Gå til innhold

Klippe ofte eller "aldri" når man sparer til langt hår?

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa
Skrevet

Jeg sparer til langt hår og begynner å få fin lengde nå, lengre enn jeg noen gang har hatt ( nesten ned til bh-stroppen bak :P mangler 2-3 cm.

Men er det best å klippe ofte eller "aldri" når man sparer?

Noen sier at man må klippe ofte siden tuppene fliser seg oppover og man må ta MYE mer når man da først klipper seg, mens andre mener det er unødvendig og at man bare trenger å klippe en gang i halvåret.

Hva er rett? Vil har langt hår så fort som jeg kan, men vil ikke ødelegge håret på veien dit slik at jeg må klippe det kort med en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"aldri". Bruk heller gode kurer før du MÅ klippe deg.

Når du har nådd en lengde du føler for å klippe deg på, så klipp litt.

Når du så har nådd lengden du ønsker, så klipp bare litt og litt da også, annen hver mnd f.eks.

Endret av Frk Snasen
Skrevet

De gangene jeg har spart til langt hår har jeg ikke gått til frisør mer enn et par ganger i året.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og min erfaring er at man bør klippe seg relativt ofte - f.eks. 2-3 ganger i året. Dette bør man gjøre uansett hårlengde, og det er en feil mange med langt hår tror de kan komme unna med. Tror ikke du finner en eneste frisør med langt hår som ikke klipper seg regelmessig.

Du har jo allerede nådd en lengde som gjør både hårstrikk og hårspenner mulig så det å klippe nå vil ikke være en sånn katastrofe - bortsett fra at du vil bruke litt lenger tid til bh stroppen.

Skrevet

Ca hver tredje-femte måned synes jeg fungerer greit, da lar man det ikke gro så det er helt slitt, men man rekker å få litt lengre før man klipper av slitte tupper.

Gjest Glør
Skrevet (endret)

Det er jo individuelt hvor fort man får slitte tupper, så det er bare å følge litt med. Jeg bruker evigheter på å slite håret mitt, så jeg går 1-2 ganger i året, og når jeg har veldig langt hår stusser jeg selv hjemme.

Og så er det viktig å bruke minst mulig stylingprodukter og holde seg unna hårføneren. Disse tingene sliter masse på håret.

Liker egentlig ikke å gå til frisøren, siden de blir så sure og ekle når jeg forteller hvor lenge det er siden sist jeg var der. Og så blir de enda surere når de ikke finner noe feil på håret mitt.

Endret av Glør
Gjest Huffsa
Skrevet

Ved ofte mener jeg hver 2 mnd. Jeg klipte meg alltid annenhver mnd før av en eller annen grunn.. Gikk fort lei. Og "Aldri" mener jeg 1-2 ganger i året :ler:

Skrevet

Jeg sparer til langt hår og klipper meg annenhver måned.

Gjest Sella
Skrevet

Liker egentlig ikke å gå til frisøren, siden de blir så sure og ekle når jeg forteller hvor lenge det er siden sist jeg var der. Og så blir de enda surere når de ikke finner noe feil på håret mitt.

Kjenner meg igjen i dette. Jeg synes det er like komisk hver gang en frisør snakker om klipping/stussing av håret som om det var like viktig som å pusse tenna! :ler:

Skal man spare til langt hår så må man jo nettopp spare. Klippe det så sjelden som mulig samtidig som man gjør det man ellers kan for å forhindre flisete tupper.

Skrevet

Jeg prøver å klippe meg hver tredje måned, men det blir nok litt mer mellom hver gang, da jeg synes det er skikkelig tiltak å gå til frisøren. Men hver tredje måned har jeg hørt anbefalt tidligere, uansett hårlengde. Mitt eget blir iallefall ganske fort flisete, hvis jeg ikke klipper det regelmessig.

Skrevet

Varken eller. Man klipper sig när det behövs, liksom. Du känner ju när hårtopparna börjar bli risiga och trassla ihop sig - då är det dags att klippa! Och du behöver aldrig klippa mer än att det värsta är borta. Håret växer inte fortare bara för att man klipper, så klipper du mycket blir det inte längre. Håret växer ungefär 1cm i månaden och om du klipper dig var tredje månad så bör du alltså inte klippa mer än 3cm om du inte vill att det ska bli kortare. ;)

Skrevet

:ler:

Jeg som synes jeg har blitt så flink til å klippe håret ofte! To ganger i året :ler: Før det klippet jeg gjerne med flere års mellomrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...