Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hunden vår er en av dem som røyter året rundt, to dager etter gulvvask har hårene samla seg fint i hjørnene og ellers utover gulvet igjen. Derfor sier det seg selv at det samler seg en del hår på gensere og klær siden han ofte ligger i fang og har lov til å ligge i sofaen. Akkurat det gjør meg ingenting. Det er hårene som kommer på undertøyet som plager meg! Vasker sokker og truser sammen, og sokkene har jo selvfølgelig sin andel med hundehår på seg, så det er jo logisk at det kommer over på trusene når jeg vasker det ilag. Har vurdert å vaske hver for seg, men det er fryktelig lite miljø-og energivennlig, dessuten smitter jo hårene av når klærne ligger sammen i skittentøyskurven også. Så det jeg lurer på er hvordan dere unngår hår i trusa
Miss Puddel Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 barberhøvel, hehe neida, som noen sier her, er tørketrommel genialt. Men ellers, så om du hadde en egnen kurv til trusene dine, og kjørte det som egen maskin, så er det kanskje litt miljøslemt, men om du virkelig mistrives med dyrehår i trusa så er det kanskje en ide å legge møkkete truser i egen kurv, og vaske det for seg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Hehe! Litt kjedelig å bruke klesruller på hver eneste truse og boxer jeg vasker, både innvendig og utvendig! Vi har heller ingen tørketrommel - aldri hatt behov for det.. Er ikke sånn at jeg plages av at det er hår i undertøyet (prøver å pelle av det meste når jeg skifter), men det er så unødvendig
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Går det ikkje an å vaske trusene sammen med noe annet enn sokkene da? Topper og t-skjorter f.eks...
Vaarin Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Kjøp denne børsten og reduser røytingen. Den er dyr, men vel verdt hver eneste krone
Gjest Sommerjenta* Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Kjøp denne børsten og reduser røytingen. Den er dyr, men vel verdt hver eneste krone Den har vi! Vi har to kaniner, men på gitte tider av året (egentlig hele tiden) så oppleves det som at vi bor i et kaninreir. Det er så vilt mye pels som flyr av de ulldottene at du skulle ikke tro det. Gikk i desperasjon til innkjøp av den børsten der, og endte med at den ene kaninen fikk en stor bar flekk på rumpa. Så børsten funker, men kanskje litt godt? Stakkars kaninen måtte smøres med spenol i en måned frem til hårene grodde ut igjen Vi gjør ikke det flere ganger. Men kanskje bedre på hund?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Bruker tøfler eller sandaler inne, så er ikke plaget av mye hår på sokkene
Mayapapaya Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Kjøp Furminator! Det er det smarteste vi har brukt penger på siden vi fikk katten vår! Den er rett og slett genial
Pinkyh Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Furminator! Helt klart. Du får kjøpt den på Ebay under hundrelappen. Jeg børster våre hunder i to perioder i løpet av året, ellers er de røytefrie. Men i de to periodene så børster jeg MYE. Jeg børster først en god del (til pelsen ikke orker mer), også hiver jeg de i dusjen og såper de godt inn sånn at de mister enda mer pels. Husk å ha noe som kan samle opp håret i badekaret/dusjen, ellers blir det mye dritt i sluken. Så er det ny runde så snart huden har roet seg ned igjen (blir fort sår om du skal børste en stund). Når jeg har holdt på slik noen uker, så er pelsene røytefrie et halvt år. Ellers går det i klesruller, tørketromling, støvsuging hver dag i de værste periodene, og en god dose tålmodighet.
mie84 Skrevet 22. april 2010 #12 Skrevet 22. april 2010 Angående furminator... har dere kort- eller langhårede hunder dere som er fornøyd med den? Kan den brukes på hund med relativt kort pels? Ekstrem røyting stort sett hele året hos oss... For å svare på spørsmålet så bruker jeg også slippers inne for å unngå strømper fulle av hundehår.
Tusle Skrevet 22. april 2010 #13 Skrevet 22. april 2010 Med to birmaer og en sheltie i hus, så blir det mye hår skal jeg si Her vasker jeg alt tøy sammen og har aldri opplevd at pelsen fester seg til undertøy og sånn. Kan det komme an på vaskemaskinen tro? Her må nemlig filteret i maskinen tømmes ofte, for der havner det meste av pelsen. Har testet furminator på mine firbente og er ikke helt fornøyd. Nå skal jo mine ha en del pels, og det furminatoren gjør, er å skjære vekk underulla, det er jeg ikke fan av. Jeg bruker en vanlig 'karde' på kattene og en standard hundebørste på hunden, og er veldig fornøyd med det.
Pinkyh Skrevet 22. april 2010 #14 Skrevet 22. april 2010 Vi har en Dobermann og en Border Collie, så de har ganske ulik pels. Begge er røytefrie nå pga børsting og dusjing for ikke lenge siden. Tror kanskje dette med å dusje hundene og få av endel døde hår også har god effekt i tillegg til å børste de. Lar man de bare røyte uten å gjøre noe med det, så er det klart at de røyter hele året.
Kamelia83 Skrevet 22. april 2010 #15 Skrevet 22. april 2010 Angående furminator... har dere kort- eller langhårede hunder dere som er fornøyd med den? Kan den brukes på hund med relativt kort pels? Ekstrem røyting stort sett hele året hos oss... For å svare på spørsmålet så bruker jeg også slippers inne for å unngå strømper fulle av hundehår. Jeg er veldig fornøyd med den, og har hund med kort, glatt pels. Børsten skal kun brukes i røyteperioder, og helst ikke så ofte da heller. Bruker man den for mye, og for hardt blir huden sår.
mie84 Skrevet 23. april 2010 #16 Skrevet 23. april 2010 Jeg er veldig fornøyd med den, og har hund med kort, glatt pels. Børsten skal kun brukes i røyteperioder, og helst ikke så ofte da heller. Bruker man den for mye, og for hardt blir huden sår. Kjøpte en på ebay i går til en billig penge, så vi får teste den ut og se:)
Sugerøret Skrevet 23. april 2010 #17 Skrevet 23. april 2010 Om du har en med masse underull-Bruk Furminator ute! Hele meg og stua var dekka første gangen jeg testa den inne. Ikke smart trekk hahaha
*Numi* Skrevet 23. april 2010 #18 Skrevet 23. april 2010 Den har vi! Vi har to kaniner, men på gitte tider av året (egentlig hele tiden) så oppleves det som at vi bor i et kaninreir. Det er så vilt mye pels som flyr av de ulldottene at du skulle ikke tro det. Gikk i desperasjon til innkjøp av den børsten der, og endte med at den ene kaninen fikk en stor bar flekk på rumpa. Så børsten funker, men kanskje litt godt? Stakkars kaninen måtte smøres med spenol i en måned frem til hårene grodde ut igjen Vi gjør ikke det flere ganger. Men kanskje bedre på hund? Det står at den bare er beregnet på hund, katt og hest, så det er vel ikke så rart at det ble litt for hard kost for en kanin.
Capricorn Skrevet 23. april 2010 #19 Skrevet 23. april 2010 Er der sikre på at Furminator er så bra bruke? Kjøpte den til katten min som er langhåret. Jeg syns bare den tar av litt vel mye pels. Det virker nesten som den kutter pelsen. Hvis dere ser på pelsen dere tar av børsten etterpå så er den litt for rett revet av. Akkurat som man skulle skåret eller klippet. Gullet mitt har så utrolig flott pels og jeg vil helst ikke ødelegge den.
Capricorn Skrevet 23. april 2010 #20 Skrevet 23. april 2010 Det står at den bare er beregnet på hund, katt og hest, så det er vel ikke så rart at det ble litt for hard kost for en kanin. På den jeg kjøpte var det bilde av både katt og kanin. Kjøpte den i dyrebutikken i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå