pusleline Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Har i perioder mye store kviser i ansikt og på rygg, samt noe på hals/bryst. Noen som har tips til hva som kan hjelpe? Spiser ikke veldig usunt, og tar vare op huden - trodde jeg...
Rosebud Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Hva slags produkter bruker du? Det kan ha utrolig mye å si!
pusleline Skrevet 5. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2010 Bruker clinique krem og "tonic", og bruker garnier ansiktsrens/peel. Bruker maybelline mineralsminke i hovedsak på huden. Fjerner alltid sminke på kveld.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Dra til hudpleier å få noen ordentlige produkter, så skal du se at du får bukt på kvisene etter hvert.
Rosebud Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Da vil jeg tro at problemet ditt ligger i produktene dine. Garnier, Cinique og Maybelline inneholder stoffer som ikke er bra for huden din, og kan gi mer kviser og hudproblemer. Det er bra at du renser vekk sminken hver kveld, men du burde investere i noen kvalitetsprodukter. Jeg liker godt Decleor og MD formulations, hvorav jeg på det varmeste vil anbefale deg å prøve MD hvis du sliter med kviser og urenheter. Disse produktene koster en formue i salong, men kan fåes kjøp mye billigere på nett, for eksempel på Prettyskin4less.com. Er du ute etter Decleor bør du se på Cheapsmells.com. Når det gjelder sminke: Maybelline sin "mineralsminke" er ikke like ren som de dyrere variantene, og kan derfor gjøre at du får mer kviser. Dersom du bruker et bedre merke vil du både forhindre at du får mer kviser, samtidig som du merker at sminken faktisk gjør noe for huden din. Selv er jeg veldig fornøyd med ID sin mineralsminke, som også er billig på Prettyskin4less, men dersom du har sensitiv hud som lett reagerer på ting bør du gå for "matte"-varianten, som ikke inneholder bismuth slik orginalen gjør, og dette er et stoff mange reagerer på. Ellers er GloMinerals et godt merke, som jeg har gode erfaringer med. Det er mange her på forumet som er veldig fornøyd med Tikei og Everyday Minerals også, men disse har jeg ikke prøvd selv. Du finner sikkert en god del informasjon om dem i gamle tråder Videre for å ta vare på huden din er det flere faktorer som spiller inn enn hva du smører på. Det kan være fordelsaktig å ta vitamintilskudd og omega 3, for å pleie og smøre huden innenfra. Å drikke mye vann er viktig for å rense opp, og et godt kosthold kan ha mye å si. Og man skal ikke undervurdere effekten av frisk luft; selv merker jeg at huden min ser sunnere og mer glødende ut dersom jeg er mye ute (husk solfaktor!) Lykke til med huden din
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Jeg vil bare skyte inn at hvis du kjøper feks bare faced beauty eller taylor made minerals mineralfoundation (andre foundations i USD eller GBP for den del), så blir det billigere enn å kjøpe maybelline.
Sunshine Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Det trenger ikke ha noe med produktene du bruker i det hele tatt. Det kan være hormonelt eller allergier. For meg er kviseplagene hormonelle, og kommer i perioder uansett kosthold og produkter. Jeg har en venninne som reagerer på melkeprodukter, og har blitt en del bedre ved å kutte ut det.
Olivi Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Det trenger ikke ha noe med produktene du bruker i det hele tatt. Det kan være hormonelt eller allergier. For meg er kviseplagene hormonelle, og kommer i perioder uansett kosthold og produkter. Jeg har en venninne som reagerer på melkeprodukter, og har blitt en del bedre ved å kutte ut det. Helt enig! Mine kviseproblemer er også hormonelle. De produktene du bruker i ansiktet har ingenting med kvisene på ryggen å gjøre! For meg hjalp det å starte på Diane p-piller. Tok ca 4 mnd, så fikk jeg helt plettfri hud etterpå. Så det kan være et alternativ (hvis du er jente og kan tenke deg å bruke p-piller (det er først og fremst et kvisemiddel, prevensjon er en "bivirkning" av det)). Funker sikkert ikke like bra for alle, men det funket som bare det for meg!
Sunshine Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Ja for meg fungerer p-piller mot kviser, men jeg tåler de ikke
pusleline Skrevet 7. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2010 Men hvorfor skal all god hudpleie være så dyr... Hvor er det best å spørre om hjelp til hudprodukter? Har inntrykk av at alle som selv selger noe alltid bare reklamerer for sitt eget... Forøvrig må jeg si meg enig i at hormoner har nok en del å si, merker det varierer gjennom syklus, samt at det påvirkes av stress, sykdom etc.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Hos en hudpleier i hudpleiesalong. Ja de vil reklamere om sine produkter, produktene hos proffesjonelle er også det som hjelper (stortall hudpleiere bruker Decleor og Md formulations). Be om prøver istedet for å kjøpe, så får du testet om det er verdt pengene. Kjøp på nettet så sparer du 1-2000,- om du skal ha full pakke. Ihvertfall basis som rens og hudkrem. Om du ikke ønsker å bruke mer penger, så får du tenke mer på kosthold, søvn, trening o.l som kan hjelpe mye på hormonelle kviser.
Gjest Psiv Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Everyday Minerals er utrolig rimelig sminke og etter min erfaring veldig snill mot huden. Men vil anbefale deg å dra til hudlege, det kan hende du kan få noe på resept som funker skikkelig.
Rosebud Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Men hvorfor skal all god hudpleie være så dyr... Hvor er det best å spørre om hjelp til hudprodukter? Har inntrykk av at alle som selv selger noe alltid bare reklamerer for sitt eget... Forøvrig må jeg si meg enig i at hormoner har nok en del å si, merker det varierer gjennom syklus, samt at det påvirkes av stress, sykdom etc. Fordi rene, gode og trygge ingredienser stort sett er dyre. De billigere produktene har færre virkestoffer, og mer mineraloljer og fyllstoffer som ikke er bra for huden din. De dyrere produktene er også mer konsentrerte, slik at du vil få bedre resultater. Ja, det er dyrt, og det er dumt, men jeg ser på gode hudpleieprodukter som en investering. Og det er mye billigere om du handler på nett. Skal ikke si noe sikkert, men tipper du kan få en krem fra Decleor eller MD formulations til samme pris som Clinique-kremen din koster i parfymeri, om ikke billigere. Samme med mineralsminke: Bestiller du en fra for eksempel ID på nett koster den mindre enn Maybelline sin koster på Vita, eller hvor man nå kjøper den. Man må bare handle smart! Du kan spørre om råd i en salong som fører flere merker. Fører de bare et par blir det veldig lett at de kun prakker på deg det de fører; at disse merkene er "perfekte for deg, og akkurat det du trenger". Har de derimot flere merker vil jeg tro at de som jobber der er mindre "partiske" til enkelte merker. Ellers vet jeg at flere av nettbutikkene gjerne hjelper deg å velge produkter om du sender dem en mail, men det er ikke helt det samme da, i og med at de ikke ser og tar på huden din, men det kan jo gi deg en dytt i riktig retning. Ellers kan du kanskje ta en hudpleie-time ett eller annet sted, få dem til å forklare deg hva slags hudtype/tilstand du har, og hva slags hudpleie-rutine de anbefaler, også kan du finne noen produkter som matcher denne beskrivelsen på nett, da slipper du å måtte velge kun mellom de produktene de har i butikken sin, og du kan gjøre litt research selv før du kjøper, og du har mulighet til å sjekke hvor det er billigst ogsånt. Dersom du tror kvisene er hormonelle støtter jeg dem over som anbefaler å begynne på p-piller om du ikke allerede går på det. Hvis det er virkelig ille, alvorlig akne det er snakk om, kan du sikkert få en resept på sterkere saker fra legen din.
pusleline Skrevet 8. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. april 2010 Takk;) Skal innom en hudpleiesalong for å få noen tips, ev be om prøver, så får jeg undersøke litt på nett ift priser etc. Jeg har ingen alvorlig acne, så jeg regner med "vanlige" produkter hos hudpleier vil gjøre nytten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå