Gjest Ung Mann Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hei alle på KG. Det har seg slik at kjæresten min spurte meg om det var ok om hun danset med andre, jeg sa jo selfølgelig ja, hvorfor skulle hun ikke få lov til det? Jeg vil forresten ikke være til stede og jeg ble spurt over tlf. Men det som fikk meg til å bli bekymret var: Hvorfor spurte hun? hun pleier da aldri å spørre om lov til noe som helst ellers og vi har vert sammen i snart 3 år. Jeg ville normalt tenkt at jeg overragerer, men faktum er at jeg har sett så mange ganger at dans ofte kan bli mer enn bare uskyldig dans og det utvikler seg fort til noe mer, det har jeg både sett og hørt, de har kjæreste fra før men det skjer noe under dansen. Ville hun likt om jeg danset med en ordntlig pen jente? Jeg tror hun ville blitt sjalu hvis hun så det og det skjønner jeg, selv om jeg aldri har gjort det og kunne ikke tenkt meg å danse med noen andre enn henne selv om jeg ikke danser så mye, nå er jeg veldig lojal av natur. Overreagerer jeg? jeg ble plutselig veldig usikker på hele situasjonen og hvordan jeg skal se på det og takle det. Vil gjerne høre tanker meninger og råd fra dere jenter om hvordan dere ser på dette, jeg vet ihvertfall at gutter oftest danser for å få tak i jenter Vi er begge rundt 20 forresten, alder har vel også noe å si?
LukaFrost Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Jeg synes det er merkelig å ikke skulle danse med andre enn kjæresten. Jeg danser ikke intime klinedanser med andre, men jeg er medlem i en swingklubb og der danser alle med alle.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Det var merkelig at hun måtte spørre deg om lov til å danse med andre gutter. Det høres ut som det er noe mer bak enn du ser. Kanskje uskyldig, men noe. Jeg hadde blitt skeptisk, og er enig med at man kan ikke stole på noen gutter i noen situasjoner uten å kjenne de godt på forhånd. Til syvende og sist, må du nok stole på at hun klarer å gjøre de riktige valgene selv. At hun klarer å gi bekjed hvis det er noe antydninger fra andre gutter om noe mer enn praktisk danseglede. Desverre er det ofte ikke slik, så du har god grunn til å bli skeptisk. Det hadde jeg vært også. Hvis hun hadde vært som deg, så hadde det ikke vært noe problem. Men vi er ikke alle like.
Gjest Ejala Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Jeg synes det er merkelig å ikke skulle danse med andre enn kjæresten. Jeg danser ikke intime klinedanser med andre, men jeg er medlem i en swingklubb og der danser alle med alle. Samme her. - Men du kan jo kanskje spørre henne en gang, om hva hun hadde sagt hvis du danset med andre? (Ut fra det du har skrevet, tolker jeg det sånn at hun nevner ingenting om pene gutter, da trenger ikke du nevne pene jenter heller?)
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Samme her. - Men du kan jo kanskje spørre henne en gang, om hva hun hadde sagt hvis du danset med andre? (Ut fra det du har skrevet, tolker jeg det sånn at hun nevner ingenting om pene gutter, da trenger ikke du nevne pene jenter heller?) Hva hun mener angående det om han danser med andre jenter har ingenting med saken å gjøre. For alt vi vet, så kan det være hun ikke bryr seg, og er bare glad for å kunne utforske sin kvinnelighet på dansekurs.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Hei Er ikke sikker på om du trenger å bli redd. Jeg er fortiden i et avstandsforhold og går på byen med venninner regelmessig. I starten etter at han var flyttet ville jeg ikke danse med andre gutter, de fikk ikke lov til å komme i nærheten. Dette både fordi jeg ikke kunne tenke meg å danse med andre enn han og at kamerater av han var tilstede og ville ikke de skulle gi en misoppfattet vurdering av situasjonen videre. Så gikk det sånn at jeg ble lei av å bare danse med venninner og kunne tenke meg å danse med en gutt om han respekterte grensene mine. Da spurte jeg han på forhånd om det var greit for han og forklarte at jeg savnet å danse med gutter (men han vet jeg ikke vil bli med på "klinedansing"). Jeg ville han skulle vite at når jeg går på byen at jeg kan komme til å danse med andre gutter uten at det er for noe annet enn dansens skyld... (Noe det virker som han synes er greit, men litt sjalu blir han nok så sender alltid melding om hva som skjer og når jeg er trygt tilbake i sengen alene;-)
Havbris Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Dans kan selvfølgelig være del av sjekkerepertoiret, litt avhengig av kontekst vil jeg si! Og kanskje litt avhengig av alder, erfaring, trygghet m.m. Men dans kan også være bare moro, en morsom form for fysisk utfoldelse til musikk. Mannen min er rågod til å danse, og jeg har lært at han må kunne "lånes ut" i sammenhenger der dansing er aktuelt, og hvis jeg er tilstede er jeg bare stolt over å ha en så god dansemann! Jeg tror mye avhenger av hva slags forhold man selv har til det å danse.
MissStiles Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Når jeg var sammen med eksen så spurte jeg om det samme. Men ikke fordi jeg følte at jeg måtte spørre om det. Men fordi ei felles venninne av oss hadde sagt til meg når vi var ute sammen med jentene, at hun ikke skulle fortelle til han at jeg danset med andre gutter. Da sa jeg det til han i stedet for å skjule det. Ser ikke på det som noe problem og det gjorde ikke han heller. Jeg elsker å danse når jeg er ute på byen. Kan enten spørre en gutt om å danse eller blir spurt. Selvfølgelig vet jeg hvor grensen går. Tror ikke du skal legge noe i at hun spurte deg om det. Hun spurte vel bare for å være sikker.
Gjest Ung Mann Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Tusen takk for svar alle sammen, tror jeg kan konkludere med at det er helt ufarlig, ihvertfall i vår sammenheng. Vi har alltid hatt et åpent og ærlig forhold så hun spurte vel bare så ikke det skal komme som en overaskelse senere eller at jeg skal tro hun ville holde det hemmelig. Godt å vite at det bare var meg, er ikke alltid lett når det er så mye dårlige historier ute og går. Men sånn er det vel når man er glad i kjærsten sin
Gjest hogwash Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Tar det som en selvfølge at damer danser med hvem de vil, men synes det blir litt unødvendig hvis det er "klinedansing" eller hvis det er den samme man danser med hele tiden. (Når man er i forhold selvsagt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå