Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor høst fortalte kjæresten min at han hadde bestilt noe fra netthandelen.

Det gikk noen mnd- hvor jeg spurte han om disse tingene. Og at jeg hadde lest på netthandelen at man fikk pasivitets geyr hvis man ikke betalte. Nei - han hadde ikke fått noen ting om dette, verken på min side elle i posten. Jeg spurte han flere ganger om dette over tid. Men samme svar hver gang.

I dag når jeg ryddet kom det frem en pose med papirer som lå under sofaen. Jeg trodde først det var mine, men etter som jeg så oppi så var det hans - og en av de papirene jeg så var et inkasso krav på et lite beløp fra netthandelen.

Han har altså lyvd for meg - og da begynner jeg lure på hva annet han har på lager. Vi flyttet sammen for 1 mnd siden, han flyttet inn til meg. Og skal jeg fortsette å bygge liv med denne gutten - mener jeg han må komme "clean" å fortelle meg det som er... Hva mener dere?

Nå har jeg klart å roe meg litt fra jeg fant papiret.

Han kommer hjem om noen timer, og jeg tenker på hvordan jeg skal legge dette frem. Jeg har skikkelig vondt inni meg.....

Skal jeg bare si rett ut: Du har lyvd for meg ? Og vise han papiret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes du skal legge papiret frem en plass d blir naturlig at han ser rett på det når han kommer hjem, så ser du hva han sier. dette er ikke noe du skal kvie deg for å ta opp, d er tydeligvis hans problem, og det viser også at han har problemer med å være ærlig. veldig nyskjerrig på hva han kommer til å svare deg =)

Skrevet

jeg synes du skal legge papiret frem en plass d blir naturlig at han ser rett på det når han kommer hjem, så ser du hva han sier. dette er ikke noe du skal kvie deg for å ta opp, d er tydeligvis hans problem, og det viser også at han har problemer med å være ærlig. veldig nyskjerrig på hva han kommer til å svare deg =)

Det var lurt, skal legge det på stuebordet - for nå er alt rydda så han kan umulig overse det....

Gjest Gjest
Skrevet

Det heter LØYET. Lyvd er ikke et ord.

Skrevet

Det heter LØYET. Lyvd er ikke et ord.

godt at du poengterte det for oss

Skrevet

godt at du poengterte det for oss

Skrevet

En god ide å legge det fram så han ser det, så får du se reaksjonen han videre.

Skrevet

Bra at du har muligheten til og kaste han ut om det kommer fram mer han har løyet om:P

Gjest Blå Fisk
Skrevet

Men kjære vakre vene, så han har surret med noe fra Netthandelen, og funnet ut at du hadde rett. Han fikk inkasso fordi han surret. Tviler vel sterkt på at han aktivt har gått inn for å ha løyet, men at han ikke har hatt så grådig lyst til å innrømme at han tok feil. Dersom det er nok til at du begynner å tvile på om du skal satse videre på ham, eller kaste han ut av leiligheten, så er ikke forholdet deres liv laga alikevel.

Dersom han har betalt inkassoet, så burde du la saken gå stille ut av verden.

Skrevet

Men kjære vakre vene, så han har surret med noe fra Netthandelen, og funnet ut at du hadde rett. Han fikk inkasso fordi han surret. Tviler vel sterkt på at han aktivt har gått inn for å ha løyet, men at han ikke har hatt så grådig lyst til å innrømme at han tok feil. Dersom det er nok til at du begynner å tvile på om du skal satse videre på ham, eller kaste han ut av leiligheten, så er ikke forholdet deres liv laga alikevel.

Dersom han har betalt inkassoet, så burde du la saken gå stille ut av verden.

Inkassoen er ikke betalt.

Han påstod han ikke hadde sett den. Den står jo i hans navn, og er åpnet fra konvolutt - så om det er sannsynlig.. neppe.

Jeg vet han har et inkassokrav fra tidligere, han har gjelds rådgiver som er på saken. Men jeg viste ikke at han hadde 2 stk som han fortalte meg om når jeg spurte han hva som foregikk. Han er nå under nav, pga han måtte slutte med tidligere jobb pga helsa. Han har fått praksisplass og skal begynne over påske.

Jeg velger å la det gå litt til, men finner jeg slikt igjen er det rett ut. Man lar ikke regninger til 400 kr gå til inkasso !

Jeg har hele tiden vært veldig innstilt på å ta huslån alene, så som det ser ut nå blir det slik. Og aldri i verden skal jeg bli dum nok til å ta opp lån for han... bare å glemme...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes TS har en voksen/moden instilling. Man skal ikke finne seg i tull og tøys. Når varselslampene ringer, da må man ta de alvorlig. Det er tross alt sitt eget ve og vel det går ut over!

Skrevet

Tilgi han gjerne. Men aldri få felles økonomi med han! Flott at du ikke vil dele huslån med han! Da er det bedre at du kjøper hus og at han betaler husleie til deg hvis dere skal bo sammen!

Skrevet

Så lenge dere ikke har felles økonomi, så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor du peser han på hvordan han skjøter egen økonimi, så lenge han betaler sin andel av fellesutgiftene. Jeg vil anta at han løy pga. dette fordi han visste at du kom til å bli sur masekjerring vedr. det.

Skrevet

Selv om de ikke idag har felles økonomi, så planlegger vel en god del par å starte med mer felles økonomi når de blir mer seriøse - når man sitter der med hus og barn så blir det slitsomt å regne "du må betale meg 3 kr fordi du drakk litt av melka mi".

Så å vite at kjæresten er økonomisk til å stole på er faktisk viktig...

Skrevet (endret)

Enig med Nuith her. Dessuten handler det jo faktisk om ærlighet i forholdet, at man legger alle kortene på bordet. Greit, det er "bare" 400 kr, men om han lyver om slike små ting som altså går helt til inkasso, hva annet vil han da lyve om? Han virker ikke spesielt troverdig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Samme her.

Da eksmannen min flyttet hjem til meg, delte vi mine regninger mellom oss, for å dele utgiftene. Feks: han tok internett, jeg tok strøm. Alt stod i mitt navn.

En dag, like før han gikk ut av døra og aldri kom tilbake, fant jeg et LASS av inkassovarsler i et skap. På loftet fant jeg en bærepose stappfull av uåpnede regninger, og alle dvd'ene vi hadde leid på videobutikken det siste halve året.

Det viste seg at han hadde sluttet å betale regninger et halvt år tilbake i tid, uten å si i fra om noe som helst.

Så plutselig satt jeg der uten ektemann og med en gjeld jeg ikke visste eksisterte. I mitt navn!

Jeg ville tatt det der på høyeste alvor. Det er en liten regning nå, men det er ikke beløpet det er snakk om, det er holdningen.

Endret av stjernekyss
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du får legge alle arkene på et bord, og be han om å rydde i det.

Så kan du jo stå og se på litt og spørre om "hva er det der da?" :lol:

Skrevet

Wadjet; det er ikke alltid så enkelt. Dette kan være bare begynnelsen! Nå gjemmer han sine egne regninger - senere så gjemmer han hennes regninger! Eller pådrar henne gjeld med hennes kredittkort.

Gjest Blå Fisk
Skrevet

Nå har jo TS i ett senere innlegg kommet med litt tilleggsinfo som tydliggjør at han har problemer med å skjøtte økonomien sin. Da vil jeg si at hun har bedre grunn til å være mistenksom. Det betyr ikke at han aldri vil ta grep å endre seg til det bedre, men før TS ser bevis på det er det nok best å være føre var.

Vær forsiktig med å dele økonomi med ham, men snakk med ham om økonomi. Ikke sånn masesnakking, men en skikkelig prat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...