Gjest knappelill Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 utenom i fylla da... vi har vært sammen i snart to år.. men ordene "jeg elsker deg" har vært totalt fraværende.. dette har egentlg ikke plaget meg..inntil ei venninne sa at hun synes det var veldig rart.. at han ikke har sagt dette til meg.. Jeg har heller ikke sagt dette, for jeg er redd jeg ikke får det svaret jeg vil høre.vil det da si at jeg er i et forhold jeg burde avslutte? egentlig så har jeg ikke lagt så mye i disse ordene..men hva synes dere? jeg føler at han elsker meg..og at han vil ha meg..er det for myefor lagt at jeg vil høre disse ordene???..... han har sagt det en gang i fylla liksom.. vi er 25 og 27 år gamle.. det er da ikke så skummelt å si?
Olivi Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 (endret) utenom i fylla da... vi har vært sammen i snart to år.. men ordene "jeg elsker deg" har vært totalt fraværende.. dette har egentlg ikke plaget meg..inntil ei venninne sa at hun synes det var veldig rart.. at han ikke har sagt dette til meg.. Jeg har heller ikke sagt dette, for jeg er redd jeg ikke får det svaret jeg vil høre.vil det da si at jeg er i et forhold jeg burde avslutte? egentlig så har jeg ikke lagt så mye i disse ordene..men hva synes dere? jeg føler at han elsker meg..og at han vil ha meg..er det for myefor lagt at jeg vil høre disse ordene???..... han har sagt det en gang i fylla liksom.. vi er 25 og 27 år gamle.. det er da ikke så skummelt å si? Om du er i et forhold du egentlig burde avslutte? Nei det er du ikke hvis dere har det bra sammen. Si jeg elsker deg til han da, og se hva han sier tilbake. Hvis han svarer at han bare er sammen med deg fordi han gjerne bare vil være sammen med noen, da er du i et forhold du bør avslutte. Folk legger alt for mye i "jeg elsker deg". Som om "jeg elsker deg" gjør et forhold komplett. Det finnes nok konemishandlere som sier "jeg elsker deg" til dama si også. Men for all del, det er jo godt å høre at kjæresten sin elsker en.. men jeg ville ikke lagt for mye vekt på akkurat de tre ordene. det viktigste er hvordan han er mot deg ellers og hvordan dere har det sammen. Endret 4. april 2010 av Olivi
Hapzen Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Jeg har et lignende dilemma. Vi har vært sammen i ett år og har sagt "jeg elsker deg" sikkert 4 ganger til sammen. Det var jeg som bragte det på bane, og også jeg som har tatt initiativ til å si det først. Men jeg har snakket med han om det, og han sier han føler "Jeg elsker deg" har blitt for hverdagslig, han føler seg ikke komfortabel med å slenge det ut i hytt og pine. ÉN gang har han stoppet meg, sett meg inn i øynene og sagt "Jeg elsker deg" og jeg så på han at han virkelig mente det. Så han gjør det nok, men liker ikke å si det. Jeg ambefaler deg rett og slett å bare snakke om det. Det gjorde jeg og føler meg mye mer avslappet i forhold til det hele. I dag trives jeg godt med "Jeg er kjempeglad i deg" fordi jeg vet at han elsker meg selv om han ikke sier det
Anglofil Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 For meg virker det ærlig talt veldig rart. Har man vært i to år bør man vite om man elsker sin partner eller ikke, mener nå jeg, og det å si at man elsker sin partner er ihvertfall en naturlig del av det å være i et seriøst forhold. Jeg ville snakket om det, og hadde det kommet fra at kjæresten ikke elsket meg, ville jeg rett og slett ikke villet være sammen med ham. Men det er meg, du må finne seg ut av hva som er viktig og riktig for deg. Mvh Yvonne
PecanPie Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 (endret) Jeg forstår ikke dette med at det er så uhyre viktig å si "jeg elsker deg". Det å si ordene og det å føle at man elsker noen har ingen sammenheng. Man kan si "jeg elsker deg" uten å egentlig mene det fordi det blir forventet av en, og man kan mene det uten å si det. Hvis en av mine venninner hadde sagt at det var rart at kjæresten og jeg ikke sa "jeg elsker deg" til hverandre foran et publikum, da tror jeg nok at jeg hadde blitt litt paff. Jeg syns ikke noe om å rope ut til hele verden at jeg elsker kjæresten min, det er en privatsak mellom han og meg. Ingen venninne skal komme her og mene at kjæresten min og jeg ikke elsker hverandre fordi vi ikke inkluderer henne i det. TS, hvis dette plager deg syns jeg du skal ta det opp med kjæresten din. Jeg syns absolutt ikke at du skal gjøre et forhold som du føler er rett slutt, fordi venninnen din sa at hun syns det er rart at han ikke har sagt "jeg elsker deg" foran henne. Endret 4. april 2010 av Paren
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Elske er ikke et ord jeg bruker så mye. Synes det er mer naturlig å si glad i. Pleier dere å si at dere er glad i den andre? Hvis ikke, bør du begynne med det.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Er det virkelig et krav å bruke akkurat de ordene? Om du hadde følt deg elsket skulle dere ha klart det uten å ha hørt de ordene. Det er mye annet man kan si - og gjøre i handling for å vise det. Om du ikke føler deg elsket er det kanskje slik temperaturen på forholdet er?
Gjest brutal_mann Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Om han elsker deg eller ikke er jeg usikker på. Men han er i alle fall ikke skikkelig trygg sammen med deg.
Gjest hogwash Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Jeg har heller ikke sagt dette, for jeg er redd jeg ikke får det svaret jeg vil høre. Så det er helt greit at du ikke har sagt det, men galt at han ikke har..? vi er 25 og 27 år gamle.. det er da ikke så skummelt å si? _Du_ tør jo ikke, så da er det vel det.
Gjest Flode Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Min kjære og jeg har en million forskjellige måter i hverdagen å fortelle hverandre at vi elsker hverandre på uten å faktisk bruke disse ordene. Handling er viktigere enn ord, og ord betyr ingenting uten handling!! Og Yvonne: Jeg vet veldig godt at at han elsker meg, og at jeg elsker han UTEN at vi bruker disse ordene. DET er for meg en naturlig del av et seriøst forhold!!
Anglofil Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Hvis du vet at han elsker deg, hva er da problemet? Eller rettere sagt: hvorfor da bry seg om hva andre mener? For meg er det en naturlig del av forholdet å uttrykke "jeg elsker deg" (ikke ofte, men en gang i blant), men om dere har funnet det som er naturlig for dere, så burde det jo være revnende likegyldig hva andre mener. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2010 #12 Skrevet 4. april 2010 utenom i fylla da... vi har vært sammen i snart to år.. men ordene "jeg elsker deg" har vært totalt fraværende.. dette har egentlg ikke plaget meg..inntil ei venninne sa at hun synes det var veldig rart.. at han ikke har sagt dette til meg.. Jeg har heller ikke sagt dette, for jeg er redd jeg ikke får det svaret jeg vil høre.vil det da si at jeg er i et forhold jeg burde avslutte? egentlig så har jeg ikke lagt så mye i disse ordene..men hva synes dere? jeg føler at han elsker meg..og at han vil ha meg..er det for myefor lagt at jeg vil høre disse ordene???..... han har sagt det en gang i fylla liksom.. vi er 25 og 27 år gamle.. det er da ikke så skummelt å si? Helt uakseptabelt. Dump ham.
Gjest ina Skrevet 4. april 2010 #13 Skrevet 4. april 2010 Eg har samme "problemet". Vært sammen i to år, sagt det til hverandre to ganger... Eg tenker litt på det, men eg vet at han elsker meg på oppførselen hans og hvordan han er mot meg. Så det holder for meg
Gjest tansha Skrevet 4. april 2010 #14 Skrevet 4. april 2010 Hmm, jeg og sambo har vært sammen i 10 år og han har aldri sagt det. Men vet jo at han gjør det og han viser meg det jo støtt. Jeg kan si det til han og da klemmer han meg tilbake. Vi snakket om det en gang for mange mange år siden, og for han så klarer han bare ikke å si det. Men så lenge han viser det så spiller vel det ingen rolle. DEt er jo bare ord...
Gjest knappelill Skrevet 4. april 2010 #15 Skrevet 4. april 2010 tusen takk for svar! jeg føler at jeg ble tatt litt på senga når venninna mi påpekte dette, og synes dette var merkelig. jeg har ikke tenkt noe særlig over dette før, fordi jeg vet han elsker meg..og han vet jeg elsker han. vi viser vår kjærlighet til hverandre hver eneste dag..men i går, når hun sa det så begynte jeg å tenke over det, og jeg ble liksom ikke kvitt tankene... i tillegg til gårsdagens inntak av alkohol ble jeg usikker på dette og meg selv.. en annen ting som også fikk meg til å lure var at i mitt første forhold fikk jeg høre dette konstant...og det var litt for mye til tider.. selv om jeg vet at det er feil å sammenligne forhold, så er det en over gang fra å høre dette 5 ganger om dagen,uten handling til mye handling og kanskje ikke så mye ord. for så lenge jeg vet at han elsker meg, så spiller det jo ingen rolle om han sier det.. han viser jo det hver dag.. ææ, dette ble litt rotet, men igjen tusen takk for svar, det har hjulpet meg å se på dette mer helhetlig... og jeg har innsett at handling er bedre enn ord.
Hapzen Skrevet 4. april 2010 #16 Skrevet 4. april 2010 Så lenge du vet det så er det nok og at din gamle x sa det hele tiden er nok fordi han ble bitt av den moderne "Jeg-sier-jeg-elsker-kjæresten-min-hele-tiden-for-det-er-slik-jeg-tror-man-skal-gjøre-selv-om-jeg-innerst-inne-egentlig-ikke-vet-om-jeg-gjør-det"! Jeg ser ihvertfall det på veldig useriøst å si det hver dag, hele tiden, når man legger på tlf osv osv, man "bruker opp" ordet på en måte så det mister sin kraftige betydning!
Havbris Skrevet 4. april 2010 #17 Skrevet 4. april 2010 Glem hva venninnen din har sagt - hun har ikke tilgang til alle sidene ved forholdet til deg og kjæresten, og det finnes da ingen "riktig" oppskrift på hvordan man uttrykker sin kjærlighet. Det å si "jeg elsker deg" behøver ikke nødvendigvis bety at man gjør det - og motsatt - det å ikke ha for vane å bruke disse ordene betyr ikke at man ikke elsker. Kjærlighet kan uttrykkes på mange måter - med ord - og med handlinger, omsorg og omtanke. Man kan lett henge seg opp i unødvendige tanker, som gjerne fester seg - hvis man begynner å flytte blikket i feil retning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå