Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Jeg leste om ei som hadde gjort dette...men jeg er skeptisk til om det i det heletatt er mulig? Hvis man ikke spiser noenting så er det vel mulig? Og uansett så er vel mye av det vann som forsvinner? Jeg skal selv ned 5 kilo, men det er i løpet av 3 mnd, noe jeg tror er mer sunt.
bergans Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Ja, det er fullt mulig. Bare å kutte ut alt som vedlikeholder glykogenlagrene dine (som en sunn, frisk kropp i trening må ha). Da taper du lett et par-tre kilo, samtidig som du føler deg dass, spiser elendig og har null overskudd til å trene. Du frarøver også kroppen for livsviktige fibervarer, vitaminer, antioksidanter og en dose fornuft
Chanel.No5 Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Jeg leste om ei som hadde gjort dette...men jeg er skeptisk til om det i det heletatt er mulig? Hvis man ikke spiser noenting så er det vel mulig? Og uansett så er vel mye av det vann som forsvinner? Jeg skal selv ned 5 kilo, men det er i løpet av 3 mnd, noe jeg tror er mer sunt. Er nok ikke 3 kilo fett en da går ned, men uansett så er ditt mål med 5 kilo på 3 måneder den sikre måte å gjøre ting på om du ønsker en nedgang som varer. Var akkurat en artikkel i VG om dette: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=595197
Gjest Lilje487 Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Jeg gikk ned 3.5 kg på èn uke ved å gå rett fra sofasitting og sjokoladespising til KUN sunn mat og hard kondisjonstrening 45 min pr dag. Tror kroppen rett og slett fikk sjokk av den store forandringen. Men tror ikke det er spesielt bra for kroppen å gå ned så raskt.
Mir Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Alså.. 3.5 kilo fett på 1 uke ? Det er snakk om mange smørpakker som skal bort alså. Det tror jeg ikke på? Det er jo mer logisk at det er fett + vann? Hvis man er superstrikt og trener kondis 2 timer hver dag og også passer kostholdet, så er det likevel mange som får problemer fordi man skal jo ha i seg nok mat til å faktisk gå ned også, og at man derfor får i seg for lite og ikke går ned?
Gjest strykebrett Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Det kommer vel kanskje litt an på utgangspunktet. Hvis man veier 150kg så er ikke 3kg så mye å gå ned på en uke, i forhold til en person som veier 70kg.. Men at for rask vekttap ikke er sunt er vel de fleste enig om.
Stillest vann Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Alså.. 3.5 kilo fett på 1 uke ? Det er snakk om mange smørpakker som skal bort alså. Det tror jeg ikke på? Det er jo mer logisk at det er fett + vann? Det må det være. 3,5 kilo fett er 31500 kcal, dvs. i størrelsesorden 5-10 timer trening/knallhardt fysisk arbeid hver dag i 7 dager. Uten å spise karbohydrater. De fleste ville besvime lenge før de var i nærheten.
Stillest vann Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 (endret) Det kommer vel kanskje litt an på utgangspunktet. Hvis man veier 150kg så er ikke 3kg så mye å gå ned på en uke, i forhold til en person som veier 70kg.. Men at for rask vekttap ikke er sunt er vel de fleste enig om. Jo, 3 kg fett på en uke er mye, uansett hva man veier fra før. Det trengs litt mindre trening, fordi en 150 kg kropp jobber hardere enn en 70 kg kropp utenom treningen. På den annen side kan en person på 70 kg oftest trene hardere/lenger uten skader. Edit: Det er sannsynligvis snakk om fett+vann, en tung person har mer væske i kroppen, og kan derfor kvitte seg med mer vann enn en lett person. Endret 6. april 2010 av Stillest vann
Gjesten Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Du vil i så fall legge på deg igjen meget raskt
Gjest strykebrett Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Jo, 3 kg fett på en uke er mye, uansett hva man veier fra før. Ja, ser jeg har formulert meg dårlig her. Poenget mitt var at det er lettere å gå ned 3kg hvis man har mye å gå på, men da beregnet jeg med vann og.
Sølvdugg Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Når man begynner et nytt og sunnere liv, går det fort til å begynne med, mye pga vann osv. Etterhvert vil det nok stabilisere seg litt mer.
Gjest Coolaid Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 Som regel når man går ned i vekt mister man en del vann først. Det er helt vanlig når man begynner å gå ned i vekt. Jeg gikk ned 3,1 kg første uke jeg gikk på Grete Rode for mange år siden. Regner med at en stor andel av dette var væske fra kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå