Wildchild Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Heisann. Jeg og kjæresten reiser på weekendtur (fredag-mandag) til Praha, og vi gleder oss begge veldig masse. Men med tanke på at det er første gang vi besøker byen, vet vi ikke heelt hva som er viktig å få med seg, steder som er verdt å besøke, hvor man kan shoppe for en billig penge osv. Noen som har vært i Praha og kan komme med forlsag? Gjerne til noen romantiske steder vi kan kose oss sammen også.. (selvom jeg har hørt hele byen er romantisk.) :rødme: Noen som har vært der i april mnd før? Var det isåfall "liv" i byen selvom april mnd gjerne ikke er tiden byen flyter over av turister? Og disse gatebodene som de selger så mye løye i... er de åpen året rundt? I tillegg lurer jeg på hva aldersgrensen på alkohol og tobakk er i Tsjekkia? Har googla det opp, men der kom det frem at det både var 16 og 18års grense...
Mermaid Blues Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Det er veldig mange bra Praha-tråder på forumet allerede, bruk søkefunksjonen så finner du dem Når det gjelder det andre: Jeg kan egentlig ikke huske en eneste gatebod - vet du hvor disse isåfall skal befinne seg? Sto noen selgere med litt forskjellige småtteri på Karlsbroen, men ellers kan jeg ikke huske å ha sett noe. Aldersgrensen for all alkohol er 18 år, sier wiki. Tobakk aner jeg ikke, handlet ikke det da jeg var i Tsjekkia.
Mermaid Blues Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Forresten: Det kryr av turister i Praha året rundt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Jeg ville bare ha ruslet litt rundt i gatene, tatt meg god tid og "gått meg bort" litt. Ellers er det er "must" å få med seg katedralen og området rundt den (husker ikke hva alt dette heter i farten). Men vær tidlig ute da det fort danner seg kø.. Dere kan jo ta en tur bort til jødekvartalet hvor det er mye interessant å se. Anbefaler faktisk en tur til dyreparken(!). Koselig ting å gjøre sammen med kjæresten.. Hvis dere skal på restaurant så gå unna de som ligger i akkurat rundt karlsbruen da de er dyrere enn de som ligger noen skritt unna. Se etter hvor de lokale spiser! Kos dere med det gode ølet! God tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå