Gå til innhold

Alenemødre med røtter i fra andre land?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

jeg lurer på om det er noen alenemødre her med enn annen etnisitet enn norsk?

Har dere mye kontakt med deres familie? Er det viktig for dere å videreføre tradisjoner fra dere hjemland, selv om/hvis dere ikke har kontakt med deres familie?

Hvordan balanserer dere mellom det norske og familietradisjonene/kulturen?

Jeg prøver å ta det gode fra begge kulturene, litt vanskelig synes jeg da jeg ikke kjenner godt nok til min families kultur og tradisjoner (de gode tradisjonene :))

Interssant å høre hva andre gjør i disse situasjonene

Endret av lille_lam
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det er mange som har lest innlegget (55), men ingen som har svart. Dette bekrefter min antagelse om at det:

a) Er veldig få mødre med annen etnisk bakgrunn enn norsk som er alenemødre, ettersom utenlandske mødre skjeldent får omsorgen ved samlivsbrudd fordi fedre/myndigheter er redd for at de skal ta med seg barna og flytte til sitt hjemland (om det ikke er snakk om f.eks adopsjon).

b) At mange mødre som ikke er etnisk norske (europeiske ?) har større problemer med å gli inn i det sosiale samfunnet med naboer som venner, daglig chatting på nettet og/eller venner utenom sin egen etniske bakgrunn.

Jeg synes det er en viktig problemstilling du tar opp. Jeg tror vi alle bør være mer åpen for utenlandske mødre. Vi vet at denne gruppen i større grad enn noen andre har vært isolert hjemme og mye oftere mishandlet enn etnisk norske mødre. Gruppen har derfor større behov en noen andre for sosial kontakt med andre.

Skrevet

Hei og takk for at du tok deg tid til å svare :)

ja det kan være mange grunner til hvorfor ingen har svart på innlegget tror jeg.

Kansje det ikke er så mange utenlandske alenemødre her på forumet, eller at man er bekymret for å "utlevere" seg selv i fare for å bli igjenkjent. Men det hadde vært fint å snakke om det å være i en slik situajon på et generelt grunnlag.

Tror at det er et behov for et slikt nettverk, som mange etniske norske har i form av foreninger for enslige foreldre etc..Det hjelper å ha et støtteappart spesielt når man er alene med barn og i tillegg utenlands og alt hva det innebærer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...