Gå til innhold

Kan hjernen læres til

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har et spørsmål jeg lurer fryktelig på:

Om man av en eller annen grunn siden starten av forholdet ikke har kunnet ha sex før det har gått et år, er det slik at hjernen "lærer" å ikke tenne på partneren, og finnes det noe å gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kanske vänjer sig? Om man inte ger kroppen vad den vill ha så lär den sig att gå utan, och samma sak med psyket då antar jag. Så ja, det tror jag. Och jag tror absolut att det går att "lära upp" igen! Jag tror att när man väl satt igång det helhjärtat, och kommit förbi den eventuella fasen då det känns ovant, så kommer det nog naturligt. :) Om inte är det väl helt enkelt så att du inte tänder på din partner längre..?

Skrevet

Kan du forklare litt nærmere hva du mener? Prøvde å skrive et svar, men er litt usikker på hva du mener. Er du redd for å ikke tenne på partneren din lengre fordi dere må vente et år med sex? Og du spør om hvordan man kan tenne på han/henne igjen? Eller hur?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi ble sammen og kunne ikke ha sex (bare kose, hvilket jeg ikke til slutt tente på lenger, da jeg følte meg "lurt".) Nå kan vi ha sex, men jeg er ikke særlig tent lenger. Går det an å gjøre noe med?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

bump for the greater good :lete:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hehe nei jeg spurte ikke for å bumpe for noenting som helst:P og kanskje det kom feil ut, jeg tenner på min partner. Men jeg lurer så fryktelig på om gamle vaner kan gjøre det vanskelig, i og med at vi ikke fikk gått gjennom den seksuelle utforskingen i forelskelsen. Hva ville en sexolog sagt her?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Er det slik at hvis man har gått glipp av den seksuelle utforskningen i starten av forholdet (forelskelses fasen), så slutter man å assosiere partneren sin med sex?

Hvis ja, er det mulig å gjøre noe med dette? :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du driver med, anonym bruker? Later som om du er flere forskjellige personer og svarer på dine egne innlegg. Man ser jo at det er samme person som skriver mtp antall poster. Folk er rare...

Skrevet (endret)

Hva er det du driver med, anonym bruker? Later som om du er flere forskjellige personer og svarer på dine egne innlegg. Man ser jo at det er samme person som skriver mtp antall poster. Folk er rare...

Du tittet ikke på din egen "Innlegg" antar jeg? :P

Endret av Hanselot
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sorry, her var det jeg som misforsto helt. Unnskyld til deg!

Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Er det slik at hvis man har gått glipp av den seksuelle utforskningen i starten av forholdet (forelskelses fasen), så slutter man å assosiere partneren sin med sex?

Hvis ja, er det mulig å gjøre noe med dette? :klemmer:

Jadå! Det går ju alltid att lära sig nya saker och skaffa nya vanor, så varför skulle det inte funka när det kommer till sex? :) Man kanske får börja med att planlägga det hela för att komma igång, men som jag skrev tidigare så tror jag att det kommer naturligt efter ett tag. Tänk dig att du skulle byta frukostmat till exempel, eller kanske lära dig en ny dans! I början kanske det inte känns så naturligt, och kanske rent av rart, men det sätter sig. Förstår du? Dum liknelse kanske, men jag vill bara säga att ingenting är omöjligt så länge man faktiskt försöker.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Da blir det bytting av frokostmat eller ny dans mentalitet fremover :) Ser ut som ting kan gå bra :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...