Gjest lillian- Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Jeg har vært langtidssykmeldt frem til 1. april. Friskmeldt fra og med 1.april.Jobber ikke i påsken. Første arbeidsdag blir 6.april rett etter påske. Har skadet ryggen under påskeferien og trenger å hvile den litt, og lurer på følgende: Kan jeg bruke egenmelding f.o.m 6.april ( med alt det ovennevnte tatt i betraktning )? Gi gjerne sikre svar, da jeg ikke har råd til å gå glipp av lønn : )
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Nei, i følge loven kan du ikke benytte egenmelding før det er gått 16 dager etter at du har vært sykemeldt av lege.
Skravla Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Nei, i følge loven kan du ikke benytte egenmelding før det er gått 16 dager etter at du har vært sykemeldt av lege. Det stemmer på en prikk.
Gjest lillian- Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 (endret) Den er grei. Men jeg ble friskmeldt 7 dager før det hadde gått 1 år med sykmelding. Kan jeg da få penger fra Nav fra 6. april og i 7 dager hvis jeg har sykmelding fra lege? ( Det blir en pause i sykmeldinga fra 1. til 6.april da ) Endret 4. april 2010 av lillian-
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Den er grei. Men jeg ble friskmeldt 7 dager før det hadde gått 1 år med sykmelding. Kan jeg da få penger fra Nav fra 6. april og i 7 dager hvis jeg har sykmelding fra lege? ( Det blir en pause i sykmeldinga fra 1. til 6.april da ) Si meg en ting: hva er det du har gjort ryggen din? Er det brudd eller? Vet du ikke at det beste for ryggen din er aktivitet og ikke hvile? Etter råd fra lege har jeg vært på jobb uten sykemelding alle de 3 siste gangene jeg har hatt hekseskudd - og prøvd å gå masse for å bedre det i tillegg til smertestillende. Kanskje du bør prøve det også istedenfor å prøve å dra ut penger fra et system du har utnyttet lenge nok?
Gjest lillian- Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 (endret) Herregud, snakk om å forhåndsdømme folk. Det er da en grunn til at jeg har vært sykmeldt. Og en grunn til at jeg trenger å være hjemme i noen dager. Greier såvidt å reise meg. Kan jeg være så snill og få svar på mitt spm fra noen som ikke dømmer folk uten å kjenne de? Endret 4. april 2010 av lillian-
Skravla Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Den er grei. Men jeg ble friskmeldt 7 dager før det hadde gått 1 år med sykmelding. Kan jeg da få penger fra Nav fra 6. april og i 7 dager hvis jeg har sykmelding fra lege? ( Det blir en pause i sykmeldinga fra 1. til 6.april da ) Ja, du får sykepenger fra NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå