Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært gift i snart 10 år er jeg nå i ferd med å avslutte forholdet til min mann. Han synes jeg ikke gir oss en sjanse, men jeg er rett og slett ferdig... Foreløpig har vi ikke kranglet høylytt og kan fortsatt snakke sammen. Jeg bor for tiden hos nær familie, og skal i dag og morgen ta den endelige alvorspraten med min mann.

Dette er vanskelig nok, jeg sliter med dårlig samvittighet ovenfor både min mann og hans familie. Men, jeg vet med meg selv at dette er riktig av meg å gjøre. Det kan være jeg angrer senere, men det er faktisk ingen tvil i mitt hode og hjerte nå.

For å gjøre alt mer avansert, så har jeg i denne turbulente perioden fått sterke følelser for en annen mann. Han vet hvordan situasjonen er med meg og min mann, og min mann vet også at jeg har vært i kontakt med denne "andre" mannen. JEg har ikke vært utro mot min mann. Jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg til det hele, vil verken såre min mann mer enn nødvendig, men samtidig er jeg klar for å gå videre...

Tips..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du kommer utenom å såre mannen din når du nå ønsker å gå ut av et langt forhold, og jeg forstår at det er vondt for ham at du ikke ønsker å gi forholdet en sjanse. Selv om du tar denne alvorspraten nå, så tror jeg du må regne med at dette blir en prosess som kommer til å ta tid uansett, og det kan være smart å ta det litt med ro mht "den andre mannen".

Selv om du ikke har vært utro, som du sier, så vil nok mannen din føle det ganske vondt at du hopper rett inn i et annet forhold, og vil sannsynligvis tenke at dette har pågått bak hans rygg.

Et spørsmål: Det at du har fått følelser for en annen - er det det som har påskyndet bruddet fra mannen din? I så fall er det lurt å tenke seg om to ganger.

Skrevet (endret)

Min erfaring er at det er fort gjort å hoppe rett over i et annet forhold, fordi "det føles så rett" der og da. Har gjort dette to ganger selv, og det har vist seg å ikke være så smart.

Så, uansett hva du velger å gjøre i fohold til din mann: Ta det med ro med å innlede eventuelle nye forhold. Du kommer til å takke deg selv i ettertid.

(skrivefeil)

Endret av fink
Skrevet

Takk for svar;)

Det er ikke denne andre mannen som har "skyld" i bruddet, jeg har tenkt på det lenge og det er nok mange mindre faktorer som spiller inn. Men, det er klart, det gjør ikke ting lettere at det er noen andre inne i bildet...

Tenker mye på at jeg ikke skal hoppe altfor raskt inn i noe nytt, både for min egen del, men også ift min fraseparerte mann. Denne "andre mannen" legger ikke skjul på at han gjerne vil at ting skal skje fort, men har heldigvis full forståelse for situasjonen min og at jeg trenger litt tid med egne tanker før jeg kan hoppe inn i noe nytt. Prøver å få frem dette stadig vekk, nettopp fordi jeg tross alt egentlig aldri har hatt tid til å være singel/alene og "bare" tenkt på meg selv - har nok litt behov for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...