Gå til innhold

Stikking i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg håper noen kanskje kan hjelpe meg. Var på legevakten, men det var så mange som fikk komme foran uten kølapp at jeg ikke klarte å sitte der lenger.

Det begynte på torsdag med stikking nederst på magen på venstre side. Da trodde jeg at det bare var luft i magen, og fordi jeg hadde litt hard mage. Men fikk gått ordentlig på do og greier på fredag, og ikke hatt noe problem med avføringen etter det. Men stikkingen har ikke gitt seg, den har bare blitt verre. Og idag har det begynt å spre seg litt til venstre side også. Samme stikkende smerte. Gjør spesielt vondt når jeg tisser, og verre med nummer to. Spesielt hvis jeg presser litt. Ble også ganske kvalm istad, og har begynt å bli litt slapp. Har ikke feber eller hodepine eller noe.

Noen som vet hva det kan være? Er blindtarmen på venstre siden, og kan betennelse der gjøre sånn vondt? Kan jeg være gravid? (Kjøpt test som jeg skal ta imorgen tidlig) Eller kan det være noe helt annet?

Mvh en litt bekymret jente, 24 år.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan være graviditet utenfor livmoren kanskje? Jeg har hatt det, og det var helt fryktelig å være på do (spesielt nummer to når jeg presset), i tillegg hadde jeg grusomme stikkende smerter på venstre side (var i venstre eggleder det satt hos meg).

Hvis du tror du kan være gravid ville jeg mistenkt det, hvertfall.

Det kan være farlig (eggleder kan sprekke og føre til indre blødninger)! Jeg ble hasteoperert samme dag som de fant det ut.

Blindtarmen er vel på høyre side?

Skrevet

Blindtarmen er på høyre side, ja.

Tror du burde reise til legevakten igjen hvis det ikke går over.

Gjest Stavangermamma78
Skrevet

Jeg tror jeg ville dratt på legevakta i kveld. Uansett hvor lang tid det er å vente. Eller kanskje det er mindre kø i morgen tidlig? :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha ringt legevakta, og forklart situasjonen og at du mistenker graviditet utenfor livmoren. Og at formen begynner å bli dårligere. Så får de avgjøre om det er akkutt og du kommer inn tidlig eller om du skal avvente å se..

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Men tror dere virkelig det er så alvorlig? Gjør jo ganske vondt, men håper så inderlig det går over av seg selv... Kjennes så veldig ut som sånn stikking man kan ha hvis man har hard mage og ikke fått gått på do, bare at det aldri gir seg...

Går på p-piller, men vet jo at man kan bli gravid for det... Aldri vært det tidligere, så har ikke peiling på hvordan det kan føles.

Kanskje jeg burde vært litt mer tålmodig på legevakta istad...

Gjest Stavangermamma78
Skrevet

Alt som er unormalt, du ikke vet hva er, og varer over lang tid, og hvertfall det som gir smerte, ville jeg sjekket ut hvertfall :) Håper det er kort kø, og at du får beskjed om at ikke noe er galt, og i morgen er du frisk :)

Skrevet

Det håper jeg og. Da drar jeg på legevakten imorgen tidlig hvis ikke jeg er mye bedre, så jeg finner ut hva det er for noe. Ingen sorger på forskudd :)

Tusen takk!

Skrevet

Oppdatering:

Tok graviditetstest idag tidlig og den viste ikke gravid, så etter hva jeg har lest kan det da ikke være graviditet utenfor livmoren.

Snakket med legevakta, og de sa at jeg måtte se ann smertene selv, og komme ned hvis jeg ble verre. Men at det var mye kø, og at slike plager ikke prioriteres.

Føler meg litt bedre idag, kanskje fordi jeg ikke har spist, og ingenting som presser på, men dropper legevakta inntil videre... Sikkert endel folk der som trenger den hjelpen mer enn meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mye rart. Men cyste® på eggstokkene kan være skikkelig vondt. Gjerne som stikkende smerte, og pressing, f.eks ved avføring, gjør det mye verre. Og når en cyste sprekker kan det gjøre veldig vondt for å så plutselig bli helt bra. En innvendig ultralyd vil kunne sjekke om det er en cyste.

Skrevet

Det kan være cyste, ja. Det fikk jeg smertelig erfare da jeg var rundt 14-15 år og svimte av på trening på pga plutselige sterke magesmerter. Uansett, de trodde først det var blindtarmen, men viste seg å være en cyste. Har faktisk aldri hatt så vondt verken før eller siden.

Mvh Yvonne :heiajente:

• 8 måneder senere...
Skrevet

Venninna mi har stikking på venstre side av magen. Ho må sette seg ned på gulvet for å i det hele tatt klare å puste, ho er jomfru.. Så det kan ikke være det at ho er gravid.. Hilsen en bekymret venninne på snart 16 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...