Gå til innhold

Noen som har erfaring med Drygolin Extrem?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Etter 11 år må huset males. Det er malt med en mørk farge, vanlig Drygolin, og synes den har vært fin lenge.Men nå er det slutt, begynner å flasse, skal male i samme farge. Angrer på at vi ikke kom igang før det kom så langt!

Det er mange som mener at Drygolin Extrem er tingen. Likevel hørte jeg en som skal ha greie på det si at denne malingen var best på hus som ikke var malt før, kledning som var umalt. At den festet seg best der.At på hus som tidligere var malt, var det like godt å bruke vanlig Drygolin, at det ville koste flere tusen mer med Extrem, uten større effekt.

Nå er Drygolin Extrem en nyere maling, vet ikke hvor hvor lenge det er siden den kom på markede. Men er det noen som har erfaring, kunnskap om denne malingen?

Bor på Vestlandet, Bergen, fuktig klima.

Takker hvis noen har gode råd å komme med!

Gjest Stavangermamma78
Skrevet

På vestlandet er det den beste :) Den er mest værbestandig hvertfall. Andre steder er den litt bortkastet egentlig, da det er bedre med en maling som ikke mister "glansen" så fort. Så ja :) På Vestlandet er den nok smart å investere i. Har ingen erfaringer selv, men er dette jeg har hørt stedene jeg har forhørt meg om utvendig maling og dekkbeis.

Skrevet

Vi ar brukt denne på et grått tidligere malt hus på Østlandet - og er veldig fornøyd etter 3 år i alle fall...

Ellers med mørke farger har jeg god erfaring med akrylmalinger - holder farge og glans utrolig godt. Har tidligere brukt Tinova V akryl fra nordsjø og er fortsatt veldig fornøyd med den etter 6,5år...tror den har skiftet navn nå...men husker ikke hva...

Gjest Stavangermamma78
Skrevet

Ja Optimal er og en god maling som holder lenge på fargen og glansen, men tror man må velge litt. Om man bor på et værhardt sted, så er det vel viktigere at den er værbestandig enn at den holder godt på fargen. Tror dessverre ikke man får i pose og sekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...