oslotur Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 jeg har nettopp forlatt islam selv av personlige grunner. jeg vil gjerne høre fra flere ex-muslimer hvis det er noen her om hvorfor de forlot islam?
maritha Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Sier ikke islam at det er ens plikt å ta livet av enhver som forlater islam? 1
ExMuslimAtheist Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 jeg har nettopp forlatt islam selv av personlige grunner. jeg vil gjerne høre fra flere ex-muslimer hvis det er noen her om hvorfor de forlot islam? Jeg er det, obvious huh? du skrev til meg på profilen min, ja hva var spørsmålet? Jeg lurer også på om det er flere ex Muslimer I Norge, jeg skjenner mange fra USA og England men ikke her, litt rart, de er nokk bare redde det kan jeg forstå. jeg leste koranen slik ble jeg ex muslim
ExMuslimAtheist Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 (endret) Jo egentlig så sier koranen det, men det er vell en del debatt om hvordan man skal behandle de som forlater religionen for tiden. noen sier drep, andre sier de skal få en sjanse til å konvertere tilbake, andre trøster seg med løgnene om at ingen ex muslimer noen gang var muslimer, de tror det er umulig og forlate islam. det er veldig få som forstår og sier at det er ett valg og man skal la oss være I fred, men alle ex muslimer jeg har hørt om har drapstrusler (fatwaer) på seg. det som er mest skummelt er at muslimer tror de gjør en god gjerning ved å ta livet av oss, de havner automatisk i paradis for å ha beskyttet islam, så hvis det vandrer en eller annen ekstremist på gata og gjenskjenner fjeset til en ex muslim, er det stor sansynelighet for at han ønsker å drepe. Det er verre å være en ex muslim- kristen/ateist/annet, enn å være født kristen/annet Endret 10. april 2010 av ExMuslimAtheist
oslotur Skrevet 10. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2010 Jo egentlig så sier koranen det, men det er vell en del debatt om hvordan man skal behandle de som forlater religionen for tiden. noen sier drep, andre sier de skal få en sjanse til å konvertere tilbake, andre trøster seg med løgnene om at ingen ex muslimer noen gang var muslimer, de tror det er umulig og forlate islam. det er veldig få som forstår og sier at det er ett valg og man skal la oss være I fred, men alle ex muslimer jeg har hørt om har drapstrusler (fatwaer) på seg. det som er mest skummelt er at muslimer tror de gjør en god gjerning ved å ta livet av oss, de havner automatisk i paradis for å ha beskyttet islam, så hvis det vandrer en eller annen ekstremist på gata og gjenskjenner fjeset til en ex muslim, er det stor sansynelighet for at han ønsker å drepe. Det er verre å være en ex muslim- kristen/ateist/annet, enn å være født kristen/annet Hva var det i koranen som fikk deg til å forlate det, var det noen spesielle vers eller noe sånt?
ExMuslimAtheist Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Hva var det i koranen som fikk deg til å forlate det, var det noen spesielle vers eller noe sånt? Ja flere vers, spesielt de om jihad og vold, også var det mye motsigelser I koranene, det er liksom litt for alle, og det sier jo mye, ellers så trodde jeg at koranene viste om ting før de ble funnet opp, det ble jeg hjernevasket til å tro, men fant ut at det var løgn og koranen har ingen vitenskapelige mirakler, alt førte opp til det å miste troen min.
oslotur Skrevet 10. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2010 Ja flere vers, spesielt de om jihad og vold, også var det mye motsigelser I koranene, det er liksom litt for alle, og det sier jo mye, ellers så trodde jeg at koranene viste om ting før de ble funnet opp, det ble jeg hjernevasket til å tro, men fant ut at det var løgn og koranen har ingen vitenskapelige mirakler, alt førte opp til det å miste troen min. Jeg er så glad jeg forlot islam. føler jeg har fått livet tilbake
ExMuslimAtheist Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Jeg er så glad jeg forlot islam. føler jeg har fått livet tilbake Jeg har mer håp for framtiden nå, men det er fortsatt en lang vei å gå, det er jo ikke enkelt og glemme fortiden så starte ett nytt liv, føler jeg er I den fasen nå, og det kommer til å ta en god tid før jeg er der jeg ønsker å være
Larsern Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Jeg er så glad jeg forlot islam. føler jeg har fått livet tilbake Hvis jeg husker riktig så er det ikke så veldig lenge siden vi diskuterte Islam, hvorpå du forsvarte religionen og livssynet ditt. Var dette en del av prosessen med å 'komme ut'? Uansett så er det all respekt til deg. Fortell gjerne hvordan du kom til denne beslutningen, hvilke reaksjoner du har fått osv.
