Gå til innhold

IVF og ventetid...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte inn søknad om ivf i starten av mars (uke 10). Vi har fått brev om at de har mottatt søknaden, det fikk vi en uke eller 2 etter. Nå er det 4 ukersiden vi søkte og vi har enda ikke blitt innkalt til forsamtale. Da vi ringte og hørte før vi sendte søknad skulle det være 4-6 ukers ventetid for å bli innkalt til dette.

Da var det også 16 ukers ventetid til selve behandlingen, men nå så jeg på hjemmesidene til Riksen at den var øket til 20 uker!

Huff, syns det er så frustrerende å gå og vente og vente. Livet går så sakte og føles meningsløst! Hvor lang tid tok det før dere ble kalt inn til forsamtale?? Og derfra til selve ivf-behandlingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til første samtale 27 januar. Kom ut derfra med resept på pergo(har tatt 1 "kur" å er nå i pausemnd). Håper det blir full klaff med disse, men hvis jeg ikke er blitt gravid etter 3 runder pergo med tilhørende pausemnd skulle jeg ringe de for ivf. Vet ikke helt hva jeg kan forvente meg da, men håper (hvis vi ikke lykkes med hjelp av pergoen) at det ikke tar alverden med tid :trist:

Ring dem å hør når du kan forvente time så kanskje kan du få en time pr tlf :)

Ønsker deg lykke til på veien :klemmer:

Skrevet

Hei.

Jeg er utredet vel Ullevål. LAP i august, ny samtale i januar. Oppstart med pergo og søknad om ivf. Innkalt til samtale med ivf seksjonen i februar og i mars fikk jeg "grønt" lys for å starte ivf. Starter nedregulering etter neste mens.

Skrevet

Søknaden til fertilitetsseksjon ble sendt fra fastlegen vår i slutten av april i fjor, i midten av juni mottok vi brev med tidspunkt på utredningstimen. Vi hadde første utredningstime på fertilitetsklinikken i midten av september , jeg hadde LAP i begynnelsen av januar og nå skal jeg endelig i gang med nedreguleringen i neste uke :)

Vi hører ikke til i Oslo.

Jeg skjønner frustrasjonene dine :klemmer: Håper dere snart får fastsatt en dato, det hjelper litt det også.

Skrevet

Da kommer nok brevet om forsamtale snart. Etter undersøkelsen ved forsamtale er det litt lettere å planlegge tiden framover.

Vi fikk tilbud om AIH på forsamtalen, og var gravide syklusen etter, med førstemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...