Gjest lolita___ Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Hater å være på dag penger for å si det,har jobbet hele tiden.Nå er jeg utenom jobb og da må jeg benytte meg av disse. Jeg søker etter jobb som bare det uten noen svar. Er det noen som vet om nav setter deg på jobb kurs eller noe som helst etter at du starter med dag penger?? Begynner å bli sikkelig lei av å være arbeidsløs..
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 det finnes diverse kurs som du kan melde deg på via nav.no vet jeg..
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Håper du ikke skriver "jobb søknad" som overskrift i søknadene dine Men bra du står på og prøver å finne noe nytt da Kurs kommer du nok til å få. Men da jeg gikk ledig var det litt sånn at hvis man ville noe så fikk man ikke, mens hvis man ikke ville så ble man tvunget. Kan lønne seg å bruke litt omvendt psykologi på dem.
Gjest Glør Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Du kan se hvilke kurs nav har i ditt fylke ved å gå inn på nav.no og gå på "lokal informasjon". Så må du møte opp på navkontoret ditt og søke om de kursene som er relevante for deg. Også må du normalt ha vært ledig i minimum 6 måneder før du kan få noe kurs.
zuperduper Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Beklager, men jeg får helt hikke her. Dette er på siden av temaet, men det heter dagpenger og jobbkurs!
Gjest lolita___ Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Du kan se hvilke kurs nav har i ditt fylke ved å gå inn på nav.no og gå på "lokal informasjon". Så må du møte opp på navkontoret ditt og søke om de kursene som er relevante for deg. Også må du normalt ha vært ledig i minimum 6 måneder før du kan få noe kurs. Takk for svar..Dette hjelper veldig:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Jeg har inntrykk av at det er veldig tilfeldig hvem som havner på kurs. Selv fikk jeg kurs etter bare to måneder som ledig, et kurs jeg selv ønsket å gå på. Kursansvarlig på det lokale NAV kontoret ga uttrykk for at vi som fikk kurset var veldig heldige og at det var flere på venteliste. Det merkelige var at omtrent halvparten i klassen overhodet ikke ønsket å være der, de var blitt plassert der av saksbehandleren sin og innsatsen og holdningen deres var deretter... Virker som ting avhenger veldig av saksbehandler...
Gjest lolita___ Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Jeg har inntrykk av at det er veldig tilfeldig hvem som havner på kurs. Selv fikk jeg kurs etter bare to måneder som ledig, et kurs jeg selv ønsket å gå på. Kursansvarlig på det lokale NAV kontoret ga uttrykk for at vi som fikk kurset var veldig heldige og at det var flere på venteliste. Det merkelige var at omtrent halvparten i klassen overhodet ikke ønsket å være der, de var blitt plassert der av saksbehandleren sin og innsatsen og holdningen deres var deretter... Virker som ting avhenger veldig av saksbehandler... Sikkert veldig sånn hvis man vil får man ikke og hvis man ikke vil får man.Jeg har vært arbeidsleidg i ca 4 månder nå,men fikk ikke dagpenger før nå.Dette pga jeg sa opp jobben min selv.Håper virkelig jeg får gå på noe kurs snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå