Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke født i Norge , men oppvokst her.. Å det er mitt problem om åssen jeg lever. hater folk som hakker ned på andre fordi de har en annen kultur å religion. Hvis det irriterer folk så jævli at jeg må være jomfru på bryllups natta, så la vær å skriv vær så snill..

Du vet... enten så er man jomfru, eller så er man det ikke.

Hvis man vil være jomfru helt til bryllupsnatten, så er det selvsagt helt greit! Det skulle da bare mangle. Og de som ikke synes det er viktig, eller kanskje til og med mener at det er lite lurt, de har jo muligheten til å gjøre det de mener er rett.

Men: Det jeg tror mange reagerer på, er de som ikke er jomfruer, men vil fremstå som det på bryllupsnatten likevel.

Det går jo ikke an å bli jomfru igjen hvis man ikke er det, men det går an å late som, f.eks. med en operasjon. Da lyver man overfor sin ektefelle, og i tillegg driver man hykleri overfor religionen/tradisjonen man offentlig hevder å følge.

I sånne tilfeller dukker det opp en masse spørsmål, som f.eks. "hvorfor vil du basere et giftemål på en løgn", "hvorfor vil du gifte deg med en som ville forlatt deg hvis han visste hva du faktisk har gjort", "hvorfor støtter du opp om en religiøs/kulturell tradisjon som du selv valgte å ikke følge" osv. osv.

Jeg synes ikke det er så rart at de spørsmålene stilles.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange jenter blør ikke første gang de har sex.

Hvorfor må du blø?

Skrevet

Fordi det er viktig for meg at jeg blør den natta!

Jeg har stilt meg de spørsmålene selv minst 100 ganger men har kommet frem til at det er best jeg tar den operasjonen. Føler meg tryggere å jeg vet at det egentlig er dumt.. men det er sånnn JEG VIL ha det..

Hadde han jeg skal forlove meg med nå ikke vært jomfru hadde jeg gikk blanke faen, men han er jomfru å da vil ha ha ei jomfru ihvertfall når han ikke er oppvokst i et land som norge..

VÆR SÅ SNILL SKJØNN DET ..!

Skrevet

Fordi det er viktig for meg at jeg blør den natta!

Jeg har stilt meg de spørsmålene selv minst 100 ganger men har kommet frem til at det er best jeg tar den operasjonen. Føler meg tryggere å jeg vet at det egentlig er dumt.. men det er sånnn JEG VIL ha det..

Hadde han jeg skal forlove meg med nå ikke vært jomfru hadde jeg gikk blanke faen, men han er jomfru å da vil ha ha ei jomfru ihvertfall når han ikke er oppvokst i et land som norge..

VÆR SÅ SNILL SKJØNN DET ..!

OK. Da vet du jo om de medisinske tilbudene som finnes.

Men gjør dette lille tankeeksperimentet:

- du gifter deg med denne mannen som du vet har dette bestemte religiøse eller kulturelle synet

- han lar seg lure av operasjonen din

- han finner aldri ut hva du har gjort

- dere får en datter sammen

- hun gjør nøyaktig det samme som du har gjort

- din mann finner ut at hans ugifte datter ikke er jomfru

Vi du da støtte din mann i at hun er en hore og har vanæret familien?

Alt vi gjør, har konsekvenser. Du kan ta konsekvensene av dine handlinger nå, eller senere.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått samme syn å religion å alt som han nå. Jeg mener selv at det jeg har gjort er en stor tabbe jeg har gjort i livet.. Ingen fortalte meg om at jeg måtte være jomfru når jeg gifta meg jeg hadde ikke peiling før jeg mista jomfrudommen min.. Håper virkelig dere skjønner det. Men om jeg hadde fått ei datter hadde jeg snakka masse om det med henne å sagt det, hadde hun gjort sammen tabbe hadde jeg gitt faen å det hadde fått vært hennes problem etter som jeg hadde fortalt henne masse om det.. Men ingen hadde fortalt meg noe.. Jeg vet jeg har vært dum å hatt samleie uten å vite noe men jaaa.. Tenker så mye på det nå at jeg nesten ikke klarer å skrive onklig... Sorry

Skrevet

HUff. jeg føler med deg ts! Jeg forstår på en måte hvorfor du gjør dette, men. Om ingen står opp mot dette så vil det aldri enre seg. En av dere skrev at dere to ikke kan stanse dette alene, det stemmer, men dere kan være med i kampen.

Dersom det er sant det du sier, at du av dine foreldre får lov til å gifte deg med hvem du vil, norsk eller ei, muslimsk eller ei. Hvorfor velger du ikke en annen? En som faktisk er så glad i deg at han ikke bryr seg om du har hatt sex før ekteskapet? ja, du er forelsket og han elsker deg osv, men mange, mange har gått fra menn de egentlig elsker fordi de ikke blir behandlet riktig.

Btw, jeg blødde ikke da jeg mistet jomfruen, synes faktisk det er litt rart at mennene deres krever blod? Siden det er allmenlig kjent at man ikke nødvendigvis blør.

Respektere deg uansett, dette er vannskelig men tenk deg litt om.

hvor glad er denne mannen i deg om han ikke takler dette?

Og ønsker du å sette barn til verden i en familie med disse strenge kravene?

Jeg har ikke noe imot muslimer, eller religionen. Religionen er på mange måter lik kristendommen, men noen religiøse/kulturelle skikker er virkelig håpløse! Det er trist at du skal grue deg til bryllupsnatten, isteden for å glede deg.. Stooor klem fra meg, lykke til :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som var jomfru, men hadde hatt to kjærester uten at de hadde sex.

Hun hadde blitt sammen med en tredje mann, og etter en tid skulle de ha sex. De hadde sex, og det gikk bra, og etterpå fortalte hun at hun var jomfru og at han var den første hun hadde sex med.

Han ble sjokkert, fordi han trodde ikke hun var jomfru. Han hadde ikke merket noe iallfall, og han hadde sagt at hvis han hadde visst at hun var jomfru skulle han gjort ting annerledes.

Så en mann kan ikke merke om en dame er jomfru eller ikke. Bare beveg deg mye og tren musklene i mage-regionen, så blir du strammere i kjeden. Uansett, er noen jenter strammere enn andre. Så en jente som er jomfru kan være ganske vid nedentil fordi om. Noen jenter har ikke vondt første gang de skal ha sex, mens andre har veldig vondt.

så kan du jo dryppe litt blod på det hvite lakenet uten at mannen din merker det på bryllupsnatta ...

Skrevet

Samme skjedde forresten med meg, jeg turte ikke si at jeg var jomfru, hadde hatt "kjærester" før men hadde aldri tatt ann helt ut. Han forstod ingenting og beklagte på det sterkeste, hadde han visst det vill han jo vært mer forsiktig og snakket med meg underveis.

AnonymBruker
Skrevet

Halla, jeg kurder selv, ja familien syns at islam kan være tull, men kultur er viktig. Jeg har blitt lært opp til å ikke ha sex før ekteskap, men ærlig talt, jeg kunne hatt det på doen i skolen, jeg kunne latt som at jeg bare skulle ut å shoppe og hatt sex, men jeg har ikke gjort det, fordi jeg har respekt for meg selv og vil bare gjøre det med min ektemann. Ikke si at jeg ikke kunne hatt sex pga blodgreiene og sånt på senga, fordi jeg har brukt tampong jeg kan glemme det med blod på lakenet anyways.

Ha respekt for kulturer, det at vi ikke får lov til å ha sex før ekteskap, hvorfor er det så en negativ ting? Hvorfor er det negativt å spare seg til den eneste man virkelig elsker? Hvorfor skal jeg ligge med en person når jeg vet at forholdet ikke kommer til å vare? Hva er vitsen når du ikke er engang sikker på om han du ligger med er real eller bare bruker deg??

Angående det TS spør, jeg ville ALDRI tatt en sånn operasjon, jeg kunne sagt at du kunne sverget til han at du er jomfru, men det kan du heller ikke siden du ikke er. Men, du kan ta med falsk blod eller hva faen det nå skulle være, har ikke tenkt å gjøre dette selv siden jeg med god samvittighet kan si at jeg er jomfru... lykketil hvertfall!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde ikke første gang jeg hadde sex, og jeg hadde aldri brukt tampong eller fingret meg i kjeden på det tidspunktet.

Tror min jomfruhinne ble borte siden jeg har vært aktiv innen sport hele livet.

Kjæresten min brydde seg ikke om det. Tror han ikke tenkte på det engang. Uansett, så elsket han meg og tok meg for den jeg var.

Dere lever i steinalderen, og burde skjønne at ikke alle kvinner blør ... tenk på de kvinnene som faktisk er jomfru og ikke blør på bryllupsnatta. De sliter ...

• Liker 1
Gjest Anuket
Skrevet

Halla, jeg kurder selv, ja familien syns at islam kan være tull, men kultur er viktig. Jeg har blitt lært opp til å ikke ha sex før ekteskap, men ærlig talt, jeg kunne hatt det på doen i skolen, jeg kunne latt som at jeg bare skulle ut å shoppe og hatt sex, men jeg har ikke gjort det, fordi jeg har respekt for meg selv og vil bare gjøre det med min ektemann. Ikke si at jeg ikke kunne hatt sex pga blodgreiene og sånt på senga, fordi jeg har brukt tampong jeg kan glemme det med blod på lakenet anyways.

Ha respekt for kulturer, det at vi ikke får lov til å ha sex før ekteskap, hvorfor er det så en negativ ting? Hvorfor er det negativt å spare seg til den eneste man virkelig elsker? Hvorfor skal jeg ligge med en person når jeg vet at forholdet ikke kommer til å vare? Hva er vitsen når du ikke er engang sikker på om han du ligger med er real eller bare bruker deg??

Angående det TS spør, jeg ville ALDRI tatt en sånn operasjon, jeg kunne sagt at du kunne sverget til han at du er jomfru, men det kan du heller ikke siden du ikke er. Men, du kan ta med falsk blod eller hva faen det nå skulle være, har ikke tenkt å gjøre dette selv siden jeg med god samvittighet kan si at jeg er jomfru... lykketil hvertfall!

Jeg respekterer ulike kulturer. Men jeg syns det er merkverdig at du skrives at du ikke vil ligge med noen fordi du vet at forholdet ikke kommer til å vare. Fordi det vet du strengt tatt ikke før du er i et forhold, har man en sånn holdning er det ikke rart at forhold ryker.

Du kan fint spare deg til en du elsker - men hvor du treffer denne personen er ikke nødvendigvis i et ekteskap...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men om du ikke blør på bryllupsnatta, sliter ikke du også selv om du er jomfru?

Kanskje dere burde begynne å opplyse hverandre om at ikke alle blør første gang?

Dessuten, når man blir forelsket og har et godt forhold til hverandre, og man tror man har møtt den rett, ender det ofte opp med sex. De aller fleste som går inn i et forhold tror det vil vare, men så ender det ikke alltid sånn.

I norge i gamle dager, så var det viktig å være jomfru når man giftet seg. Og barn utenfor ekteskapet var synd og skam.

Heldigvis lever ikke Norge i gamledager lenger, men noen kulturer lever fortsatt i steinalderen og mange kvinner og jenter har det veldig vanskelig. Det syns jeg er mye værre enn å ha sex utenfor ekteskapet.

FOr meg er et menneskes liv viktigere enn kultur og religion.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men om du ikke blør på bryllupsnatta, sliter ikke du også selv om du er jomfru?

Kanskje dere burde begynne å opplyse hverandre om at ikke alle blør første gang?

Dessuten, når man blir forelsket og har et godt forhold til hverandre, og man tror man har møtt den rett, ender det ofte opp med sex. De aller fleste som går inn i et forhold tror det vil vare, men så ender det ikke alltid sånn.

I norge i gamle dager, så var det viktig å være jomfru når man giftet seg. Og barn utenfor ekteskapet var synd og skam.

Heldigvis lever ikke Norge i gamledager lenger, men noen kulturer lever fortsatt i steinalderen og mange kvinner og jenter har det veldig vanskelig. Det syns jeg er mye værre enn å ha sex utenfor ekteskapet.

FOr meg er et menneskes liv viktigere enn kultur og religion.

Hvis mannen min ikke tror på meg så er det ingenting å gjøre. Har ikke tenkt å kysse føttene hans heller. Og foreldrene mine vil tro på meg :)

Skrevet

Jeg respekterer ulike kulturer. Men jeg syns det er merkverdig at du skrives at du ikke vil ligge med noen fordi du vet at forholdet ikke kommer til å vare. Fordi det vet du strengt tatt ikke før du er i et forhold, har man en sånn holdning er det ikke rart at forhold ryker.

Du kan fint spare deg til en du elsker - men hvor du treffer denne personen er ikke nødvendigvis i et ekteskap...

hvis jeg treffer den personen som er rett utenfor ekteskap så skal jeg ikke ligge med personen før vi gifter oss. slik er det :) Er den personen rett så kan han respektere mine valg, kan han ikke respektere det så er ikke personen den rette for meg.

• Liker 1
Gjest Anuket
Skrevet

hvis jeg treffer den personen som er rett utenfor ekteskap så skal jeg ikke ligge med personen før vi gifter oss. slik er det :) Er den personen rett så kan han respektere mine valg, kan han ikke respektere det så er ikke personen den rette for meg.

Det er jo greit - men det jeg reagerer på er AB sin post. At h*n er 100% sikker på at forholdet ikke kommer til å vare om de har sex før/ utenfor ekteskap. Fordi det er nettopp det, man vet ikke noe sikkert. Da blir det urimelig å hevde at man enten vet hvordan alt vil ende eller at man ikke vet før man har prøvd.

Skrevet

Det er jo greit - men det jeg reagerer på er AB sin post. At h*n er 100% sikker på at forholdet ikke kommer til å vare om de har sex før/ utenfor ekteskap. Fordi det er nettopp det, man vet ikke noe sikkert. Da blir det urimelig å hevde at man enten vet hvordan alt vil ende eller at man ikke vet før man har prøvd.

hehe den ab var meg faktisk, glemte å trykke på ab. Nei, jeg er ikke hundre prosent sikker på at forholdet kommer til å slutte, men jeg er ikke hundre prosent sikker på at det kommer til å vare heller. Man ser jo flere jenter som blir lurt av kjæresten sin etter 2 år lang forhold, kanskje mer. Du vet aldri, og derfor vil jeg ikke ta den sjangsen.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en helt grei og fornuftig innstilling som fortjener respekt.

Det jeg reagerer på i trådstarters utsagn, er ikke innstillingen til seksualitet, men innstillingen til verdier og sannferdighet.

Det er tydelig at hun selv ville vært forsonende innstilt til en som har begått det hun (ihvertfall nå) anser som et feiltrinn, men hun går samtidig ut fra at hennes tilkommende mann ikke har det samme synet. Og dette vil hun "løse" ved å lyve for ham.

Det kan da umulig være lurt.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en helt grei og fornuftig innstilling som fortjener respekt.

Det jeg reagerer på i trådstarters utsagn, er ikke innstillingen til seksualitet, men innstillingen til verdier og sannferdighet.

Det er tydelig at hun selv ville vært forsonende innstilt til en som har begått det hun (ihvertfall nå) anser som et feiltrinn, men hun går samtidig ut fra at hennes tilkommende mann ikke har det samme synet. Og dette vil hun "løse" ved å lyve for ham.

Det kan da umulig være lurt.

Ja, det er jeg helt enig i. For det første skulle hu hatt fortalt han dette lenge før de bestemte seg for å gifte seg. Vet at jenta hadde fått problemer, men vi bor i Norge. Jeg tror ikke noenting hadde skjedd med hun, jeg tror hu er mest redd for å miste sin manns respekt, men da går livet videre selvom det ikke kan bli så enkelt.

Skrevet

Ja, det er jeg helt enig i. For det første skulle hu hatt fortalt han dette lenge før de bestemte seg for å gifte seg. Vet at jenta hadde fått problemer, men vi bor i Norge. Jeg tror ikke noenting hadde skjedd med hun, jeg tror hu er mest redd for å miste sin manns respekt, men da går livet videre selvom det ikke kan bli så enkelt.

Kanskje tar hun feil av fyren. Kanskje han kunne akseptert at hun har gjort valg hun ikke er stolt av i ettertid. I såfall gjør hun en stor feil ved å føre ham bak lyset.

Eller kanskje hun har rett. Kanskje han til og med er så forstokket at han ville lagt henne for hat hvis hun fortalte sannheten. I såfall gjør hun en stor feil ved å gifte seg med ham i det hele tatt.

Mitt råd vil være at hun forteller ham sannheten, gjerne uten at noen andre i familien vet om det. Da får hun ihvertfall vite hva slags person hun vurderer å tilbringe resten av livet med.

Gjest Ditania
Skrevet

Hei kjære TS..

Du kommer nok til å høre forskjellige meninger her, men jeg har vært akkuratt borti dette her, håper du tar virkelig mine meninger på alvor!

Jeg er en muslimsk jente, kommer fra et av disse stygge landene der en dråpe blod kan redde hele ditt liv.

Jeg er en dame som aldri hadde sex med andre, turte ikke å ta det skrittet, i hvert fall ikke før jeg møt en jeg forelsket meg kikkelig i, og dermed ble det forlovelse ut av det forholdet.

Vi måtte være forlova i et og et halvt år til økonomien var i stand får et bryllup. Det vil si ingen sex før bryllupet, å sååå forelska som vi var, klarte vi ikke å vente med det, vi endte med sex i forlovelsesperioden. Det viste seg at jeg ikke blødde ved første samleie, han begynte å mistenke meg, var på gynekologiskundersøkelse, fortalte til han at jeg har veltet med sykkelen før og brukt tampoeng, disse faktorene kunne jo være grunnen for at jeg ikke blødde.. lang historie det her, men i alle fall, han mistet følelse for meg, begynte å behandle meg som en stygg esel eller gris, så på meg som en hore rett og slett..

Mens jeg var fullstendig overbevist over hans forhold tidligere med utrolig mange damer, sex, dicko, drekking osv...

Jeg fortalte han at dette hadde jeg forventet meg siden jeg har brukt OB, men jeg ville ikke starte at ekteskap med løgn ved å operere meg, han satt NULLLLLLLLL pris på min ærlighet, behandet meg bare styggere og styggere, men likevel elsket jeg han, etter mange elendige måneder endte vi med at hver av oss gikk sin vei. og det var MIN beslutning, må jeg innrømme!

Nå angrer jeg så innmari på at jeg var ærlig mot han. Hadde du spart deg så hadde du ikke kommet borti det problemet her, men likevel, veldig FÅÅÅ muslimske menn som er jomfru til bryllupsnatten. Om du føler at du har syndet, så kan du be gud om tilgivelse, dette er en sak mellom deg og gud, han trenger ikke å vite det, hvordan kan du være 100% på at han ikke lyver til deg da?? IKKEEEEEE sett livet ditt på spill er du snill ????

I alle fall, det finnes en klinikk som opererer til 20 tusen her i Sandvika. Pluss at jeg veit m en annen klinikk i Danmark som gjør det til 6000 kr, der har jeg operert meg nå, jeg ble desverre nødt til å lyve til neste mann, det var det siste jeg ville gjøre, men men,, sukk..

En annen ting, du kan få tak i ditt eget blod i en sprøyte, du kan prøve å sprøyte inn i kjeden, det renner litt i den første halvtimen, men greier du å ikke tisse til dere er ut av lokalet så vil det nok komme litt mørk slim ved samleiet. Hadde planer om å gjøre det tidligere ved 2 og 3 samleie vårt, men kom ikke så langt. Fikk sprøytet inn i meg for å teste, det kom litt mørkerød blod på innlegget 1-2 dagene fremover, du kan vise det oxo frem om det ikke blir noe særlig under samleie. Om du ikke kan operere deg, så anbefaler jeg deg om å teste dette her ganske snart, slik at du kommer til et resultat.

Forresten en blir litt trangere om det har gått en stund uten smaleie, men husk at du må unngå fingring, eller annet aparater..

Nå ble det mye skriving her, husker ikke hva jeg fikk med, og hva som mangler. Men spør i vei om det er noe spørsmål..

Og hold oss oppdatert.

Når skal du gifte deg?

Hva faen bare fordi du er fra IRAK eller hvor enn du er fra , så kan du ikke skylde på *muslimer*

FORDI ISLAM har ingenting med tvangsekteskap å gjöre, si meg hvorfor gjör ikke muslimene i europa dette da ??

NETOPP fordi det er deres kultur i midtösten/afrika ... du kan ikke skylde på Islam her... Irriterende ass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...