Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

heihei :)

Jeg havnet plustelig opp med å søke skole i Bodø til høsten. jeg har vært i Bodø bare en gang før, så jeg vet VELDIG lite om hvordan det er der. Derfor hadde jeg blitt kjempe glad om noen her kunne fortelle meg litt hvordan der er å bo i Bodø! Og hvordan høyskolen er:)

Jeg trodde ALDRI jeg skulle komme til å søke skole i Bodø, men ting blir ikke alltid som man tror :P

Jeg så for meg at jeg skulle lengre sør, og til en større by som tr.hjem eller Oslo, men det blir vel kanskje senere :)

Jeg bor i en mindre by enn Bodø nå, så jeg gleder meg egentlig veldig til å flytte til noe litt større ;) Men jeg har hørt at det er masse vind der? hmm..

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan love deg at det er masse vind her, ja, jeg går ikke i skjørt og kjoler på sommeren! :ler:

Ellers er det en helt grei by, men boligprisene er dessverre mer og mer på tur oppover.

Vi har 3 kjøpesentre som er helt OK og det er flotte naturtilbud og badeplasser litt utenfor byen. :)

Høyskolen vet jeg ikke noe om.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå er det noe år siden jeg gikk på HiBo, men det var en flott høgskole med kompetente forelesere og fine medstudenter.

På HiBo har det et studentersamfunn,Samfunnet. Endel okeie konserter og de har åpent ellers også.

Ellers er byen vindfull. Det blåser nesten alltid her, men det er en vanesak.

Naturen er helt utrolig, det fins mange fine turområder i gangavstand fra byen. En liten kjøretur ut av byen gir ennå flere fine steder. f. eks

Mjelle

Saltstraumen

Kjerringøy

Kjøpesententrene er i hovedsak fylt av de samme kjedebutikkene som er ellers i landet, og rett og slett kjedelige.

Vi har likevel et par perler av noen butikker (men kanskje litt høyere prisklasse enn et studentbudsjett liker :ler: )

Lulu som har masse stilige designklær, og

Royal sko som fører mange kjente og kule skomerker.

Vi har også et stort og innholdsrikt badeland, Bodø Spektrum. Der er det muligheter for både avslapping, trening og velvære.

Treningssentre har vi fleng, så det er bare å velge å vrake. Blandt annet har Friskhuset en avdeling rett ved høgskolen.

Utelivet i byen er bra, her er en god del fine utesteder, og flere under etablering.

Rett etter skolestart har byen en kjempebra festival, Parkenfestivalen. Ikke de helt store navnene som er sluppet ennå, men de 4 foregående årene har det vært bra artister og en helt enormt bra stemning der.

De samme folkene som driver Parkenfestivalen arrangerer også noen konserter gjennom året, nå sist i mars, med svenske KENT.

For god informasjon og flere opplysninger kan du se her Visit Bodø.

Velkommen til Bodø :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Jeg må si jeg gleder meg enda mer til å flytte dit nå :) Blir godt å komme seg litt bort! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For ikke å nevne alle frisørsalongene vi har her! :skratte:

Det kommer du til å oppdage når du kommer hit, det er frisørsalonger over alt. :fnise:

Velkommen skal du være, håper du blir til å trives! :)

Skrevet

For ikke å nevne alle frisørsalongene vi har her! :skratte:

Det kommer du til å oppdage når du kommer hit, det er frisørsalonger over alt. :fnise:

Velkommen skal du være, håper du blir til å trives! :)

hehe, ja men frisørsalonger er ikke noe negativt, det trengs :P

TakkTakk, ja det blir jeg nok! :)

Skrevet

Velkommen til Bodø! Det er en flott by. :)

Skrevet

Velkommen til Bodø! Det er en flott by. :)

TakkTakk, det blir spennende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...