanke seg, så må jo det bare være et godt tegn på at man ikke har noe sykelig å skjule.

Be dem reise et visst sted hvis de ikke kan backe deg opp.

Endret av baltazar
Skrevet

Att fokusera på sund mat och träna kroppen behöver INTE vara lika med slanking.

jag har liknande mått och tänker också på både mat och träning. För mig är argumenten att må bra, att få energi genom sund kost och träning. OM jag skulle äta bara skräpmat så mår inte jag bra, jag blir slö, energilös och både hy, hår och hud ser slapp och sliten ut.

Träningen är bra, även om du är slank så behöver hjärtat tränat, musklerna röras och tränas. Framför allt om du är lång och smal behöver rygg och mage stärkas för att du ska undvika problem med rygg och axlar.

Träning och kosthold handlar om att ta vara på sin kropp och ge den bra förutsättningar - inte nödvändigtvis att slanke seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...