Janiie Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hei, jeg er en jente på 23 år. Jeg er 82 kg og 170 cm høy. Skulle gjerne gått ned 20 kg. Jeg har prøvd å slanke meg før, men klarer det bare ikke. men nå på tirsdag skal jeg begynne på treningssenter, og tenkte det var en god anledning til å prøve å legge kostholdet mitt litt. Hvordan skal jeg gjøre det? hva er bra å spise og hva er nei-mat? Hvor lang tid kommer det til å ta, om jeg ska gjøre det på den "trygge" måten? Tusen takk for alle svar
Kenneth199 Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Skriv hva du va spiser i løpet av en dag så har vi noe å begynne med.
Gjest Stavangermamma78 Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Hmm du kunne jo startet på ketose-dietten. Har snakket med flere som har brukt den, og det er en null-karbo diett hvor kroppen går rett på fettlagrene siden karbolagrene i kroppen ikke fylles opp. Du spiser i praksis til du er mett. Du teller ikke kalorier og spiser fett og proteiner, men holder deg godt unna det meste av karbo. De jeg kjenner sier den var kjempeeffektiv, de slapp å gå sultne, og bare et par av dem følte seg litt slitne underveis. Men det mest positive med dietten er at du ikke mister noe muskelmasse! Hvis du vil ned på en sunn og varig måte, så si max 1 kg pr uke. Men om du bare vil fort og gæli ned, så klarer du det på 2 mnd om du står på Men da er det klart det er lett å falle tilbake i gamle vaner og legge på seg igjen... Men kombiner styrke og utholdenhetstrening med enten en valgt diett, eller helt vanlig og sunn mat, så vil du gå ned Det viktigste er nok å fjerne det du spiser av godterier og chips o.l. som du vet egentlig er nei-mat. Kan være en god ide å skrive opp hva du spiser hvis du går inn på vektklubben.no, så har de en super plan hvor du kan skrive opp alt får i deg og tar ut i aktiviteter hver dag så du kan ha oversikt Grete Roede kursene har jeg og hørt mye bra om Er mange alternativer, men om du har en du kan støtte deg til som går gjennom det samme ville nok det gjort det lettest
Gjest Stavangermamma78 Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Kan også være smart å finne en trening som du synes er morsom! Ikke som nødvendigvis er den mest slitsomme og effektive, men den treningsformen du liker å holde på med, og vet du ikke vil prøve å skulke unna Som dans, eller du kan starte på en kampsport eller noe liknende
Kenneth199 Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Vil ikke anbefale ketose diett til en som ikke har peiling på kosthold og trening. Spiser du 6000kcal på ketose diett så går du opp i vekt. Har prøvd dietten selv i en 2 ukers periode og det var ingenting for meg, tømte glykogen lagrene totalt og var helt utmattet. Presterte dårligere og dårligere i alle fysiske aktiviteter. Å gå ned 1kg i uka er nesten urealistisk, så ikke sett deg for høye forventinger. Du kommer bare til å bli deprimert da. Det viktigste er livsstil endringer og viljestyrke. Lag det til en hobby/interesse! Ting jeg ville gjort før jeg begynte på treningssenter. Ta mål av kroppen med målebånd, skriv det ned på et ark. Ta fram arket etter 6mnd og skriv ned nye mål. Sammenlign og se resultater. Sett deg et konkret hovedmål og 5-10 delemål.
Gjest Stavangermamma78 Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 1 kg i uken er da ikke urealistisk, og jeg følte meg i helt fin form da jeg lå på en diett som tok det i uka i noen mnd Og hva ketose angår så kan du lese på ketose.no. Det skal godt gjøres å spise 6000 kcal om dagen når du ikke spiser karbohydrater. Og selvfølgelig er alt med måte når man er på diett. Men avtal en time med en kostholdsekspert om en god kostholdsplan og eventuelt et treningsprogram
Janiie Skrevet 5. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2010 jeg er vant med å telle kalorier, så det er ikke noe problem. du spurte hva jeg spiser hver dag, det varierer, men stort sett: frokost: knekkebrød, med f.eks philadelphiaost på lunch: kyllingsalat, eller rundstykke. middag: alt i fra tikka masala til spaghetti til tomatsuppe. så spiser jeg noe på kvelden, som appelsin, te, kjeks, knekkebrød eller noe i den duren.. det var ikke en dum ide, det med å skrive ned målene mine, så det skal jeg gjøre.
Mrs.Michaels Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Hei du! jeg har akkurat startet med Jillian Michaels sin 30 day shred. Det er et program der du skal trene i 30 minutter i 30 dager. Det er tre nivåer, og du trene ett nivå i ti dager. På 6 dager har jeg fått strålende resultater, og jeg er veldig fornøyd! Har gått ned en kilo, og flere cm allerede. Til tross for all godisen og den gode maten jeg har stappet i meg i påsken. Søk litt på google for å finne ut av det! ELlers skriver jeg en blogg om fremgangen; http://shred30days.blogg.no Lykke til med nedgangen!
maritha Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 (endret) Jeg gikk ned 10-15 kilo på lavkarbo tidligere (blandet med hard trening. 2 timer om dagen hver dag), og jeg prøver å finne motivasjonen til å begynne med det igjen. Jeg er også 170, og veier nå 79 (var oppe i 110 på det meste). Trener yoga annenhver dag, men ikke noe mer utover det. Jeg BURDE begynne å trene igjen men... det er jo så slitsomt! :D Først og fremst bør du sette deg mindre mål! Å ha fokus på 20kg er alt for demotiverende. Fokuser heller først på å komme ned til 70-tallet (79) og så fokuser på å nå 75. Så 70, så 60-tallet, 65 osv. Endret 6. april 2010 av maritha
Gjest Nanne70 Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 (endret) Hei! Jeg er også i gang med en livsstils/kostholdsomlegging, og jeg blogger om det. Jeg har nettopp startet bloggen, men planen er å skrive matdagbok, legge ut sunne oppskrifter etc. Kanskje det kan være til hjelp? Bloggen min finner du her: En sunnere hverdag Endret 8. april 2010 av Nanne70
Stor&Sterk Skrevet 8. april 2010 #11 Skrevet 8. april 2010 Hmm du kunne jo startet på ketose-dietten. Har snakket med flere som har brukt den, og det er en null-karbo diett hvor kroppen går rett på fettlagrene siden karbolagrene i kroppen ikke fylles opp. Du spiser i praksis til du er mett. Du teller ikke kalorier og spiser fett og proteiner, men holder deg godt unna det meste av karbo. Ville aldri anbefalt noen en ketose diett, eller andre tvilsomme dietter som mange av dere jenter faller for. Det finnes ingen snarveier til et sunner liv. Bygg muskler, tren kondisjon og spis bra mat ! Spis nok og ofte ! Sørg for at du får i deg nok kalorier men samtidig har et ok underskudd av kalorier. Da får du en fin forbrenning og rolig vektnedgang... Ser at du Stavangermamma78 har flere gode tips, det skal du ha, ketosedietten er ikke et av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå