Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Heia dere! Nå nærmer det seg sommer og i går da jeg kom inn fra påskesola hadde jeg svarte rennemerker under øynene, så det er vel lurt å investere i en vannfast maskara til det blir sol og varme.. Men,- jeg har kjøpt en og annen vannfast maskara opp gjennom årene, husker ikke i farta hvilke jeg har prøvd, men det blir ikke fint, synes jeg.. ellers så er det godt mulig at jeg ikke gjør det rett/er flink til å påføre, (sliter nok med "vanlig" maskara for at det ikke skal klumpe seg eller havne utover øyelokkene!!) De vannfaste typene virker våtere eller noe, og vippene mine blir ikke så lange/tykke som når jeg bruker vanlig maskara - så jeg lurer på om andre opplever det samme? Noen som alltid bruker vannfast maskara året rundt - og hvilken type/merke evt?? Håper på tips, følte meg rimelig teit når jeg oppdaget rennemerkene etter at jeg hadde vært inne på en kiosk i går med svarte pandabjørn-øyne, huff!
-littleme- Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Jeg bruker ikke vannfast maskara hver dag, men bruker det når jeg skal på fest eller kinoer der jeg vet at jeg kommer til å gråte... Det hender også at jeg bruker det de dagene jeg skal være lenge borte. Jeg bruker Luminelle Waterproof Mascara som jeg kjøper her: http://www.yves-rocher.no/control/makeup/mascara/vannfast-mascara/ Den sitter som et skudd, jeg har aldri opplevd at den renner eller drysser og er kjempefornøyd med den. Den er også lett å få av med sminkefjerner som skal ta vannfast maskara. Men, det er alltid et lite men, den er vanskelig å påføre. Som du sier, det er fort gjort å bli svart på øyelokkene eller å få klumper, men her har du mine triks: Påfør maskara før du tar på øyeskygge (hvis du bruker det da). Så får du la det bli mascara over hele øyelokket og heller ta det bort igjen med litt sminkefjerner på en Q-tips eller pads. Deretter kan du ta på øyeskygge (igjen, hvis du bruker det). Hvis du fortrekker å ta på øyeskygge først kan du prøve å la maskaraen tørke på øyelokket ditt før du forsitig tar en Q-tips og gnir det av. Men husk at det er vannfast maskara det er snakk om, det virker med vanlig men ikke nødvendigvis med vannfast. Så kommer det til klumper, på Vita, H&M og parfymeri kan du kjøpe en liten kam til øyevippene som kammer bort klumper og separerer vippene. Du kan også bryke en gammel maskarabørste som er rengjort. Håper noen av disse tipsene var til hjelp. (:
Honesty Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 (endret) Litt flytende foundation på en q-tip funker utmerket som viskelær selv for vannfast sminke, og er lettere å bruke enn sminkefjerner, siden det ikke etterlater noen fete merker på huden. Endret 4. april 2010 av Honesty
finkel Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Jeg bruker Clinique High Impact mascara, som er vannfast men samtidig kan fjernet med varmt vann. Når man bader vil den derfor være vannfast, den er genial! Man slipper å gnikke seg sår for å fjerne den, og jeg synes det fungerer utrolig bra for min del
Rosebud Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 (endret) Jeg er avhengig av Kanebo 38* mascaraen! Vannfast for regn, svette, tårer osv, men fjernes lett som bare det med vann som holder mer enn 38 grader. Helt perfekt, kommer nok aldri til å bytte mascara - jeg har prøvd maaaange, og setter høye krav til kosmetikkprodukter, og denne holder virkelig det den lover. Anbefales!! Siden du nevner trøbbel med påføring: Siden denne er vannløselig ved 38* eller mer er det lett å "viske bort" flekker med en q-tips dyppet i varmt vann. Ellers støtter jeg Honestys forslag om flytende foundation som viskelær - dette fungerer også utmerket! Synes ikke det er en god ide å bruke mascara før eventuell øyenskygge; det man oppnår da er øyenskygge klisset inn i mascaraen, siden øyenskygge kan drysse litt (eller man kommer borti med øyenskyggekost) - og da ser øyevippene lysere ut (og "skitne" av øyenskyggesølet) enn hvis man tar mascara på til slutt og "dekker over" eventull øyenskygge som har havnet på øyenvippene. Pluss at øyevippene lett blir rotete hvis man begynner å styre med pensler og dilldall på øyelokkene etter at man har mascara på; da er jo sannsynligvis øyenvippene lenger også, og det er altfor lett å dytte borti vippene - ikke bra. Det skal også sies at det bør være mulig å påføre mascara uten å "bli svart på hele øyelokket" som -littleme- skriver. Påfør sakte og forsiktig, så er det mye bedre enn å vaske bort søl i ettertid. En sannsynlig grunn til at du får mascara på øyelokkene er at du presser kosten for hardt mot øyevippene, da dytter du jo vippene borti lokket, og farge smitter av. Prøv heller å se litt nedover når du tar mascaraen på, og ikke press for hard, da er øyevippene lenger vekke fra øyelokkene og det blir mindre søl Ellers kan du lese påføringstips for mascara i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=481667 Lykke til Endret 4. april 2010 av Rosebud
Tussilago_2 Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Jeg bruker også kanebo 38* og er kjempefornøyd. (Bruker også q-tips for å fjerne det som eventuelt kommer utenfor...) Bruker den også i svømmehallen uten problemer.
Frua Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Jeg syntes Kanebo sin var veldig fin, lett å påføre og den tålte alt. Det jeg ikke likte med den var at jeg syntes den var vanskelig å fjerne med varmt vann og jeg mistet mange øyevipper når jeg brukte den. Bruker nå Clinique sin igjen nå enda den er vanskelig å få pen.
TheBlow Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Jeg er kjempe fornøyd med Gosh maskaraen jeg har! Ikke så stiv pris på heller
Gjest SmallTalk Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Jeg liker Lancôme Hypnose, og har hatt den både i vanlig og vannfast. Merker ingen forskjell på hvordan de legger seg. Hvis du har en vanlig maskara du liker, så kan du heller kjøpe en "top coat" og bruke den. Denne gjør vanlig mascara vannfast, og du slipper å kjøpe en vannfast maskara hvis du ikke liker å bruke det til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå