Gjest Tidligere_offer Skrevet 5. april 2010 #21 Del Skrevet 5. april 2010 Skaff tilbake verdigheten din, kvinne! Du er da for faen meg ikke en annen manns slave??? Vi lever ikke på 1500 tallet lenger Lett er det for deg å si det, men til dere som hverken har anelse om vår bakgrunn eller opplevd dette, så lett er det ikke. Jeg er en offer selv i denne forbindelsen, haaaaater den jæv¤¤ tanken om jomfrudommen, men hva i HELVET¤¤ skulle jeg har gjørt?? Man har to valg, enten å være hellt ærlig og åpenbar om denne saken, men det innebærer å bli utstøtt av familien, venner, kulturen og religionen " dette er det tilfellet om du er heldig å ikke blir drepr da", det vil si å skaffe seg nytt identitet, er det så lett da tro??? Ellers har vi valg nr 2 som er å operer seg, eller inngå i et ekteskap uten operasjon, altså leke med ild. Ingen av dem er noen gode løsninger. Jeg gikk rundt med dette problemet alene, håndterte en tur til Danmark å opererte meg, om dere tror meg eller ei, men den dagen var den ALLER verste dagen jeg har opplevd siden jeg kom til verden, reise utenlands uten at familien vet noe.. Sukk,, blir kikkelig lei meg når jeg tenker tilbake på det. Det var vel flere som mente at TS skulle være ærlig mot sin fremtidige mann, det MÅ du hun IKKEEEEE finne på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere_offer Skrevet 5. april 2010 #22 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg har tidligere lest at det er tidsbegrenset hvor lenge man kan gå med en slik falsk hinne. At menstruasjonsblod og liknende kan "sette seg fast" og det kan dannes infeksjoner osv. Eller er det kanskje ikke slik lenger? Klinikken opplyser vel om det, jeg er mest nysgjerrig. Hadde hørt det slik jeg og, men det stemmer ikke. I mitt tilfelle er kjeden sydd igjen med 5-7 sting, husker ikke nøyaktig. Hullet blir da mindre. Om man greier å ungår fingring , OB eller sex leketøy, så vil det dannes delvis ny tynt hinne, med trangheten vil man da blø kvelden mannen skal kjekke om kona da er skitten er ren. Hater den tanken, utenlandske menn ligger vel med 100 kvinner liksom, men kona skal være Urørt... Ja, håper at jeg har klart å svare på spørsmålet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maritha Skrevet 5. april 2010 #23 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Skaff tilbake verdigheten din, kvinne! Du er da for faen meg ikke en annen manns slave??? Vi lever ikke på 1500 tallet lenger Må signere denne. Og om det er så ille at dere blir utstøtt og det som verre er om dere ikke lyver, så sier det vel nok om hvor sunt det forholdet dere har (innad i familie og lokal kultur) er. Meld deg ut og få deg et liv som ikke innebærer å lyve for ektemannen sin, og legge seg under kniven pga noe en kar sa for mange tusen år siden som mennene ikke gidder å følge. Det gjør ikke akkurat frigjøringskampen for muslimske kvinner lettere når dere selv ikke tør å ta steget. :/ PS. Det er overhodet ikke standard å blø når man mister jomfrudommen. Hinna har, hos de fleste, forsvunnet etter den tid. Enten gjennom trening, bruk av tampong, eller hva nå enn annet. Men om han nå blir skeptisk så foreslår jeg at du snur spørsmålet over til ham. Han skal tross alt også være jomfru. PPS. Blir det for ille så tar du kontakt med politi. Dette er Norge, ikke Afghanistan. Du har rettigheter. Just sayin'. Endret 5. april 2010 av maritha 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. april 2010 #24 Del Skrevet 5. april 2010 Les historien over her så ser du selv.Kjenner en del muslimske jenter og de har det ikke lett nei. Bare fordi hun over her har hatt det vanskelig, betyr det ikke at trådstarter vil lide samme skjebne. Alle mennesker er forskjellige, og alle historier og relasjoner mellom mennesker er forskjellige. Jeg synes fortsatt du skremmer trådstarter unødig her. Det er kun trådstarter som kan ta stilling til "risikoene" ved å fortelle sin fremtidige ektemann sannheten, eller eventuelt falskne sin egen jomfruhinne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere_offer Skrevet 5. april 2010 #25 Del Skrevet 5. april 2010 Må signere denne. Det gjør ikke akkurat frigjøringskampen for muslimske kvinner lettere når dere selv ikke tør å ta steget. :/ Tørr å ta hvilket steg da?? Miste all kontakten med familien, venner, slekt? Starte et nytt liv som 25 åring?? Er det så lett? Klarer du å kutte ut ALL kontakten med familien din dersom de finner på å konvertere til Islam? Så lett er det ikke, om en del folk mangler virkelig medfølelse så kan ikke jeg få dere til å forstå det! Dette må ligge hos deg som et egenskap. Jeg støtter dere om meningene deres på denne tråden, men det dreier seg om å ha forståelse for andres dilemma / problemer... PPS. Blir det for ille så tar du kontakt med politi. Dette er Norge, ikke Afghanistan. Du har rettigheter. Just sayin'. Kontakte politiet fordi hun ikke blir trodd på å være jomfru?! Er dette virkelig et råd? Hva om de nordmennene som da har problemer hjemme pga høy alkoholbruk, stoff misbruk og annet familieproblemer, skal man da kontakte poliet for det? Jeg kjenner ikke til TS, men er 99% sikker på at hun ikke kommer til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. april 2010 #26 Del Skrevet 5. april 2010 Det var vel flere som mente at TS skulle være ærlig mot sin fremtidige mann, det MÅ du hun IKKEEEEE finne på... Skjønner at du har hatt det vondt, men det er ikke riktig å kreve at et fremmed menneske MÅ gjøre slik som du vil. Som nevnt tidligere: du kjenner ikke hennes situasjon selv om du har vært borti noe veldig lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere_offer Skrevet 5. april 2010 #27 Del Skrevet 5. april 2010 Bare fordi hun over her har hatt det vanskelig, betyr det ikke at trådstarter vil lide samme skjebne. Alle mennesker er forskjellige, og alle historier og relasjoner mellom mennesker er forskjellige. Jeg synes fortsatt du skremmer trådstarter unødig her. Skremmer jeg henne hvis jeg deler historien min med henne? Hvorfor er hun her da tro? Er ikke råd hjelp hun søker her? Jeg har fortalt om hva jeg har gjennomgått under samme problemstilling. I tillegg har jeg gitt henne 3 forskjellige råd. Om du har en "mildere" tanke eller holdning utifra norsk tankegang, så har ikke det noe å si hverken for henne eller fremtidige mannen hennes. Hadde de blitt noe påvirka at det norske miljøet, så hadde jenta ikke vært her med redsel å søkt hjelp. Jeg har prøvd å forklare situasjonen så godt jeg kan, men om "noen" ikke vil tro på det, så kan ikke jeg si mere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente Skrevet 5. april 2010 #28 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg var ikke jomfru når jeg giftet meg, men det er bare å ikke bli så tent å lage litt au så vondt lyder og ligge der uten å røre noe særlig på deg. blodsaken tror jeg ikke alle forventer, min så eller spurte ikke etter at jeg hadde blødd. Du kan jo løpe inn på do rett etter sex og si at du blødde på do når du tisset eller noe.. Jeg blødde heller ikke første gang og alle mine veninner har heller ikke blødd, så synes synd på de stakkars jentene som blir anklaget for å ha hatt sex bare fordi det ikke kom noe blod. Med min første kjæreste så spøket vi bare om at Opps jg blødde ikke....han var såpass kul at han verken anklaget meg eller noe..han stolte på meg.. Og han jeg giftet meg med stolte vel også på meg haha..in his face.. Nå er jeg skilt da og har kjæreste som heller ikke synes det er noe problem... Så alle gutta er ikke sånn ekstreme idioter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. april 2010 #29 Del Skrevet 5. april 2010 Det er forskjell på å hjelpe og å skremme, Offeret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 5. april 2010 #30 Del Skrevet 5. april 2010 Hei! Jeg trenger noen råd fra noen som kan hjelpe. Saken er den at jeg skal gifte meg snart med en fyr, og pga. kulturelle årsaker skal jenta være "jomfru" på sleve brullypsnatten. Jeg har hatt forhold tidligere, men jeg vet at om jeg forteller alt dette vil det ikke føre til noe godt for meg, så jeg legger hele dette her tilside, selv om jeg er sterkt imot denne skikker. Jeg bare lurer på hvordan kan man virke ganske "trang"? vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med blod, hadde satt kjempe stor pris på noen tips. Jeg har jo hatt samleie før og vet ikke hvor mye jeg har "utvidet".... Har hørt at om man ikke har lyst/tent så blir det svært vanskelig å få det inn, men hvordan få det til under selve akten? Dersom han ikke kan tolerer deg for den du er, så virker det som om det ikke er særlig mye å bygge et ekteskap på. (Og sier dette med all respekt..) Bare lurer på en ting: Han er fra en annen kultur og du er norsk, eller er dere begge fra samme kultur ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aysha Skrevet 5. april 2010 #31 Del Skrevet 5. april 2010 huff og huff. jeg blir sååååååååååååååååå lei meg av å se hva slags fordommer og mangel på kunnskap dere har her inne. ikke glem at man ikke skal mer enn en 100 år tilbake i tid hvor nordmenn faktisk også måtte blø på lakenet. det er urettferdig å sammenlikne et utviklingsland som landene i midtøsten med land som norge. Det er faktisk FÅ jenter som blir drept idag fordi hun ikke blør på bryllupsnatten, det er et faktum! Jeg skal gifte meg i sommer med min kjæreste gjennom 3 år, vi har sex som to kåte kaniner, og jeg mistet jomfruhinna leeenge før jeg møtte ham. dette var ingen problem, han spurte meg om jeg var jomfru eller ikke da vi ble sammen, jeg sa Nei, og det var det. ikke glem at det finnes de som godtar at dama demmes har debutert seksuelt før bryllupet. Som sagt nærmer mitt bryllup seg, og det siste jeg har i tankene er blod på lakenet eller ei. Til sist vil jeg også nevne at min mor som vokste opp i midtøsten under ekstreme forhold, heller ikke var "urørt" da hun giftet seg, og hun lever et lykkelig liv den dag idag, visstnok med en MUSLIMSK mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til_Aysha Skrevet 6. april 2010 #32 Del Skrevet 6. april 2010 huff og huff. jeg blir sååååååååååååååååå lei meg av å se hva slags fordommer og mangel på kunnskap dere har her inne. ikke glem at man ikke skal mer enn en 100 år tilbake i tid hvor nordmenn faktisk også måtte blø på lakenet. det er urettferdig å sammenlikne et utviklingsland som landene i midtøsten med land som norge. Det er faktisk FÅ jenter som blir drept idag fordi hun ikke blør på bryllupsnatten, det er et faktum! Jeg skal gifte meg i sommer med min kjæreste gjennom 3 år, vi har sex som to kåte kaniner, og jeg mistet jomfruhinna leeenge før jeg møtte ham. dette var ingen problem, han spurte meg om jeg var jomfru eller ikke da vi ble sammen, jeg sa Nei, og det var det. ikke glem at det finnes de som godtar at dama demmes har debutert seksuelt før bryllupet. Som sagt nærmer mitt bryllup seg, og det siste jeg har i tankene er blod på lakenet eller ei. Til sist vil jeg også nevne at min mor som vokste opp i midtøsten under ekstreme forhold, heller ikke var "urørt" da hun giftet seg, og hun lever et lykkelig liv den dag idag, visstnok med en MUSLIMSK mann! Muslim selv, men trr noen muslimske land har det friere enn andre. F eks Libanon er mere friere enn Sudia Arabia. Men kan jeg spørre hvilket land er du fra? Jeg blir positivt overraska angående deg og kjærsten din. Om du foretrekker å ikke si det, fortelle heller det enn at du nevner et annet land "bare" for å gi et svar. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #33 Del Skrevet 6. april 2010 Det beste valget: Bytt religion og/eller finn deg en normal mann. En mann som ikke baserer et ekteskap på om du har hatt sex før eller ikke, og en kultur og religion som rangerer deg i verdi deretter, er ikke verdt å bøye seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #34 Del Skrevet 6. april 2010 Du får sørge for å være knusketørr der nede, samt ikke tent på han du skal ha sex med, og håp at det skaper friksjon så skal du se at det kommer blod på lakenet... Men vær forberedt på at det svir.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 6. april 2010 #35 Del Skrevet 6. april 2010 Hei! Tusen takk for alle svar, hyggelig å se at noen kan bry seg og bruke sin tid på å svare andre:) Jeg vurderer dette med operasjon, men synes 20 000 kr er for drøyt? Det med å sprøyte blod i skjeden høres lite sikkert ut, noen som har erfaring? Jeg elsker han jeg skal gifte meg med overalt og det vet jeg han også gjør. Men det er vanskelig for andre å forstå hvordan dette med jomfrudom kan påvirke forholdet mellom mann og kvinne i muslimske samfunn. Og dessuten om han har vært med andre damer før meg, kan ikke jeg finne det ut dessverre. Er så frustrert Skal gifte meg om 6 månd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 6. april 2010 #36 Del Skrevet 6. april 2010 Hei TS, Trykk her Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere_offer Skrevet 6. april 2010 #37 Del Skrevet 6. april 2010 Hei! Tusen takk for alle svar, hyggelig å se at noen kan bry seg og bruke sin tid på å svare andre:) Jeg vurderer dette med operasjon, men synes 20 000 kr er for drøyt? Det med å sprøyte blod i skjeden høres lite sikkert ut, noen som har erfaring? Jeg elsker han jeg skal gifte meg med overalt og det vet jeg han også gjør. Men det er vanskelig for andre å forstå hvordan dette med jomfrudom kan påvirke forholdet mellom mann og kvinne i muslimske samfunn. Og dessuten om han har vært med andre damer før meg, kan ikke jeg finne det ut dessverre. Er så frustrert Skal gifte meg om 6 månd. Det er det jeg har prøvd å si, men vanskelig for mange nordmenn å forstå tanken. Håpløst, blir oppgitt noen ganger av å gjena og gjenta meg uten å få forståelse for ting. Det var det jeg prøvde å anbefale deg om å IKKE fortelle sanneheten til han, fordi jeg vet hva konsekvensene kan bli enten nå eller om ti år, men da ble jeg sett på som en raring her inne. Dette sa jeg i grunnlag på mine egne erfaringer, samt min kjennskap til vår kultur som en muslimsk jente, som da ble dårlig behandla av sin forlovede, bare fordi jeg ikke blødde. Ellers var jeg jomfru, det sverget jeg for han med hånda på koranen, og likevel ble jeg ikke trodd på. I alle fall, ja 20 000 er for drøyt. Det er det eneste klinikken i Norge jeg veit om. Du kan til og med ringe Mirasenteret "resurssenter for utenlandske kvinner i Norge" men er ganske sikker på at du ikke vil bli oppfordret til operasjon. Men du taper ingenting på å ringe dem. Jeg opererte meg i Danmark på denne klinikken. http://www.mariahjemmet.dk/ De er veldig imøtekommende og hyggelige, operasjonen tok en halv time, var våken, fikk bedøvelse kun i kjeden. dog derifra direkte etter operasjonen var slutt, og uten følge. Jeg håndterte turen alene, drog hjemmefra tidlig på morran, og var tilbake på kvelden, uten at noen merket det. Men hele opplegget kostet meg rundt 8-10 tusen.. Lykke til. Å ja, jeg bryr meg, føler med deg. Hold oss oppdatert. Spør i veien om deter noe du lurer på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann_28 Skrevet 6. april 2010 #38 Del Skrevet 6. april 2010 Muslim selv, men trr noen muslimske land har det friere enn andre. F eks Libanon er mere friere enn Sudia Arabia. Men kan jeg spørre hvilket land er du fra? Jeg blir positivt overraska angående deg og kjærsten din. Om du foretrekker å ikke si det, fortelle heller det enn at du nevner et annet land "bare" for å gi et svar. Lykke til Kjenner muslimer fra Khazakhstan som gir blanke i regler for både hva du kan spise og drikke og hvem du kan pule når. Både gutter og jenter. Samtidig så vet man jo at kristne og hinduer i nord-India eller øst-Afrika tenker omtrent helt likt med som i denne tråden blir oppfattet som typisk "muslimsk". Til TS er det beste jeg kan si at du må agere klønet og som om du har det vondt. Ingen har bra sex første gang. Mannen din burde akseptere at det ikke er så uvanlig at kvinner ikke blør eller har mistet jomfrudommen ved et uhell, men du må nesten avgjøre selv om du tror det er nok for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aysha Skrevet 6. april 2010 #39 Del Skrevet 6. april 2010 Muslim selv, men trr noen muslimske land har det friere enn andre. F eks Libanon er mere friere enn Sudia Arabia. Men kan jeg spørre hvilket land er du fra? Jeg blir positivt overraska angående deg og kjærsten din. Om du foretrekker å ikke si det, fortelle heller det enn at du nevner et annet land "bare" for å gi et svar. Lykke til ja, det er helt riktig at noen land har det friere enn andre, men til syvende og sist er det familien det kommer ann på. Jeg har mange venner som har det kjempestreng hjemme, men har også mange som levet et så og si "normalt liv", som nordmenn vil kalle det. Jeg personlig er heldig som er vokst opp i en veldig liberal familie, hvor kulturen veier MYE mer enn religion. HAr bodd i Norge i 18 1/2 år, og vi prøver så godt vi kan å integrere oss så mye som mulig, samtidig som vi tar vare på det viktigste fra vår kultur. Men som svar på spm ditt, jeg er fra Kurdistan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #40 Del Skrevet 7. april 2010 Til TS: Hvis han er religiøs og er jomfru, så vet han vel heller ikke "hvor trang det skal være." Er det første gangen hans, kommer han til å sprute før han kommer inn. Jeg tror du kan slappe av helt, og gi faen i. Du MÅ ikke blø, bare fordi du er jomfru, som andre her sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå