Gjest caramiacaramella Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Jeg reiser til Irland med SAS på torsdag,og lurer på om det er lov å dele opp de 20 kg innsjekket bagasje man kan ha på to kofferter? Sjekket på SAS sine sider og fant ingen info om det, men brukte en tjeneste de har som heter "Spør Eva" eller noe(man skriver hva man lurer på, og så svarer hun,og da jeg spurte henne, kom det opp at det var lov å dele de 20 kg på to kolli. Men i og med at jeg ikke fant noe mer info om det på nettsiden, er jeg litt usikker. Har jo ikke særlig lyst til å dukke opp på flyplassen med to kofferter,for å få høre at det ikke er lov likevel. Noen som vet noe om dette? Og ja, et lite spørsmål til. Jeg har et mellomstopp i oslo,trenger jeg da å hente bagasjen min og sjekke den inn igjen for det andre flyet?
The Kitten Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Du kan sikkert dele det paa to kolli. Det er totalvekten det gaar paa tror jeg, ikke antall kolli. Nei, du trenger ikke aa skjekke inn bagasjen for det andre flyet.
Mermaid Blues Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Nei, du trenger ikke aa skjekke inn bagasjen for det andre flyet. Det kan faktisk godt hende du må det, selv om det er en transitflygning som er bestilt i ett. De siste fire gangene jeg har ankommet Gardermoen (innen siste 2 mnd) har det blitt gitt beskjed om dette både på flyet ved landing (både innenlands og utenlands) og underveis fra flyet til bagasjebåndene. Vet ikke om dette er en ny, konsekvent regel eller om det var tilfeldig, men for sikkerhets skyld skader det ikke å forberede seg på det
Mermaid Blues Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Forresten, når det gjelder antall kolli, du kan ringe SAS kundetelefon på 05400 så får du et klart svar og slipper å tenke mer på det God tur
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Evnt kan du trykke på "Spør Eva", og så skriver du inn "chat", og da kommer du direkte til chat-tjenesten. Foretrekker den fremfor å ringe, i og med at jeg er døv. ^^
Gjest caramiacaramella Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Forresten, når det gjelder antall kolli, du kan ringe SAS kundetelefon på 05400 så får du et klart svar og slipper å tenke mer på det God tur Flotters, takk skal du ha! Så etter et slikt nummer på sas.no,men fant ingenting. Men nå har jeg ringt dem og fått svar:D
lilleGrethe Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Jeg kan jo legge til for andre brukere at hvis du hadde hatt samme spørsmål, men med et annet flyselskap (f.eks Norwegian) der man betaler for bagasje, kunne du ha delt de 20 kg på to kolli, men måtte ha betalt for hvert kolli. For disse flyselskapene må man også huske på at selv om man betaler for 2 kolli, er man fortsatt begrenset til 20kg per person (eller den grensen de setter, det varierer litt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå