Michelin Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Hvor vanlig er det å gå til frisør for oppsett av hår for kvinnelige gjester? Jeg skal i bryllup som forlover denne våren, og lurer da på om dette er "nødvendig". Jeg vet at selvfølgelig bruden skal bli staset opp av en make-up artist, brudens mor skal også til frisør på selve dagen for å ordne håret. Jeg lurer bare på om jeg vil skille meg veldig ut, hvis jeg ikke gjør det. Vanskelig dette her.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 var ikke hos frisøren når jeg var forlover, men da var bryllupet ganske uformelt. Forlover skal vel være litt enkel i frisyre og bekledning? Men om du ønsker så kan dere kan jo høre om frisørsalongen hun skal fikses på ordner "forloverhår" for et lite tillegg i prisen
Spatula Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Min forlover var til frisøren og ordnet seg samtidig som meg, dette var helt greit for meg. Jeg syns det er helt greit at man som forlover ordner håret sitt til frisøren den dagen. Jeg tror nok det blir bare mer og mer vanlig. For den store snakkisen på bryllupsformuet i fjor da jeg giftet meg, var om bruden skulle betale frisøren til forloveren som en "takk-for-hjelpen-påskjønnelse"
MissStiles Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Jeg var hos frisøren samtidig som bruden, når jeg var forloveren for noen år siden. I år skal jeg i 2 bryllup. I det første bryllupet har jeg en liten rolle, så da skal jeg til frisøren. Når det gjelder bryllup nr 2, så har jeg ikke bestemt meg enda. Regner egentlig med at jeg går til frisøren da og.
skruf Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Da min beste vennine var forlover til meg så var vi hos frisøren sammen, hun satte også opp håret sitt og jeg spanderte. Det var kjempetrivelig! Hun hadde kjøpt ei miniflaske champagne som vi koste oss med. To år etter var jeg forlover til henne, og da gjentok vi samme ritualet. Hun spanderte da håroppsatt på meg. Dette er relativt vanlig at brud og forlover gjør blandt min venneflokk iallefall:-)
Shamira Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Da jeg giftet meg i 99 for første gang var min søster forlover for meg og hun satt opp sitt hår hos samme salong som jeg var , og jeg betalte hele opplegget. Da hun giftet seg 3 å¨r etter måtte jeg ordne egen frisør og jeg måtte betale alt selv. Nå skal jeg gifte meg igjen, og min venninne denne gangen bestiller time samme sted som meg, men hun betaler selv, da vi må betale hele festen selv, så hun mente at hun skulle ta den kostnaden selv.
Michelin Skrevet 5. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2010 Jeg har også isåfall tenkt å betale selv, lurer bare på om jeg skal droppe den ekstra kostnaden, og heller ordne håret selv.
Cæmis Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Normalt eller ikke, de fleste vil vel prøve å gjøre noe spesielt med håret. Jeg skal sette opp håret i et bryllup jeg skal på til sommeren (hos frisør), men det er fordi jeg ikke synes jeg får til noe selv. Hadde jeg greid en stilig frisyre på egenhånd hadde jeg ikke betalt for det! Som forlover synes jeg man burde få dette dekt av brura.
Michelin Skrevet 5. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2010 Blir nok frisørtime på meg da, jeg klarer ikke noe fancy selv. Men regner med å dekke det selv, har ikke hørt noe om at bruden dekker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå