Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg er i en skikkelig knipe. Jeg er en mann tidlig i 20-årene og samboer med en jente på samme alder. Vi har et vennepar som er litt eldre enn oss. Mannen er 30 og kona hans 34. I det siste har kona sendt meg flørtende mail på facebook, sms og i det siste har hun begynt å flørte åpenlyst med meg når vi møtes også. Dersom vi sitter rundt bordet og spiser vil hun for eksempel berøre bena mine lenge og vel, dersom vi er alene i et rom vil hun "tilfeldig" komme borti meg...dere skjønner tegningen. Jeg har ikke sagt noe til samboeren min, og hverken hun eller mannen skjønner noe tror jeg.

I begynnelsen syns jeg dette var litt spennende. Dama er pen og jeg ble grepet av lyst over denne muligheten...men nå er jeg forvirret. Hva bør jeg gjøre? Jeg begynner å bli forelsket i henne, men er litt redd for konsekvensene dersom vi innleder et forhold. Regner med at mannen hennes, som er en god venn, ikke blir så glad for at jeg plutselig er sammen med dama hans og blir stefar for barna hans...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei,

jeg er i en skikkelig knipe. Jeg er en mann tidlig i 20-årene og samboer med en jente på samme alder. Vi har et vennepar som er litt eldre enn oss. Mannen er 30 og kona hans 34. I det siste har kona sendt meg flørtende mail på facebook, sms og i det siste har hun begynt å flørte åpenlyst med meg når vi møtes også. Dersom vi sitter rundt bordet og spiser vil hun for eksempel berøre bena mine lenge og vel, dersom vi er alene i et rom vil hun "tilfeldig" komme borti meg...dere skjønner tegningen. Jeg har ikke sagt noe til samboeren min, og hverken hun eller mannen skjønner noe tror jeg.

I begynnelsen syns jeg dette var litt spennende. Dama er pen og jeg ble grepet av lyst over denne muligheten...men nå er jeg forvirret. Hva bør jeg gjøre? Jeg begynner å bli forelsket i henne, men er litt redd for konsekvensene dersom vi innleder et forhold. Regner med at mannen hennes, som er en god venn, ikke blir så glad for at jeg plutselig er sammen med dama hans og blir stefar for barna hans...

Du er ute i farlig farvann og bør tenke deg nøye om før du eventuelt tar noen skritt videre. Dette er sannsynligvis veldig spennende, og det kan godt være slik at du forveksler følelsene av spenning med en forelskelse.

Mange som forfølger denne spenningsfølelsen og hopper ut i utroskap er ikke på forhånd klar over hvilke konsekvenser dette kan få. En ting er at det kan få konsekvenser for deg i ditt eget forhold, men det som verre er, er at du risikerer å påføre samboeren ulidelig smerte som hun kan måtte slite med i lang tid. Når du har disse konsekvensene i tankene,kan det kanskje være lettere for deg å se om du er villig til å betale den prisen det kan koste. Mange sier i etterkant av denne type utroskep at det kostet mer enn det smakte.

Hvis du ikke har noe ønske om å forlate samboeren din synes jeg du skal avslutte denne flørten før du gjør noe du kan komme til å angre på. Dette må du være tydelig på overfor den kvinnen som flørter med deg.

Endret av Havbris
Skrevet

Hei,

Syns du skal styre deg, og holde deg langt unna henne.

Er det verdt å innlede et forhold til denne dama - et forhold du ikke aner om er liv laga? Er du glad i samboeren din,(hvilket det ikke virker som ettersom du bare skriver at du lurer på hva du skal gjøre, og hva kompisen vil si...nevner ikke dama di engang) så gjør du det selvfølgelig ikke, du vil garantert såre samboeren og kompisen din også.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for gode svar. Det er selvsagt veldig spennende. Vi har hatt noen nedturer i det siste, og det kan kanskje være derfor jeg ikke tenker klart...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gå for det, jeg... så lenge dere er diskret så trenger ingen å bli lei seg!

Skrevet

Takk for gode svar. Det er selvsagt veldig spennende. Vi har hatt noen nedturer i det siste, og det kan kanskje være derfor jeg ikke tenker klart...

Nedturer i et forhold kan skape de beste betingelsene for utroskap. Skynd deg å ta tak i det forholdet du allerede har, ta en prat med samboeren din og se hva dere kan gjøre for å løfte forholdet inn i en bedre fase. Tro meg - denne typen spennende utroskap er neppe verdt prisen. Det er spennede å oppleve seg begjært, særlig hvis det er litt grått og kjedelig i heimen, men hvis du tenker litt langsiktig så er det sikkert smartere å investere i det prosjektet du allerede har!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det første du bør gjøre er å slå opp med samboeren din, du er jo tydeligvis ikke glad nok i henne til å skjønne hva som er det riktige å gjøre.

Da er du singel og fritt vilt - så ser du hva kona til kameraten din pønsker på. Dersom hun fortsetter så er det deg hun vil ha, dersom hun slutter var hun bare interessert fordi du var i et forhold. Kanskje var du interessant fordi hun tenkte det ville bli holdt hemmelig da, eller kanskje var det interessant fordi det var så ulovlig å ha lyst på en opptatt mann.

Dersom hun fortsetter, avslår du. Hun er jo kona til kameraten din og mor til hans barn. Så oppfordrer du henne om å fortelle det til ektemannen eller om å varsomt vakte sine steg videre fordi du som en hauk skal passe på at hun ikke bedrar kameraten din. Hun er jo tydeligvis typen til det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skammer meg litt nå, fordi jeg trådde over grensen...dama kom på døra ut a v det blå og det bare skjedde. Nå har hun akkurat dratt. Nå veit jeg i alle fall ikke hva jeg skal gjørra!!! :trist:

Skrevet

Jeg skammer meg litt nå, fordi jeg trådde over grensen...dama kom på døra ut a v det blå og det bare skjedde. Nå har hun akkurat dratt. Nå veit jeg i alle fall ikke hva jeg skal gjørra!!! :trist:

Tja?

Nå begynner jeg å lure på om du ikke tuller litt med oss, men jeg velger å ta deg på alvor ennå en gang.

Kl 09 skriver du og ber om råd her, du får en del råd fra folk som råder deg til å la være. 3 timer etterpå så skriver du at du hoppet i køya med henne, fordi det bare skjedde ut av det blå.

Da har jeg ikke flere råd å gi deg og ønsker deg lykke til videre, enten du tuller eller ikke.

Gjest lille meg
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt setningen her..."dama kom på døra og det bare skjedde"...Dama di eller dama til typen? Har du vært utro?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tja?

Nå begynner jeg å lure på om du ikke tuller litt med oss, men jeg velger å ta deg på alvor ennå en gang.

Kl 09 skriver du og ber om råd her, du får en del råd fra folk som råder deg til å la være. 3 timer etterpå så skriver du at du hoppet i køya med henne, fordi det bare skjedde ut av det blå.

Da har jeg ikke flere råd å gi deg og ønsker deg lykke til videre, enten du tuller eller ikke.

Jeg tuller ikke. Jeg har virkelig gått i baret. Ringte dama nå, og hun sa at hun vil være sammen med meg og at hun ikke elsker mannen sin mere. Jeg skal tenke på hva jeg vil gjøre. Jeg er glad i samboeren min, men dette har vært så spennende at jeg i skrivende stund heller mot min gifte venn.

Gjest lille meg
Skrevet

Det er foresten et uttrykk som mange bruker når det gjelder utroskap: "Det bare skjedde". Og da lurer jeg på om det er en magisk sykdom som plutselig oppstår i hjernen, slik at en ikke tenker lenger? Plutselig bevistløs, liksom? Det skal jeg jammen si når jeg er i butikken og ikke vil betale for meg. Jeg går rett ut, og blir jeg arrestert så sier jeg "Det bare skjedde" :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt setningen her..."dama kom på døra og det bare skjedde"...Dama di eller dama til typen? Har du vært utro?

Dama til typen kom på døra, begynte sin sedvanlige flørting...det ene førte til det andre og før jeg visste ordet av det lå vi i bingen.

Gjest tja....
Skrevet

Tja... skjønner deg jeg. Det er jo ikke første gangen noen forelsker seg i en annen enn den de er sammen med. Og det vil heller ikke være første gangen noen går fra hverandre for å bli sammen med den nye forelskelsen.

Om det kommer til å holde gjenstår å se. Det er stor forskjell på hverdagen og forelskelses-spenningen. Dere kan møte mange hindringer i veien. Både fra de som blir såret av det dere gjør, og andre. Og gjennom at det f.eks er aldersforskjell mellom dere "feil vei". Det trenger ikke nødvendigvis ha noe å si, spesielt ikke nå i forelskelsen. Men i hverdagen kan det ha noe å si. Det er f.eks ikke sikkert hun synes det er kult å henge med kompisene dine og damene deres som er 18-19.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan du fortelle litt mer om hvordan det skjedde? Var det så bra som du hadde trodd?

Skrevet

Hei,

Nei, det vil jeg tro, men hva med kjæresten din? Du nevner omtrent ikke henne med et ord?

Det bare skjedde? For noe tull. Dette var et valg du tok, og du får pent leve med det. Gjør dem en tjeneste og la dem få velge om de vil ha deg som kjæreste og venn. Du har holdt dem for narr lenge nok, på tide å være litt ærlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hm...bare meg som tenker at denne unge mannen er et lett seksuelt bytte for ei som er lei av mannen sin?

det som kommer til å skje her er at hun leker med deg til hun blir lei, så går hun enten tilbake til mannen eller finner seg en annen.

dette er jo ikke forelskelse fra hennes side, da ville hun nok behandlet deg med litt mer respekt og med litt mindre "cougar" tendenser.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hm...bare meg som tenker at denne unge mannen er et lett seksuelt bytte for ei som er lei av mannen sin?

det som kommer til å skje her er at hun leker med deg til hun blir lei, så går hun enten tilbake til mannen eller finner seg en annen.

dette er jo ikke forelskelse fra hennes side, da ville hun nok behandlet deg med litt mer respekt og med litt mindre "cougar" tendenser.

Det får så være. I kveld har jeg tatt skrittet. Jeg sa det som det var til min kjæreste og hun tok det tungt, men jeg føler at jeg gjør det rette. Jeg ringte min gifte venninne og hun ble faktisk meget glad og sa at hun skulle snakke med mannen sin i løpet av kvelden.

Nå sitter jeg på et hotell og prøver å organisere meg litt. Det har vært en dag med mye action!

Og til han som spurte tidligere, ja det var mye bedre enn jeg kunne tenkt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ai ai ai...du har nok lagt gullegget nå. Forbered deg på en venneløs og kjæresteløs sommer. :snurt:

Gjest angelica
Skrevet

Forhold som starter med utroskap viser forskning bare varer i 10 % av tilfellene. Kan jo hende dere får det til, men det blir en tøff tid for dere begge. Begge sårer mennekser dere er glad i. Dere blir sittende igjen som drittsekker i den andres øyer og øynene til venner og familie av deres partnere/ekser. Dere ofrer og et stabilt forhold for noe som er helt usikkert, du vet jo ikke om du passer sammen med denne dama.

Dessuten vet jeg av erfaring at en som er utro i et forhold lett er det i det neste og når en går lei eller møter noe nyrere og spennende. Når deres forhold starter med utroskap er det lett at enten en av dere eller begge er utro i det eventuelle forholdet dere starter nå

men dere får ha lykke til og håper samvittigheten deres er god ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...