Gjest Gjest Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Jeg har fire tanter og fire onkler. Det ene paret har jeg veldig god kontakt med, og jeg ser de en gang i uka de andre tre parene ser jeg kanskje tre ganger i året. Grunnen til at jeg har så godt forhold til det ene er at vi har vært deres naboer i alle år, og dørene der og hos mamma og pappa har alltid stått oppe for barna Er det vanlig å ha et godt forhold til tanter og onkler, eller er det varierende?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Har egentlig ikkje noe særlig forhold til noen av de, de eg har hatt mest kontakt med opp gjennom årene bor ikkje her lengre og da har det liksom dødd ut litt etterhvert som tiden har gått. Snakker med de når eg ser de, men det er hovedsaklig tørrprat og spørsmål om hvordan livet er osv. Har 3 onkler og 3 tanter.
Gjest gjest 1 Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 På det meste har jeg hatt 13 tanter og 14 onkler.(og 45 fettere og kusiner) Noen av de lever dessverre ikke mer. Noen har jeg mer kontakt med enn andre, og det er pga avstand. Et par har jeg ikke sett på 25 år, andre ser jeg en gang i året og noen oftere. Med noen av tantene har jeg like god kontakt selv om vi treffes etter lang tid. Så det varierer veldig, men hadde vi bodd i nærheten hadde vi nok hatt nærere forhold. I familiesammenkomster og slektstreff har vi det veldig moro og hyggelig sammen.
Grace:-) Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Jeg har et helt greit forhold til tanter og onkler, vi omgås sjelden, men det er hyggelig når vi møtes.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Her et veldig godt forhold til alle sammen, men litt anstrengt til en tante (inngiftet). Har ikke like nært forhold til alle, men til to tanter og en onkel har jeg et veldig nært og godt vennskap. Vi treffer flere ganger i måneden og snakkes på telefonen noen ganger i uka.
Cata Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Kun to gjenlevende tanter og en onkel. Godt forhold til begge tanter, men omgås sjelden siden jeg bor så langt unna resten av familien. Prøver imidlertid alltid å stikke innom når jeg er i nærheten av der de bor. I og for seg ikke dårlig forhold til onkel heller, men ikke så naturlig å stikke innom der. (Tror det skyldes at min mor av forskjellige grunner hadde lite kontakt med sin bror i mange år. De ble egentlig ikke skikkelig kjent før i godt voksen alder.)
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Etter at foreldrene mine døde da jeg var i tenårene, har jeg ikke hatt noe som helst kontakt med noen tanter eller onkler på noen side. Det er litt skuffende, for tiden rundt dødsfallene og begravelsene og alt lovet de jo å "stille opp", men i ettertid har det vært veldig laber interesse.
Gjest Airi Chikako Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Har et veldig godt forhold til mine 3 tanter og ene onkel, men mer kontakt med kusiner og fettere. Vi er 5 gutter og 8 jenter som går bedre sammen enn de fleste andre vennene mine, faktisk. Familien er veldig viktig for meg da. Vi har dessuten fremdeles super kontakt med dem som tidligere har vært gift med tanter og onkler, så det handler ikke bare om blodsbånd
Anglofil Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Har god kontakt med min ene tante, ellers er det sporadisk kontakt med alle de andre onklene og tantene mine. Mvh Yvonne
malmklang Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Har veldig god kontakt med en onkel og ei tante, begge søsken av mamma. Vi har tilbragt ganske mange ferier og helger sammen, selvom avstanden er ganske stor, så de har på en måte satt sine spor. Onkelen min er verdens kuleste mann, og er vel den jeg har aller best kontakt med. Vi er helt utrolig like, ligner nesten mer på ham enn på mamma og pappa. Både i væremåte og utseendemessig. (Og jommen har vi ikke bursdag på samme dag, også). Vet ikke hvorvidt det er vanlig eller ikke, men jeg er i alle fall veldig glad for at jeg har såpass god kontakt med de to, som jeg har.
Jente89 Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Jeg har verdens beste forhold til en av mine tanter <3 Vet egentlig ikke hvorfor forholdet er så godt til akkurat henne, men hun er rett og slett en av mine aller beste venner selv om hun er 20 år eldre enn meg. Vi snakker sammen ca annenhver dag og jeg reiser på besøk hvertfall en gang hver eneste uke. Hun har nå to små barn som begge kaller meg tante. Har normalt godt forhold til andre tanter og onklene mine.
The Kitten Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Jeg har god kontakt med min tante. Min onkel har bodd i utlandet i flere aar, saa har mistet en del kontakt med ham. Naa har han flyttet tilbake til Norge, saa jeg haaper vi faar bedre kontakt igjen.
MissStiles Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Jeg har en tante og onkel som bor i samme by som meg. Møter dem på familieselskaper og andre ting. Når jeg og søsteren min var mindre, så tok de oss ofte med på helgeturer osv. Siden de ikke har egne barn. Så føler at jeg har god kontakt med dem. Også har jeg en onkel i utlandet. Han er skilt nå. Der har jeg hatt flere som jeg har kunnet kalle tante. Han onkelen min ser jeg bare når vi er på besøk. Og det er kanskje 1 gang i året, kanskje mindre.
Trampe Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 Jeg har helt grei kontakt med mine tanter og onkler på morssiden. Min onkel og filletante har bare sønner selv, og de er mine faddere, så gjennom oppveksten har jeg vært "datteren de aldri fikk" til tross for at vi hadde 150 mil mellom hjemstedene våre. Nå som vi er voksne og de har svigerdøtre og barnebarn er forholdet naturligvis annerledes, men de kommer innom hver gang de er i byen jeg bor i. Vi har et godt forhold, selv om vi ikke sees så ofte. Jeg har ingen kontakt med tanter og onkler på farssiden etter jeg flyttet som tenåring. På den andre siden er jeg filletante til ei jente på seks, og vi bor et steinkast fra hverandre. Vi sees alt for sjelden, og jeg burde nok vært ei bedre tante for henne...
Que Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 Jeg har 4 onkler og 2 tanter.. Ser ikke noen av dem særlig ofte, men jeg kommer veldig godt overens med onkelen min på mammas side. Pappas side er det litt mer høflighetsfraser osv. Var mye oftere med dem da jeg var liten, men etter hvert har jeg liksom ikke følt meg så hjemme der. Det har nok litt med at jeg ikke snakker språket deres særlig godt (spansk, chilenere) eller kjenner kulturen så godt som jeg kunne. De snakker jo såklart norsk med meg, men jeg føler meg litt utafor når alle snakker spansk med hverandre og jeg bare forstår brøkdeler av hva de sier...
Gjest Iah Skrevet 6. april 2010 #16 Skrevet 6. april 2010 Jeg har 4 onkler og 4 (fille)tanter. Treffes et par ganger i året under familiesammenkomster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå