Gjest MissBella Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Jeg har en venninne som skal gifte seg i juni. Søsteren hennes som være forloveren hennes. Jeg har møtt søsteren hennes et par ganger men kjenner henne ikke så godt. Venninna mi og jeg har vært venner siden barneskolen og kjenner hverandre ganske godt. Søsteren hennes er så innmari treg når det gjelder planleggingen av utdrikningslaget. Hun har snakket om at det skal være i april men fortsatt ikke fått noe dato, pris eller sted. For noen uker siden kom det mld fra henne om noen hadde forslag om hva man skulle gjøre. Etter det har jeg ikke hørt noe mer. Jeg har sagt til henne at hun bare må spørre om hjelp. Spesielt siden hun ikke bor i samme by, som meg og venninna mi. Jeg er så innmari redd for at det ikke skjer noe. Fordi jeg har lyst til at venninna mi skal få en fin dag sammen med venner og ikke bli skuffet. Hun er en av mine eldste venner og hun fortjener det beste. Kan jeg mase på søsteren hennes? Eller skal jeg bare la være? Det er jo ikke min oppgave i det hele tatt og ordne med dette men.. Og jeg kan jo ikke ta opp dette med bruden heller. Hva synes dere?
Jade Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 (endret) Jeg ville tatt en telefon (ikke sms) til søsteren! Har hun ikke noe konkret, så tilby deg å hjelpe med (evt. ta over) planleggingen. Ikke si at hun skal si fra om hun trenger hjelp. Avtal det der og da! Det er nok av bruder/brudgommer som ikke får utdrikningslag pga "treige" forlovere, som ikke har vett til å delegere utdrikningslaget til noen andre hvis de ikke klarer/gidder det selv. Kjempeflott at du tar tak i det!! Endret 5. april 2010 av Jade
Gjest MissBella Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Jeg ville tatt en telefon (ikke sms) til søsteren! Har hun ikke noe konkret, så tilby deg å hjelpe med (evt. ta over) planleggingen. Ikke si at hun skal si fra om hun trenger hjelp. Avtal det der og da! Det er nok av bruder/brudgommer som ikke får utdrikningslag pga "treige" forlovere, som ikke har vett til å delegere utdrikningslaget til noen andre hvis de ikke klarer/gidder det selv. Kjempeflott at du tar tak i det!! Takk! Jeg har ikke lyst til å "ta over" oppgaven men hvis hun ikke klarer det så synes jeg at hun kunne ha sagt ifra. Til meg eller noen andre venner av bruden. Jeg vil ikke mase på forloveren men jeg vil gjerne at bruden skal få en bra dag. Siden hun er en av mine eldste og beste venner. Venter et par dager til, så tar jeg kontakt med henne.
blargh Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Noen misliker sterkt planleggingen og organiseringen et utdrikningslag innebærer og tregheten hennes kan være et tegn på det. Jeg ser ikke noe problem med å spørre om du kan ta over oppgaven, men prøv å tenk ut en litt mer diplomatisk måte å si det på. Og skal du komme opp med noen grunner til hvorfor du ønsker å gjøre det, så legg vekt på at du liker slike oppgaver. Å legge ut om at vennina di fortjener det beste etc. kan tolkes som at du ikke stoler/tror forloveren kan gjøre en like god jobb.
Gjest MissBella Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Nå kom det mld fra forloveren om at datoen er satt. Så da er vel ting i ferd med å ordne seg. Håper jeg.
Gjest MissBella Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Nå er det 1 uke igjen til utdrikningslaget og det er helt stille fra forloveren igjen. Har så lyst å si til bruden hva jeg synes om dette. Verken fått info om hvor man skal møtes, hva man skal betale, hva som er opplegget, skal man ha med mat, skift osv. Synes dette er skikkelig dårlig... Er det vanlig å ikke vite sånt en uke før?
Rosalie Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Men så ring henne da, vel! Ja, det er sløvt av forlover å ikke gi ut nok info tidlig nok, men du er ikke mye bedre som bare sitter og venter i stedet for å sparke henne litt bak vha en telefonsamtale...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå