Gå til innhold

Å reise med baby/ barn med Ryanair

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg poster spørsmålet mitt her og ikke under reise, for det er størst sannsynlighet av småbarnsforeldre titter innom her ikveld enn reisedebatten :)

Mannen min, jeg + barn på under et år har bestemt oss for en spontantur til Italia denne måneden. Vi ønsker å reise med Ryanir, både pga billige priser og tilgang til flyplassen. jeg er klar over at Ryanair er ganske rigide på regler, men jeg vet hva jeg går til. Brukt selskapet mange ganger før og har vært fornøyd.

Men - aldri reist med barn før. Synes sidene deres er litt uklare mht regler som gjelder baby/ barn, og er usikker på noen av de engelske ordene. er det noen der ute som enten jobber i selskapet eller har erfaring som kan hjelpe meg? HASTER! :-)

Lurer på:

1. Når det står at jeg kan ta med en "fully collapsible pushchair", betyr det vanlig barnevogn? Eller er det bare en liten trille? Kan jeg booke inn denne eller tar jeg dem med til gate'n?

2. Hvor mye ekstra koster det å ta med bilsete? Dette er nemlig ikke inkludert. Må betale ekstra.

3. Trodde det var gratis å reise med barn under 2 år. men når jeg går inn og begynner bestillingen av billetter, kommer det opp 200 kr på barn under 2 år. Stemmer dette, eller har jeg trykket noe feil/ misforstått?

4. Ellers noen som kan gi noen tips mht det å reise med barn med Ryanair?

Blir evig takknemlig for noen svar. har googlet som en gal, prøvd å spørre folk, lese på Ryanair sine sider, men synes mye fortsatt er uklart.

På forhånd tusen takk! :))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå vet jeg ikke så mye om rynair og reglene deres, da det er et selskap jeg aldri reiser med, men smp nr 3 kan jeg svare på, da det er likt med andre selskap. Det er gebyr/avgifter som også barn under 2år må ut med

Skrevet (endret)

Vi reiste med Ryanair i fjor, med to små barn. Dette var fra London til Sør-Frankrike.

Hadde med vanlig sportsvogn (Easywalker) til to-åringen, det gikk helt fint. Vi sjekket den inn sammen med resten av bagasjen, ettersom vi hadde med transportbag til den (denne ble unntatt fra 15-kilosregelen ettersom det var en barnevogn inni). Jeg tror vi fikk spørsmål om vi ville beholde vognen frem til gaten.

Her er oversikt over avgifter/gebyrer hos Ryanair. Barnesete koster 10 £ hver vei.

20£ hver vei for babyen er riktig.

Tips ellers: Ta med teppe til babyen, det blir ofte litt kjølig i flyet og Ryanair har ikke noe "luksus" å by sine små passasjerer.

Man kan også betale ekstra for å gå først inn på flyet, vi så ikke noe behov for dette.

Jeg synes forøvrig bæresele i en eller annen variant er uunnværlig når man har med baby på flyplass.

Endret av Chihiro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...