oslotur Skrevet 11. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. april 2010 (endret) Hvis jeg husker riktig så er det ikke så veldig lenge siden vi diskuterte Islam, hvorpå du forsvarte religionen og livssynet ditt. Var dette en del av prosessen med å 'komme ut'? Uansett så er det all respekt til deg. Fortell gjerne hvordan du kom til denne beslutningen, hvilke reaksjoner du har fått osv. haha jøss var litt overaskende at du huska meg . Men jo som jeg kanskje har sagt var jeg en veldig troende muslim før. det var ingen tvil i huet mitt om at islam var sannheten og veien, selvom jeg ikke støttet jihad på noen slags måte og var ingen ekstremist, kristne var heller ingen fiende for meg. Jeg har lest koranen flere ganger, og lest utrolig mye om islam. Det som fikk jeg til å forlate islam var hvordan den inneholdt utrolig store motsigelser, og spesielt da jeg leste at profeten Mohammed en gang fikk vers fra djevelen uten at han visste det, og han kunne ikke se forskjell på ekte vers (fra Gabriel) og falske (Fra djevelen). det fikk meg til å tru, hvis det skjer en gang hvorfor kan det ikke skje flere ganger? Det er også mye annet som jeg ikke helt kan si klart, men som hører til et større bilde. jeg syntes det også var helt absurd hvordan koranen forbyr helt naturlige menneskelige handlinger og egenskaper, og jeg likte heller ikke hvordan kvinnesynet til koranen er. Jeg trur ikke det finnes en eneste menneskelig handling som koranen har satt regler for. det er regler for hvor mye man kan spise, hva man kan spise, hva man kan drikke og hvor mye. hva man kan se på og hva man ikke kan se. man kan ikke ha noen kontakt what so ever med det motsatte kjønn, det finnes til og med regler for hvor man kan klø seg og hvilken stilling man skal ha under sex(?) Men jeg har ingenting imot muslimer i det hele tatt, jeg er bare glad jeg forlot islam og lever livet nå. aldri hatt det så bra før . i tillegg må jeg si at koranen inneholder noen av de vakreste ordene og versene jeg har lest. Når det gjelder reaksjoner så må jeg si at jeg har holdt dette hemmelig for min egen sikkerhet. Endret 11. april 2010 av oslotur
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Når det gjelder reaksjoner så må jeg si at jeg har holdt dette hemmelig for min egen sikkerhet. Hei. Jeg er i samme båt som deg. Jeg har sakte men sikkert kommet til realisasjonen at islam i likhet med all annen religion er tull. Problemet mitt er at jeg har en ganske religiøs familie. Jeg har derfor ikke fortalt dette til noen. Så selv om jeg har forlatt islam mentalt så føler jeg fremdeles dens lenker. Vi er en del eks-muslimer her inne, ser jeg. Kanskje vi kan starte vår egen klubb
ExMuslimAtheist Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 Hei. Jeg er i samme båt som deg. Jeg har sakte men sikkert kommet til realisasjonen at islam i likhet med all annen religion er tull. Problemet mitt er at jeg har en ganske religiøs familie. Jeg har derfor ikke fortalt dette til noen. Så selv om jeg har forlatt islam mentalt så føler jeg fremdeles dens lenker. Vi er en del eks-muslimer her inne, ser jeg. Kanskje vi kan starte vår egen klubb hehe ja, tenkte på det selv, det er jo en organisasjon I England (the ex Muslim council of Britain) også er det en I Sverige Jeg ville likt å være medlem med en I Norge, hadde vært fint å møte likesinnede folk en gang I blant, ha noen møter å slikt. men tror det ville vært smartest og holde det anonymt, vi vet jo hvordan det muslimske samfunnet I Norge kommer til å reagere… Jeg opprettet en gruppe på face da, så langt er jeg den eneste som er medlem Jeg forstår hvor du kommer fra, måtte selv være enda mer forsiktig da jeg bodde hjemme, nå er jeg litt mer ”outspoken”, men som følge har familien min utstøtt meg og siden jeg nesten bare fikk lov til å ha muslimske venner er det ikke mye tilgivelse å få derfra heller... Her er gruppa jeg opprettet http://www.facebook.com/?ref=logo#!/group.php?gid=406758225728&ref=ts
oslotur Skrevet 14. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 14. april 2010 hehe ja, tenkte på det selv, det er jo en organisasjon I England (the ex Muslim council of Britain) også er det en I Sverige Jeg ville likt å være medlem med en I Norge, hadde vært fint å møte likesinnede folk en gang I blant, ha noen møter å slikt. men tror det ville vært smartest og holde det anonymt, vi vet jo hvordan det muslimske samfunnet I Norge kommer til å reagere… Jeg opprettet en gruppe på face da, så langt er jeg den eneste som er medlem Jeg forstår hvor du kommer fra, måtte selv være enda mer forsiktig da jeg bodde hjemme, nå er jeg litt mer ”outspoken”, men som følge har familien min utstøtt meg og siden jeg nesten bare fikk lov til å ha muslimske venner er det ikke mye tilgivelse å få derfra heller... Her er gruppa jeg opprettet http://www.facebook.com/?ref=logo#!/group.php?gid=406758225728&ref=ts ikke fortvil. det er helt sikkert veldig veldig mange andre exmuslimer, men vi tørr ikke å "komme ut". altfor mange gale muslimer der ute
ExMuslimAtheist Skrevet 14. april 2010 #14 Skrevet 14. april 2010 altfor mange gale muslimer der ute True that
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå