pusleline Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Jeg har alltid vært slank, på tross av lite trening. I det siste har jeg hatt mange bekymringer i hodet, og dette merker jeg nå på kroppen... Jeg har gått ned et par kilo, veier nå 54kg. Blandt det som har endret seg er den faste rumpa og litt "v"-fasong i rygg/skuldre. Noen ideer om hvordan en kan endre på dette, eller i alle fall hindre at jeg blir enda tynnere...? Har også fått mye problemer med uren hud i ansiktet.
Gjest Stavangermamma78 Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Styrketrening vil gi deg rumpa og v-formen tilbake
Chanel.No5 Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 (endret) Har du endret kostholdet ditt i det siste da? Spiser du mindre? Det vil gi deg ett vekttap, spesielt om du bruker mye energi på å tenke, om du inntar mer "usunn" mat og drikke? Dette får endel mennesker uren hud av, altså for mye fett/sukker kosten sin. Drikker du nok vann, får nok søvn og hvile? Enig med innlegg over, tung styrketrening som utføres rett vil etterhvert kunne hjelpe deg å forme kroppen din, men det er avhengig av at du inntar nok av næringsrik mat og drikke! Endret 4. april 2010 av Lotte28
NovaFlare Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Tren vekter, og få i deg nok fett og proteiner
pusleline Skrevet 5. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2010 Er dette enklest i treningsstudio, eller er det en del øvelser som også enkelt kan gjøres hjemme? Er per i dag ikke medlem nemlig... Spiser nok litt for lite har gjort en kort periode, og dette sammen med mye tanker og bekymringer er jo ingen god kombinasjon... Spiser til gjengjeld nokså sunt, men er nok noe med mengdene...
Kenneth199 Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Hvis jeg har lav fettprosent så får jeg en del kviser, jo høyere fettprosent jeg har jo mindre kviser har jeg. Rundt 12% fett er jeg kvisefri. Det er billigst å trene styrketrening på senter da alt av utstyr er tilgjenelig. Skal du handle inn selv så koster det fort 20000,- og må i hvertfall sette av 20kvm plass.
Gjest Stavangermamma78 Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Herlighet du trenger da ikke ha utstyr til 20 000 for å trene hjemme! En god dvd, og noen manualer og en pilatesball, så vips kan du trene deg sterk i lår og rumpe med knebøy og utfall, og rygg, mage og skuldre med øvelser på ball!
Kenneth199 Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 (endret) Fremgangen er jo meget lav uten bruk av belastning. Hvis du vil ligge å rulle på en ball så er jo det topp, men sjansen for å stagnere er rundt neste sving. Knebøy, markløft, pullups, dips, benkpress, roing, militærpress, utfall. For å kjøre de øvelsene hjemme med en viss standard så koster det raskt 20000,- ble så nysgjerrig at jeg skal finne ut hva det ville kostet. Knebøy stativ 2000,- Benk 1000,- Vektstativ 50mm 500,- Olympiastang 650,- vektpakke 150kg 2500,- Dips 1000,- 2x4m matte 700,- Cable cross med pullups 5000,- Sum 13350,- Endret 5. april 2010 av Kenneth199
Gjest Stavangermamma78 Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Det kommer da helt an på hvilket utgangspunkt du har. Og knebøy og pushups er da like om du tar dem i stuen eller på treningssenter? Klart du ikke har alle de samme alternativene i stuen som du har på treningssenter, men det finnes effektive øvelser du kan gjøre hjemme med noen manualer og vektstang.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Fremgangen er jo meget lav uten bruk av belastning. Hvis du vil ligge å rulle på en ball så er jo det topp, men sjansen for å stagnere er rundt neste sving. Knebøy, markløft, pullups, dips, benkpress, roing, militærpress, utfall. For å kjøre de øvelsene hjemme med en viss standard så koster det raskt 20000,- ble så nysgjerrig at jeg skal finne ut hva det ville kostet. kanskje du heller bør svare på innlegg du kan noe om? Det finnes masse øvelser man kan gjøre på ball som gir de fleste en utfordring. Skal vedde på at jeg hadde klart å gjort deg støl, i hele kroppen, i ei uke etter en økt på fitness ball. Hvis du hadde klart å gjennomført øvelsene da selvfølgelig.... Gode øvelser du nevner, men ikke nødvendigvis det eneste som funker så og man vil stagnere hvis man kun gjør disse øvelsene også. Og i tillegg er det null fokus på den indre muskulaturen.
meg2004 Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Er dette enklest i treningsstudio, eller er det en del øvelser som også enkelt kan gjøres hjemme? Er per i dag ikke medlem nemlig... Spiser nok litt for lite har gjort en kort periode, og dette sammen med mye tanker og bekymringer er jo ingen god kombinasjon... Spiser til gjengjeld nokså sunt, men er nok noe med mengdene... Hei. Pass på å få i deg nok proteiner, stort inntak av karbohydrater kan gi deg dårlig hud. Men det behøver selvfølgelig ikke være grunnen. Vil nok anbefale deg å melde deg inn på ett senter, her får du profesjonell hjelp og du er sikker på at du ikke trener feil. Men hvis dette er utelukket kan du jo sjekke ut catslide sin side og investere i noen matter og en video. Supergod trening, og masse fokus på kjernemuskulaturen. Øvelser som garantert gir deg sprettrumpe igjen ;-)Gøy er det også!
Kenneth199 Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Markløft, knebøy trener da kjernemuskulaturen. Så klart fungerer det å trene med bosu/pilates ball, men effekten i forhold til vekttrening er da lavere. Bosu/pilates ball er jo topp til kjernemuskulatur, det skal den ha. Hvis du bor i Stavanger området så tar jeg gjerne utfordringen. Gjør meg støl på pilates ball! Er dette enklest i treningsstudio, eller er det en del øvelser som også enkelt kan gjøres hjemme? Er per i dag ikke medlem nemlig... Kan si med hånden på hjertet at jeg mistolket denne setningen. Uvisst hvordan men jeg fikk det til. Det er enklest i treningstudio, men det finnes jo flere alternativer til trening med egen kroppsvekt som belastning som kan utføres nesten overalt. Armheving, omvendt situps, planken, pullups, utfall, omvendt armheving, tåhev. Kan gjøre mange øvelser med et par manualer. Ellers er det vel egentlig kun fantasien som stopper deg. Støtter forslaget om pilates ball trening og dvd.
Chanel.No5 Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 TS: Har du mulighet for å begynne å trene på ett senter så anbefaler jeg dette virkelig! Der er det mye mer apparater/manualer osv der og mulighetene for å kunne gjøre dette rettere og raskere er større enn om du trener hjemme. Ikke bare det, men du kan prøve sal-timer, trene sammen med andre. Bestill deg en time med en treningsveileder eller en personlig trener før du setter i gang. Denne personen vil sammen med deg sette opp ett treningsprogram som tar utgangspunkt i hva du ønsker å oppnå med treningen samt at h*n vil kunne vise deg riktig utførelse av øvelser. Du vil også kunne få kostholdstips for å kunne legge på deg på "rett vis". Mange sentre tilbyr en gratis time som dette ved innmelding, men om det senteret du evt. melder deg inn på dette ikke gjør, så tror jeg at de hundrelappene du må ut med er vel verdt det for deg!
pusleline Skrevet 7. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 7. april 2010 Forsøker å ko9mme i gang igjen med jevnlig jogging, ev sykling etterhvert. Og nå vurderer jeg å gå til innkjøp av catslide, som jeg stadig faller mer for;)
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #15 Skrevet 7. april 2010 Forsøker å ko9mme i gang igjen med jevnlig jogging, ev sykling etterhvert. Og nå vurderer jeg å gå til innkjøp av catslide, som jeg stadig faller mer for;) Om det er sprettrumpa du vil ha så må du begynne med styrketrening og.
Leifr Skrevet 8. april 2010 #16 Skrevet 8. april 2010 Som tidligere nevnt er det aller beste du kan gjøre for sprettrumpa å trene tunge knebøy og markløft. Dette får du ikke til med vanlige manualer, du trenger tyngre vekter. Et billig alternativ til tung vektstang kan være å få tak i en stor, stygg og solid sekk med gode håndtak, og fylle den med noe passe tungt (for eksempel grus pakket inn i gamle sokker, slik at man kan variere vekta ved å ta ut/legge i flere sokker).
Chanel.No5 Skrevet 8. april 2010 #17 Skrevet 8. april 2010 Et billig alternativ til tung vektstang kan være å få tak i en stor, stygg og solid sekk med gode håndtak, og fylle den med noe passe tungt (for eksempel grus pakket inn i gamle sokker, slik at man kan variere vekta ved å ta ut/legge i flere sokker). Virker ekstremt tungt å fylle en 50 L Bergans med grus da..
Leifr Skrevet 9. april 2010 #18 Skrevet 9. april 2010 Virker ekstremt tungt å fylle en 50 L Bergans med grus da.. En 50 liters sekk er langt fra det største man kan finne, og selv en sånn kan man vel få opp i ca. 90-100 kg hvis man stapper den full med grus. (Merk at det også er litt vanskeligere å løfte en sekk enn ei vektstang som veier det samme.)
Chanel.No5 Skrevet 9. april 2010 #19 Skrevet 9. april 2010 En 50 liters sekk er langt fra det største man kan finne, og selv en sånn kan man vel få opp i ca. 90-100 kg hvis man stapper den full med grus. (Merk at det også er litt vanskeligere å løfte en sekk enn ei vektstang som veier det samme.) Vet dette, tror jeg skulle fått prblemer med å bære en sekk med dobbelt vekt av min egen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå