EllenAnnichen Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Må jeg ha etternavnet mitt på facebook? Mener jeg har sett andre som har profiler med bare fornavnet, eller fornavnet og kun første bokstav i etternavnet. Når jeg registrerer meg får jeg feilmelding når jeg ikke fyller ut fullt fornavn+etternavn. Prøver å gå inn etter at jeg har registrert meg, og fjerne etternavnet igjen, men da ser ut ut som jeg må registrere mobilen min for dette?? Går det da??
Gjest Blubberella Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Det er mange som opererer med falske etternavn eller bare fornavn og mellomnavn. Så lenge du har to navn (systemet tolker det som for- og etternavn) sjekker de ikke opp om det er ditt virkelige navn. Er det ikke bare å la være å fylle inn telefonnummer når du har fjernet etternavnet? Du kan jo prøve i hvertfall.
EllenAnnichen Skrevet 4. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2010 (endret) Det er mange som opererer med falske etternavn eller bare fornavn og mellomnavn. Så lenge du har to navn (systemet tolker det som for- og etternavn) sjekker de ikke opp om det er ditt virkelige navn. Er det ikke bare å la være å fylle inn telefonnummer når du har fjernet etternavnet? Du kan jo prøve i hvertfall. Takk for svar! Men jeg mente ikke at jeg hadde planer om å fylle inn et falsk etternavn altså. Jeg har bare ikke lyst til å ha mitt hele og fulle navn der ute. De som kjenner meg jo, vet jo f.eks. at Lisen J sannsynligvis er meg...Ble bare litt nysjerrig..Hva er tanken bak å ha et falskt etternavn egentlig?? Skjønte ikke helt. Da har man vel ikke venner i listen som egentlig kjenner en heller da?(med mindre man ikke har bilde, så de kjenner en igjen,da) HIhi, så teit! Prøver å fjerne uten å fylle inn mob, men er ingen vei utenom det.. Rart hvordan andre har fått det til?? Endret 4. april 2010 av EllenAnnichen
Gjest Blubberella Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 (endret) Jeg har selv mitt ekte fornavn og et kallenavn istedet for etternavnet mitt. Min grunn til å velge det er at ikke hvem som helst skal kunne søke meg opp. Jeg har uansett bilde av meg selv og alt annet på sida er jo ekte. De fleste jeg ønsker å ha på vennelista har klart å finne meg via felles kjente, og de ytters få som ikke finner meg, finner jeg og adder dem. Jeg mente ikke at du skal få deg et falskt etternavn, men siden du ikke vil ha etternavnet ditt der og ikke finner ut hvordan unngå det, foreslo jeg bare et alternativ som mange bruker. Jeg tror Facebook krever at du skal ha fullt navn. Det betyr at bare ett navn eller fornavn pluss en bokstav ikke godtas. Med andre ord; enten må du bruke etternavnet ditt eller så må du bruke et mellomnavn, kallenavn eller tullenavn. Edit: jeg tror det var løsere regler før på Facebook når det gjelder navn. Endret 4. april 2010 av Ylvina
finkel Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Jeg kan ikke huske at jeg måtte verifisere navnet mitt ved hjelp av mobilen. Jeg sjekket nå, og det ser ut som man enkelt kan endre navnet når man er innlogget? Jeg har gjort det en gang før, og mener å huske at det var fort og enkelt, og da ble det kun en bokstav som etternavn. Funket fint hos meg, det.
EllenAnnichen Skrevet 5. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2010 Jeg kan ikke huske at jeg måtte verifisere navnet mitt ved hjelp av mobilen. Jeg sjekket nå, og det ser ut som man enkelt kan endre navnet når man er innlogget? Jeg har gjort det en gang før, og mener å huske at det var fort og enkelt, og da ble det kun en bokstav som etternavn. Funket fint hos meg, det. Jeg får det ikke til, jeg. Virker ikke som det går lenger...Så teit!! Men takk for svarene
Auri Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Jeg har falskt etternavn, fordi jeg ikke vil gjøre meg så veldig lett å finne. Jeg er en av de som aldri ville lagt til sjef e.l. på Facebook, fordi det er for meg privat sfære. Derfor vil jeg ikke at fremtidige arbeidsgivere osv. skal kunne google navnet mitt og finne facebooksiden min. Så som etternavn har jeg web-adressen til portfoliosiden min (f.eks Marie Portfolio). Ser ut som om det bare er å gå inn på account -> account settings-> name.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå