Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Jeg har lenge slitt med veldig dårlig selvtillitt og selvfølelse. Jeg synes ikke noe positivt om meg selv og anser meg selv som ekstremt stygg. Jeg har mange venner på skolen, som jeg er med av og til på fritiden. Jeg har også venner utenom som jeg har kjent i flere år. Merker nå at disse kun kommer til meg for å fortelle om sine problemer og sine liv, utenom det så viser de ingen interesse for mitt liv og mine problemer. De ber meg heller ikke med på ting, det hender jo av og til. Men jeg kan for eksempel oppleve at mine to bestevenninner plutselig er med hverandre flere dager i strekk uten en gang å spør om jeg vil være med. Nå nettopp spurte jeg en venninne om hun ville finne på noe men fikk til svar; nei skal være med hun og hun. Hvorfor ikke be meg med? Er det noe galt med meg??? Tydligvis, vennene mine forsvinner en etter en... Dette er noe som ødelegger veldig mye for meg og jeg tenker på det hele veien.
Gjest Micka Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Hei, det var leit å høre. Jeg har dessverre ikke noen gode råd. Men dette innlegget har havnet på økonomi, så kanskje du hadde fått flere råd dersom det ble flyttet til et annet forum?
Bringebærjenta Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Det første som slår meg er at du kan være negativ og usikker og kanskje du syter mye? Mange med dårlig selvtillitt er ofte sånn. Jeg sier ikke alltid eller at alle er det, men ofte sier de ting som "åh, jeg er så stygg" "skulle ønske jeg var penere" åååh jeg er så feit" Ingen liker meg" synes dere jeg er ...." Slikt kan bli veldig negativt i lengden. Tenk over hvordan du fremstår utad? Fokuserer du mye på det negative eller er du positiv og glad? Alle kan ha en dårlig dag og behov for å lufte problemene sine, men ikke hele tiden. Hvis dette ikke er tilfelle så har du rett og slett ikke veldig gode venninner. Prøv å be de med på litt og ikke ta deg nær av det om du ikke alltid blir bedt, innimellom er tre venninner vanskelig sammen. Men om dette går igjen burde du enten ta det opp med de eller se deg om etter nye venninner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå