Gå til innhold

Alkoholfritt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal ha alkoholfri bryllupsfest. Vi har valgt å gjøre det fordi mine svigerforeldre er strengt avholds og religiøs. Det kommer ca 30 gjester, og jeg vet at endel av dem ville foretrekt et glass rødvin til middagen. Har begynt å spekulere på å tilby dette, altså kun et glass rødvin til hovedretten, fordi at vin ofte er prikken over I'en til et måltid. Hva synes dere, er det like greit å la være? Eller tror gjestene setter pris på det? (ikke svigers seff :fnise: )

Endret av bipbopalula
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke tilby alkoholfritt øl, rød- og hvitvin som et alternativ til brus, kaffe, te og vann?

Skrevet

Hei du.

Det finnes masse bra alkoholfrie viner, billige er de og :)

Ellers hadde jeg nok droppet vinen dersom dere vil ta hennsyn til dine svigerforeldre.

Men alt er en smaksak, det er deres dag.

Men som sagt det finnes gode alkoholfrie viner. Skal se om jeg ikke finner noen til deg jeg.

Skrevet

Men plager det svigerforeldrene at andre tar seg et glass vin til maten? Det er ingen som blir full eller ubehagelig etter et glass vin. Er de aldri i sammenkomster hvor andre drikker vin? Hva gjør de når de er ute og spiser på restaurant? Fins det egne alkoholfrie restauranter? Jeg skjønner ikke problemet med at noen drikker vin til maten, så lenge svigerforeldrene dine får alkoholfri drikke, og så lenge det ikke blir fyllafest.

Skrevet

Jeg synes man bør kunne servere et par glass vin til maten selv om noen er avholds. Det er da helt vanlig å drikke vin til mat! Jeg har vært i to alkoholfrie bryllup, og begge steder fikk vi servert 2-3 glass vin til maten. Hvis du først skal servere vin må du ikke begrense deg til ett glass, det er smålig synes jeg.

Skrevet

De alkoholfrie bryllupene jeg har vært i har ikke akkurat være de mest livate, men de har vært grie, men jeg ville ha valgt å servere vin til maten. Dette fordi som de andre sier, det setter en spiss på maten.

Men det er deres valg. Sett dere ned å forklar dette som dere kommer til.

Siden de er relgiøse kan du si at Jesus gjorde om vann til vin på en bryllupsfest, det var et av de første miraklene han gjorde, mao man kan si at det å drikke vin er bibelsk. David fikk også et råd om å drikke vin for sin mage

Skrevet

Vi hadde mer eller mindre lite alkohol i bryllupet vårt....noen av våre nærmeste sliter med alkohol, og noen er avholds....

Vi valgte å ikke ha open bar pga dette, MEN vi hadde rundt 3-5 enheter per pers til maten.....avhengig av hva folk ville ha mye.....vi hadde vin og øl.....brus til de som ikke ville alkohol.

Det var en bar folk kunne selv kjøpe seg om dem ville senere på kvelden......men jeg må si ingen ble dritfull....men folk koste seg masse for det.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med alkoholfri vin til måltidet, og det har ikke vært noe problem i forhold til smaken på mat, vin eller noe. Så, det kan jo absolutt være et alternativ hvis man føler man MÅ ha vin til maten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alkoholfri vin smaker pyton.

Ville da ha gått for enten vanlig vin til maten eller null alkohol. Dyrere eplemost/naturmost er et godt alkoholfritt alternativ, f.eks. denne

Gjest Alabama
Skrevet

Det er jo deres bryllup, så dere som skal bestemme. Ikke svigers!

Skrevet

Jeg synes alkoholfri vin smaker pyton.

Ville da ha gått for enten vanlig vin til maten eller null alkohol. Dyrere eplemost/naturmost er et godt alkoholfritt alternativ, f.eks. denne

Må si meg enig i dette... :enig:

Hvis dere velger å gå for helt alkohlfritt vill jeg ihverfall sørget for at alternativene var utprøvd på forhånd. Men jeg ville nok vurdert et glass vin el to til maten - det hever virkelig et slikt festmåltid! Men skjønner at det er flere hensyn å ta her...

Skrevet

Alkoholfri vin smaker py og helvete (med unntak av et par hvitviner), og jeg ville heller valgt godt mineralvann som Perrier samt god eplemost som økologisk eplejuice fra Balholm som alternativer til brus.

Skrevet

Hadde samme problemstilling for noen år siden. Store deler av min manns familie er totalt avholds inkludert hans foreldre. Vi serverte vin og øl til maten, selvfølgelig også mineralvann og deilig eplemost, og de som ville fikk et glass konjakk eller likør til kaffe. Utenom det var det ikke alkohol. Det ble en finfin fest, tror ikke den lille alkoholmengden satte en demper på festen.

Svigers var med å betalte festen og vi var enige om at de ikke skulle være med på å dele alkoholutgiften, det ville bli helt feil for dem, og det synes jeg var helt riktig.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg synes også det virker litt smålig om du velger å servere 1 glass vin til maten. Om du går for 3-5 så blir det bedre, men for noen vil det kanskje være like greit å droppe det helt.

Vi kjører alkoholfritt bryllup. Hans foreldre er religiøse, og det er nesten hele familien hans også. Selv om flere kunne tenke seg vin til maten så har vi valgt vekk dette.

I min familie er drikkekulturen flatfyll og dansing på bordene. Jeg er rimelig overbevist om at jeg har nære familiemedlemmer som ikke ville klart å holde seg til et ok nivå. (Dette baseres på tidligere bryllup.)

Det er jo deres bryllup, så dere som skal bestemme. Ikke svigers!

Akkurat dette er jeg enig i - såfremt dere betaler selv. Betaler svigers så synes jeg de kan sette foten ned der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...