Gå til innhold

Er kaffe usunt?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg drikker en kaffe latte hver dag. Er dette usunt?

Jeg har en bitteliten sukkerbit i den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunt er det vel ikke akkurat. Hadde lagt på meg om jeg hadde drukket en latte hver dag.

Skrevet

Kaffe gjør kroppen sur (syre-base balansen) og melk er for kalver ikke mennesker! Er kaffe elsker, og drikker alt for mye kaffe, men passer på å få i meg mye basisk, og kjøper meg syrefri kaffe som jeg sper på i den vandlige kaffen (syreffi kaffe er dyrt!) dessuten er kaffe vanndrivende, så drikk vann! så kaffe er ikke særlig bra, men hvis du drikker bare en kopp om dagen, er det ikke så farlig.

Skrevet

Jeg vil tro at det finnes ting som er mer usunne enn en latte om dagen.

Faktisk kan jeg komme på et par tusen ting her og nå (som av praktiske grunner ikke kommer til å bli listet opp).

Skrevet

Får du magesår merker du tydelig hvor usunt kaffe er.

Men som med det meste annet er det variasjon og måtehold som gjelder. Så lenge du spiser variert mat ellers skader nok ikke den latten.

Og legge på deg av å drikke en Kaffe Latte hver dag? Hvor lite spiser du ellers? Jeg trodde ikke en latte var spesielt fetende...

Skrevet

Støtter Lea her - mange ting som er mer usunt.

Sukkerbiten ville jeg kanskje droppet - sukker er ikke særlig sunt. men er suketten det...?

Økonomien min hadde heller ikke klart en kaffebarlatte om dagen 32,- x 7 - for en uke... brrr....

Men kaffe virker positivt på fordøyelsen - for ikke snakke om humøret!

Les mer på kaffesiden her: http://www.kaffe.no/

Gjør også et søk om kaffe på sol.no fx - og du finner masse om kaffe. Sunne og glade ting om kaffe.

Skrevet
Og legge på deg av å drikke en Kaffe Latte hver dag? Hvor lite spiser du ellers? Jeg trodde ikke en latte var spesielt fetende...

De bruker ofte H-melk, så hvis man ønsker å gå ned i vekt er det ikke så smart i lengden å drikke hver dag.

Skrevet

DonPedro: Takk. Jeg tenker ikke alltid på hvordan slike "småting" faktisk kan ha en innvirkning på vekten. For min del har jeg nok av andre ting jeg kan kutte ned på...

Skrevet

I "min" kaffebar kan man bestille Latte med lettmelk.

Trodde egentlig at dette var noe man kunne over alt jeg??!

Selv slipper jeg å tenke på vekta når jeg drikker kaffe.

Fikser ikke kaffe med melk.

Skrevet

Lea; ja hvis du sier ifra kan du få med annen melk. Men mange ber ikke om dette.

Selv drikker jeg ikke kaffe, fordi det er vondt :ler:

Skrevet

kaffe har fler, og viktigere, helsebringende enn helseskadelige egenkaper, og er i sum ikke usunt, så lenge du ikke overdriver. men det gjelder til og med vann, at store mengder er ikke bra. ALT med måte. en latte om dagen med en sukkerbit i er så definitivt blant livets mer uskyldige gleder!

riktignok er det en slags amerikansk kaffemyte om at det egentlig er fryktelig usunt, men det er bare tull.

selvfølgelig, drikker du 15 kopper om dagen og får magesår, er det ikke bra - det gjorde jeg og det var VONDT.

men å drikke en kopp om dagen kan være sunnere enn å la være!

så kos deg med god samvittighet.

Skrevet

Ja....her får jeg bare trø til med det jeg vet,tror jeg.....

Problemet med kaffe er at OLJEN i kaffen legger seg på innsiden av blodårene dine.Så når du er 60-70 år gammel,så er de rimelig innsnevra.....

Hilsen et passelig opplyst Kaffevrak av dimensjoner,men uten magesår :blunke:

Skrevet

Kanskje du kunne bytte ut den sukkerbiten med en sukkerbit av brunt rørsukker? Det er i alle fall litt sunnere enn vanlige sukkerbiter! :P Synes i alle fall ikke at du skulle begynne med suketter.

• 2 uker senere...
Skrevet
Ja....her får jeg bare trø til med det jeg vet,tror jeg.....

Problemet med kaffe er at OLJEN i kaffen legger seg på innsiden av blodårene dine.Så når du er 60-70 år gammel,så er de rimelig innsnevra.....

Hilsen et passelig opplyst Kaffevrak av dimensjoner,men uten magesår :blunke:

det gjelder BARE kokekaffe. med mindre du frekventerer en ekstremt uortodoks kaffebar er ikke latte lagd med kokekaffe! forøvrig ville melkefettet være en viktigere faktor hvis du mot all formodning skulle klare å finne et sted som serverer kokekaffe-latte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...