Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå mellombrunt farget hår og vil ha rødt, ikke mørk rød, men mer mot orasnj.

Har ganske slitt hår fra før, ettersom jeg farger det ganske ofte. Er bare et halvt år siden jeg gikk fra svart til blondt, men har også klippt meg en del, så det er ikke like slitt akurat nå, men vil helst ikke slite det veldig mye.

Hva sliter mest av bleking eller avfarging?? Og hva er best?

Kan også nevne at jeg skal gjøre dette hjemme, ettesom jeg synes frisør er alt for dyrt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag har aldrig avfärgat mitt hår då det kostar sjukt mycket, men jag har däremot stor erfarenhet av eldrött hår! Själv har jag mörkbrunt hår naturligt, men färgade det eldrött i flera år. Jag blekte det en jäkla massa och har dessutom haft dreads, men mitt hår lever än idag. ;) Hade jag gjort något annorlunda så skulle jag lära mig att bara bleka utväxten, men sådant tålamod hade jag inte. Jag blekte hela håret varje gång jag skulle färga och håret blev ju minst sagt lite slitet.. Jag pratade med frisören om det senare och det är inte så farligt att bleka egentligen. Det som händer är ju att håret blir mer poröst och ser mer slitet ut, men om du är noga med hårinpackningar och balsam så är det ingen fara. :) Blek du, men blek bara utväxten när du ska färga om. Den röda färgen behöver du förmodligen ha i hela håret då rött har en tendens att blekna. I bruksanvisningen på de flesta färger så finns det ju en manual bara för färgat hår. Rött hår är underbart! Go nuts!

Skrevet

Okey, men da kjører jeg bare på med bleking og deretter rødt, jeg er naturlig blond så trenger ikke å bleke det i senere tid for å farge rødt. Så det blir jo bare en gang, og som du sier så er det jo bare å passe på å bruke kur og balsam.

Takk hyggelig for svar :)

Skrevet

bleking og avfarging er foresten just det samme, så hvilken du velger har fint lite å si :) Ville tatt en omgang med bleking for å få det mer mot lyst brunt/orange/mørk blondt-ish, og så hatt i en rød farge (viva har mange flotte rødfarger, og l'oreal recital har en flott orangeish-rødtone, 6.45 tror jeg den heter). Når du skal ta etterveksten, så gjør du som LetThemEatCake skriver, fokuser på ettervekst, men ha også litt farge i hele håret for å få det gjevnt. Men vær ikke redd for å spørre om hjelp på butikken! De kan tipse og veilede deg. Pass bare på å gå på en butikk med god parfymeriavdeling (H&M har ikke det, kursingen der er mangelfull), som cubus eller vita.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...