Gå til innhold

Når damen søker andre sin oppmerksomhet

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mann her 26 år, som har dame 24 år som søker andre menn sin oppmerksomhet gjennom flørtende blikkontakt. Dette gjør meg usikker. Fordi jeg synes hun er utrolig fin på alle måter, og sier dette ofte til henne. Men det virker som det er bedre å få dette bekreftet fra andre, enn å høre det fra meg. Føler at det ikke har så mye å si for henne hva jeg mener, og at hun ikke tror meg.

Er dette vanlig for damer å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke vanlig hvis man er i et forhold hvor man føler seg trygg og tilfreds. Når det er sagt er det nok flere grunner til at kvinner (og menn) flørter med andre. Det kan komme av at man ikke føler seg sett og hørt og at man derfor søker dette behovet fra noen andre. Det kan være noen skjevheter i forholdet som gjør at man har dårlig selvtillitt. Men hvis hun gjør dette i ditt nærvær, tyder det på at hun forsøker å gjøre deg sjalu. Kanskje hun ikke føler at du setter nok pris på henne, eller at hun er irritert for et eller annet. Men som oftest har nok flørting med andre når man er i et forhold å gjøre med at man bevisst eller ubevisst føler at det er noe som mangler i forholdet.

Skrevet

Hva legger du i begrepet "flørtende blikkontakt"?. Flørter hun åpenlyst eller er det du som tolker det slik fordi du kanskje er bittelitt sjalu? Kanskje kjæresten din er en veldig charmerende kvinne som gjør at du konstant tolker smilene hennes, gløden i øynene og hennes vinnende vesen som åpenlys flørting?

Og - hvor lenge har dere vært sammen?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det er nok ikke vanlig hvis man er i et forhold hvor man føler seg trygg og tilfreds. Når det er sagt er det nok flere grunner til at kvinner (og menn) flørter med andre. Det kan komme av at man ikke føler seg sett og hørt og at man derfor søker dette behovet fra noen andre. Det kan være noen skjevheter i forholdet som gjør at man har dårlig selvtillitt. Men hvis hun gjør dette i ditt nærvær, tyder det på at hun forsøker å gjøre deg sjalu. Kanskje hun ikke føler at du setter nok pris på henne, eller at hun er irritert for et eller annet. Men som oftest har nok flørting med andre når man er i et forhold å gjøre med at man bevisst eller ubevisst føler at det er noe som mangler i forholdet.

Enig i denne.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i begrepet "flørtende blikkontakt"?. Flørter hun åpenlyst eller er det du som tolker det slik fordi du kanskje er bittelitt sjalu? Kanskje kjæresten din er en veldig charmerende kvinne som gjør at du konstant tolker smilene hennes, gløden i øynene og hennes vinnende vesen som åpenlys flørting?

Vi har vært sammen i 2 år. Det er kanskje jeg som er litt sjalu, med en grunn? Hun flørter åpenlyst, men bare bare av og til. Hva hun gjør ellers, aner jeg ikke, men det har jeg ingenting med å teorisere over. Ofte får hun smil og blinking med øye tilbake fra menn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen, glemte å TS i posten over.

Hun er sjarmerende ja og har utrolig fint smil. Klart jeg hadde blitt sjarmert i senk av henne, men så er jo hun damen min da :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du ikke heller fokusere på deg selv? Tenke for en kjekk og sjarmerende kar du er... Så kan du jo forsøke med litt blikkontakt mot en flott dame en gang du er med kjæresten. Da kan du jo se hvordan kjæresten tar det. Ikke ta dette så høytidelig, men heller humoristisk. Ikke la deg bli et offer.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vær litt mann og slå ned på hennes uskikkelighet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller fokusere på deg selv? Tenke for en kjekk og sjarmerende kar du er... Så kan du jo forsøke med litt blikkontakt mot en flott dame en gang du er med kjæresten. Da kan du jo se hvordan kjæresten tar det. Ikke ta dette så høytidelig, men heller humoristisk. Ikke la deg bli et offer.

Takk for svar. :) Men jeg klarer det bare ikke. Er det noe galt med meg? Synes liksom ikke det er så mange fine damer rundt. Og hvis jeg ser ei fin dame, så blir det aldri det samme siden jeg ikke vet hvem hun er.

Prøver å ikke bli et offer for dette her. Mye av grunnen til at jeg spør på KG, er at jeg ikke helt forstår hvorfor. Kjenner meg overhode ikke igjen i måten å søke andres oppmerksomhet :sjenert:

Skrevet

Er ikke sikkert hun vet hun flørter heller. Har kjent endel jenter som er meget bevisstløs mtp hvilke signaler de sender ut. Og at kom-å-ta-meg-blikket egentlig er ment som et vennlig blikk. Ikke bry deg så mye om det, før hun følger opp med andre former for flørting. - Verbalt, kroppspråk og "beføling".

Hvis hun gjør det mens hun er sammen med deg, kan det også tenkes at hun mener det humoristisk. Kanskje hun er for blånn til å skjønne hvordan det setter deg i dissrespekt hos menn generelt.

Ta det med godt humør, flørt med jenter mens hun er med, så dukker det kanskje opp ei bedre som du kan skifte henne ut med, med tiden. En som respekterer at hun er sammen med noen, og som skjønner at flørt er en del av paringsritualet.

Skrevet

Er det flørting, eller er det entusiasme og begeistring?

Er hun ute etter å få disse gutta, eller bare stortrives hun i kommunikasjon med disse?

Hvis det bare er entusiasme og begeistring, så må du slappe av og la henne leve det ut, sjalu tanker vil bare virke som ett kvalmt fengsel, og kan skade trivselen i deres forhold. Du må huske at så lenge dama trives med deg, så er fremmede karer ingen trusel. Den største trusselen mot alle forhold er intern mistro, mistrivsel, kontrollering og sånt. Når mistrivselen kommer, blir gresset fort mye brunere hjemme enn ute.

Hvis det er flørting for å vinne andre menn, så blir jeg egentlig bare litt trist, og vet ikke hva jeg skal si.

Skrevet

Er ikke sikkert hun vet hun flørter heller. Har kjent endel jenter som er meget bevisstløs mtp hvilke signaler de sender ut. Og at kom-å-ta-meg-blikket egentlig er ment som et vennlig blikk. Ikke bry deg så mye om det, før hun følger opp med andre former for flørting. - Verbalt, kroppspråk og "beføling".

Hvis hun gjør det mens hun er sammen med deg, kan det også tenkes at hun mener det humoristisk. Kanskje hun er for blånn til å skjønne hvordan det setter deg i dissrespekt hos menn generelt.

Ta det med godt humør, flørt med jenter mens hun er med, så dukker det kanskje opp ei bedre som du kan skifte henne ut med, med tiden. En som respekterer at hun er sammen med noen, og som skjønner at flørt er en del av paringsritualet.

Ja, det føles som hun ikke er klar over dette selv. Flørtende blikk er jo et kroppspråk som er like mye flørt som verbal flørt. Man sender over interesse og nysgjerrighet i blikket. Hun mener det nok ikke ondskapsfullt, men med så mange ekkle menn som man møter på der ute, så synes jeg det er litt barnslig og ubehaglig.

Skrevet

Har du snakka med dama di om saken?? Kanskje vært en idè, høre hva hun selv mener??

Kansje er hun ikke klar over at du/andre menn oppfatter det som flørt? Hun tror kanskje at hun bare smiler vennlig til omverdenen??

Tross alt, dere har vært sammen i 2 år, og hun henger med deg enda..., tyder egentlig på at det faktisk er deg ho vil ha.

Men at ho er ei vennlig sjel som gjerne smiler til verden(og deriblandt mannfolk)

Spørr ho du, på en enkel og usjalu måte :skravle:

Skrevet

Er det flørting, eller er det entusiasme og begeistring?

Er hun ute etter å få disse gutta, eller bare stortrives hun i kommunikasjon med disse?

Hvis det bare er entusiasme og begeistring, så må du slappe av og la henne leve det ut, sjalu tanker vil bare virke som ett kvalmt fengsel, og kan skade trivselen i deres forhold. Du må huske at så lenge dama trives med deg, så er fremmede karer ingen trusel. Den største trusselen mot alle forhold er intern mistro, mistrivsel, kontrollering og sånt. Når mistrivselen kommer, blir gresset fort mye brunere hjemme enn ute.

Hvis det er flørting for å vinne andre menn, så blir jeg egentlig bare litt trist, og vet ikke hva jeg skal si.

Hva er forskjellen på flørting,og entusiasme og begeistring, Blir man entusiastisk og begestret for noen man ser, så er det jo flørtende blikk man sender ut det også vel? Det kan jo være hun bare er glad, helt klart. Men jeg er skeptisk selv å sende ut slike glade blikk til ukjente damer, uten å vite hvem og hvordan denne ukjente damen fanger det opp.

Det er mulig det er usikkerhet som gjør at hun leter etter noe bekreftelser fra andre menn. Synes det er litt trist da, siden jeg selv setter det hun sier høyt, og det viser seg at hun ikke bryr seg så mye om det jeg mener. :sukk:

Skrevet

Jeg er helt lik selv, eneste grunnen til at hun gjør dette er at hun vil ha bekreftelse fra noen andre enn deg om hvor fin, flott og sjarmerendes hun er.

Skrevet

Har du snakka med dama di om saken?? Kanskje vært en idè, høre hva hun selv mener??

Kansje er hun ikke klar over at du/andre menn oppfatter det som flørt? Hun tror kanskje at hun bare smiler vennlig til omverdenen??

Tross alt, dere har vært sammen i 2 år, og hun henger med deg enda..., tyder egentlig på at det faktisk er deg ho vil ha.

Men at ho er ei vennlig sjel som gjerne smiler til verden(og deriblandt mannfolk)

Spørr ho du, på en enkel og usjalu måte :skravle:

Har snakket med henne, og hun er ikke så klar over hva hun gjør. Synes det går vanlig fornuft, at man ikke gir en helt tilfeldig mann forhåpninger. Et smil er veldig ofte nok til at menn blir innpåslitne og ekkle. Det har vi fått erfare før. Ja, derfor

Skrevet

Jeg er helt lik selv, eneste grunnen til at hun gjør dette er at hun vil ha bekreftelse fra noen andre enn deg om hvor fin, flott og sjarmerendes hun er.

Det er helt greit. Man trenger av og til tilførsel fra andre i verden også. Men det går an å trå forsiktig. Har ingenting i mot noe av det hun gjør med andre, så lenge hun gir klare tydelige signaler. Det er liksom alt som betyr noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. :) Men jeg klarer det bare ikke. Er det noe galt med meg? Synes liksom ikke det er så mange fine damer rundt. Og hvis jeg ser ei fin dame, så blir det aldri det samme siden jeg ikke vet hvem hun er.

Prøver å ikke bli et offer for dette her. Mye av grunnen til at jeg spør på KG, er at jeg ikke helt forstår hvorfor. Kjenner meg overhode ikke igjen i måten å søke andres oppmerksomhet :sjenert:

Jeg forstår deg godt. For jeg er også sånn, at jeg ikke synes det er så mange fine menn rundtomkring. Og jeg har ikke lyst å vise så åpenlys interesse overfor noen som jeg aldri har sett før. Synes det virker rart at hun holder på sånn.

Skrevet (endret)

Hva er forskjellen på flørting,og entusiasme og begeistring, Blir man entusiastisk og begestret for noen man ser, så er det jo flørtende blikk man sender ut det også vel? Det kan jo være hun bare er glad, helt klart. Men jeg er skeptisk selv å sende ut slike glade blikk til ukjente damer, uten å vite hvem og hvordan denne ukjente damen fanger det opp.

Det er mulig det er usikkerhet som gjør at hun leter etter noe bekreftelser fra andre menn. Synes det er litt trist da, siden jeg selv setter det hun sier høyt, og det viser seg at hun ikke bryr seg så mye om det jeg mener. :sukk:

Det er vanlig for sjarmerende mennesker å kommunisere med begeistring. Begeistringen kan gjerne handle om det temaet man snakker om, og handler egentlig ikke om tiltrekning til samtalepartner.

Det er lett å bli begeistret for sjarmerende mennesker, og med slik dame så vil du alltid oppleve at andre menn blir begeistret for henne. Det kommer du ikke unna, og det må du leve med hvis du skal ha sjans til å fortsette ett godt liv med henne. Dere får bare fortelle interesserte at dere er ett par, og ikke ønsker noen flere hjul på vogna.

Det er viktig at hun koser seg ute blant folk, og hvis du stopper henne her, så kan du skade gleden så hardt at hun vil få en mye svakere trivsel hos deg. Du blir begrensende, kjedelig og kontrollerende, og lite attraktiv. Når det skjer, så kan imponerte beilere vise seg som fristende.

Du har ei supersjarmerende dame. Hun bare er sånn. Det skal du ikke forandre. Ønsker du å bytte henne ut med ei kjedelig dame, eller ønsker du egentlig å nedgradere henne til kjedelig, kanskje untatt når dere er alene?

Hvis du elsker dama di, så elsker du henne som hun er. På godt og vondt. Du føler kanskje at det er hardt å leve med henne. Hardt men godt. Og vondt. Men du kan klare det hvis det er det du vil.

Endret av I Grosny
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Mye av grunnen til at jeg spør på KG, er at jeg ikke helt forstår hvorfor. Kjenner meg overhode ikke igjen i måten å søke andres oppmerksomhet.

Hun vil vel teste deg ut litt da, og se hvor grensene dine går og om du reagerer. Kanskje hun vil at du skal reagere?

Om hun flørter på, og du bare sitter der og verken gjør eller sier noe, er signalet "du gjør som du vil, kjære".

Neste trekk er ditt. Velger du passivitet, er det opp til deg, men da kan også konsekvensene bli at hun lurer på om du faktisk er glad nok i henne, i og med at du ikke reagerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...