Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil komme med tips til hva vi virkelig burde få med oss? Og en liten, men innholdsrik bok vi kan lese litt i og ta med oss på turen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Gyldendals reisehåndbøker ruler vilt :) Litt størrelse er det riktignok på den, men i verste fall kan man ha den på hotellrommet og heller notere adresser til severdigheter før man drar ut om morgenen :)Her er den.

Siden dere er på kjærestetur, dra innom Sacré-Cœur! For det første er det en av de fineste kirkene i NATO og for det andre sies det at hvis man reiser dit med sitt livs kjærlighet skal det bety hell og lykke og pene barn og alt det der :) Gå ikke glipp av de fantastiske statuene i krypten, det gjorde stort inntrykk på meg, husker jeg :)

Skrevet

Jeg synes latinerkvartalet og montmartre er veldig hyggelig :)

Men jeg anbefaler en bistro som heter "La coupole", som ligger på montparnasse.. Det er en berømt bistro, hvor det går veldig mange spesielle folk.. mye morsomt å se på.. god mat og veldig god atmosfære :)

Skrevet

Hei

Istedetfor bok kan jeg anbefale film som oppladning...hva med Den fabelaktige Amalie fra Montmatre eller Before sunset? :-)

Hvor lenge skal dere være i Paris? Det vil gjøre det litt enklere for oss når det gjelder å komme med forslag om hva dere bør få med dere. Kona og jeg var der nesten en uke for noen år siden og her er mitt reisebrev med bilder: http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Jeg har også laget dette kartet: http://gardkarlsen.com/paris_france_map.htm . Det viser hvor noen av attraksjonen ligger plassert i Paris og du kan zoome inn og ut, klikke på markørene for mer info.

Hva med en tur på Seinen ved solnedgang? Jeg synes også Sacre Coeur er nydelig og gir en flott utsikt over byen. Hvis dere vil ha litt kulturelt så er jo Louvre et must og det samme gjelder Versailles. Hvis dere vil ha utsikt så kan Eiffeltårnet og Triumfbuen anbefales.

Lykke til med planleggingen - håper dere får en fin tur :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...