Gå til innhold

Vil starte egen moteblogg

Ivory

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å starte opp min egen moteblogg, men er redd for at den skal drukne i mylderet at moteblogger på nett. Hva kan jeg gjøre for at bloggen min skal skille seg ut fra mengden? Hva gjør en moteblogg bra, hva vil få deg til å besøke den igjen? Hva bør jeg unngå?

Er f.eks bilder av "dagens antrekk" noe jeg burde satse på? Er litt redd for akkurat det, siden jeg er litt overvektig, og ikke føler meg komfortabel med å bli tatt bilde av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Når jeg ser ordet "moteblogg" tenker jeg på tanketomme fjortisgreier ala "voe". Har vel aldri sett en sånn blogg skrevet av en voksen, reflektert person. Hvis jeg hadde sett en slik blogg, hvor skribenten i tillegg ikke var radmager, så ville den skilt seg positivt ut i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dagens antrekk kan være morsomt, men det kan bli litt "krampe-aktig" også.. Hva med å legge ut bilder av detaljer i antrekket ditt? Hvis du likevel ikke føler deg vel med helfig. bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser ordet "moteblogg" tenker jeg på tanketomme fjortisgreier ala "voe". Har vel aldri sett en sånn blogg skrevet av en voksen, reflektert person. Hvis jeg hadde sett en slik blogg, hvor skribenten i tillegg ikke var radmager, så ville den skilt seg positivt ut i mine øyne.

Jøje meg, frk.Voe var en ekte tusensøster, ikke mye som skiller seg ut der, nei... :søvn:

Ivory: Jeg er enig i at jeg ville ha sett det som en pluss med en moteblogger som ikke veier 40 kg, så jeg synes du skal prøve å overvinne fotofrykten din. :) Men i tillegg til det må du jo ha noe å komme med. For min del vil det si at du må skrive om noe annet enn onepiece og syrebleika jeans - det finnes så ekstremt mange slike blogger at de temaene er dekket for lengst... :) Er du flink til å formulere deg, er genuint interessert i mote som ikke kommer fra BikBok og litt mer reflektert enn de verste fjortisbloggerne (f.eks. Voe...) så bør du ha et godt utgangspunkt. Jeg gir deg ihvertfall mer enn gjerne en sjanse, så si fra hvis det blir noen blogg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ha med mye bilder, pris på klær og eventuelt hvor de kommer fra, ha dagens antrekk bilder, oppdater ofte, ha spennende design og header på bloggen. Dessuten må du skrive interessant og morsomt, og ha en positiv holdning, skrive om mote som er litt utenom det vanlige, pluss mote som er vanlig. ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg setter pris på nye ideer til antrekk/sammensetninger/butikker/designere. Altså ikke bare oppgulp av hva slags klær Gina Tricot har i butikkene i vår. Det kan jeg jo bare gå innom og sjekke selv. Jeg setter pris på noe som inspirerer litt mer. F.eks. hvis du har dekorert din egen genser eller funnet en favorittsmykkedesigner på www.etsy.com. Jeg er ikke spesielt interessert i dagens antrekk (hvis ikke det er en spesiell anledning eller et unikt plagg).

De fleste dagens antrekk er jo bare en relativt pen sammensetning av helt vanlige klær, noe som får meg til å tenke 'gratulererer, du klarte å kle på deg selv i dag og.'

Til du som ikke har sett en moteblogg som ikke er fjortis: www.hanneli.com

Hun er temmelig mager, men er seriøst, reflektert og har peiling.

Det er for det meste bilder av henne selv og andre, men klærne er litt mer unike enn jeans fra Bikbok og bomullstopp fra H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Til du som ikke har sett en moteblogg som ikke er fjortis: www.hanneli.com

Hun er temmelig mager, men er seriøst, reflektert og har peiling.

Det er for det meste bilder av henne selv og andre, men klærne er litt mer unike enn jeans fra Bikbok og bomullstopp fra H&M.

Hanneli Mustaparta er en av Norges mest populære modeller, så at hun er slank (mager i dine øyne) er ikke så rart. I tillegg så har hun absolutt mer personliget og peiling enn 99% av resten av motebloggerne som finnes, noe jeg er helt enig i. :)

TS: Jeg synes det er positivt dersom du tør å legge ut bilder i helfigur. En del motebloggere tror at det ultimate i verden er å veie 45 kg og å passe inn i size 0. Dette er ikke blogger jeg gidder å følge med på, og blir så fjernt fra hva som klarer å fenge meg.

I tillegg så synes jeg ikke noe om blogger med personer som er mer "a living doll" enn en levende person. Det blir litt for krampeaktig dersom man hele tiden skal være helt stylet og matchet ned til den minste detalj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hanneli Mustaparta er en av Norges mest populære modeller, så at hun er slank (mager i dine øyne) er ikke så rart. I tillegg så har hun absolutt mer personliget og peiling enn 99% av resten av motebloggerne som finnes, noe jeg er helt enig i. :)

Fullstendig klar over det, var bare i forhold til kommentaren til hun som ønsket seg en moteblogger som ikke var radmager. :) Modeller og fotografer har et godt utgangspunkt som motebloggere, og jeg ser ingen grunn til å gi minuspoeng til slanke kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å starte opp min egen moteblogg, men er redd for at den skal drukne i mylderet at moteblogger på nett. Hva kan jeg gjøre for at bloggen min skal skille seg ut fra mengden? Hva gjør en moteblogg bra, hva vil få deg til å besøke den igjen? Hva bør jeg unngå?

Er f.eks bilder av "dagens antrekk" noe jeg burde satse på? Er litt redd for akkurat det, siden jeg er litt overvektig, og ikke føler meg komfortabel med å bli tatt bilde av...

Er veldig glad i MASSE ulike tips om alt mulig :)

Endret av nøkkelknipe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg ville ikke vært interessert i en blogg som handlet kun om moter, men dersom man kombinerte det med shoppingtips, reisebrev o.l. så ville det straks blitt mer interessant. "Shoppingtur til London" er en overskrift som ville fenget meg, mens "grønt er in i år" o.l. ikke ville gjort det. Du trenger ikke reise verden runtd heller, men tips til småbutikker osv. utenom de store kjedene kunne vært interessant lesning. Eller lage et innlegg om ting funnet på Fretex.

En gang så jeg i et ukeblad en artikkel der de testet prøverom på godt og vondt. Kjempemorsom lesning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg går ut fra at utgangspunktet ditt for å starte en moteblogg, er en grunnleggende interesse for mote? Personlig ville jeg synes det var flott med en litt mer "voksen" moteblogger som ikke var superslank og perfekt, det i seg selv er jo nok til å skille seg ut, men det er uansett greit å tenke gjennom hva det er du vil med bloggen din, hvorfor du vil starte en moteblogg.

Det er flere måter du kan skille deg ut på i vrimmelen av moteblogger, og et utgangspunkt til å finne ut hvordan, kan jo rett og slett være å sjekke endel av de mest leste motebloggene og finne ut hva det er som preger de som skiller seg ut fra mengden. Det å ta en titt på andre moteblogger, både norske og internasjonale, kan uansett være fin inspirasjon!

Egne bilder er alltid bra, men det trenger ikke være "dagens outfit". Som en annen nevner, kanskje detaljer av et antrekk? Du kan ta bilder av venner eller folk på gaten som du synes har en bra stil, bilder av ting som inspirerer din stil osv. Videre kan du eventuelt ha et bestemt tema for bloggen din, f.eks. vintagemote, mote på budsjett, personlig stil osv. - mulighetene er mange.

Lykke til med bloggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom temaet for bloggen er mote for folk over 20 år og over str. 36 kan jeg love deg at både jeg og flere andre vil gi bloggen din en sjanse. Stå på Ivory!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...