Gå til innhold

ORD eller HANDLING? Han sier få "pene" til meg...

Anbefalte innlegg

Gjest Catarina
Skrevet

Jeg traff en fyr for to mnd siden. Vi fikk knall kontakt fra dag 1. Den er ganske utrolig faktisk. Ikke ofte jeg har opplevd det, og jeg er nå over 40.

Hans handlinger viser og sier at han vil se meg hele tiden, hver dag helst. Og han holder heller ikke hendene sine unna meg, uansett om vi er ute blandt folk eller privat.. Han sier også at han er glad i meg, og det tror jeg nok. Og han inkluderer meg i alle hans planer.

Problemet er; han sier svært lite pent om meg. Kan ikke huske han har sagt noe pent til meg foruten første gang jeg traff han. Etter dette sier han mere ting som ikke er bra med meg, utseendemessig, enten for tykk eller tynn, for store eller for små pupper... osv.... ellers sier han ikke noe.

Kommenterte det en gang til han. At har du egentlig noe bra å si om meg... Vel det hadde han, og det gikk ikke på utseende men ting jeg gjorde...

Så da lurer jeg da.... Er jeg egentlig ikke bra nok for han utseendemessig da?

Er ikke dette litt merkelig? Eller er det bare han som har vanskelig for å si ting. Han er også flink til å svare på spørsmål med spørsmål, slik at jeg ikke helt skal vite hvor jeg har han, men samtidig kan jeg se det. Det synes jo på hele han når jeg er sammen med han, at han liker meg og liker meg mye...

Men jeg synes fremdeles at det er litt rart... Er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hadde et liknende problem i mitt forrige forhold, og det ble ikke bedre med tiden... Hvis han begynner å si nedlatende ting til deg så tidlig i forholdet, tror jeg jaggu jeg ville droppet han om jeg var deg. Angrer på at jeg ble i forholdet mitt så lenge jeg ble.

Og jeg vil legge til at han minner litt om typen som har et lite kontrollproblem. Er han sjalu også?

Endret av Olivi
Skrevet

Kanskje det ikke er utseendet som er grunnen til at han elsker deg. Du er pen nok, riktignok kan ikke din skjønnhet overskygge en del rålekre ungjenter, men han tiltrekkes av deg. Han elsker å ta på deg, bruke tid med deg og være lykkelig med deg.

Gjest Catarina
Skrevet

Han er ingen kontrolerende person og heller ikke sjalu...

Jeg gjør som jeg vil, og det gjør han også.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Problemet er; han sier svært lite pent om meg. Kan ikke huske han har sagt noe pent til meg foruten første gang jeg traff han. Etter dette sier han mere ting som ikke er bra med meg, utseendemessig, enten for tykk eller tynn, for store eller for små pupper... osv.... ellers sier han ikke noe.

Det holder ikke mål, og høres for dumt ut. Du hadde sannsynligvis fortjent noe bedre enn det der.

Gjest Catarina
Skrevet

Kanskje det ikke er utseendet som er grunnen til at han elsker deg. Du er pen nok, riktignok kan ikke din skjønnhet overskygge en del rålekre ungjenter, men han tiltrekkes av deg. Han elsker å ta på deg, bruke tid med deg og være lykkelig med deg.

Dette forholdet er veldig nytt, og han sa at han likte meg første gang han så meg.... men aldri siden :-)) Men han trives med meg, uten tvil :-)

Skrevet

Det holder ikke mål, og høres for dumt ut. Du hadde sannsynligvis fortjent noe bedre enn det der.

Signerer! Vi trenger ikke mannfolk som skal påpeke "feil" med oss.

Skrevet

Dette forholdet er veldig nytt, og han sa at han likte meg første gang han så meg.... men aldri siden :-)) Men han trives med meg, uten tvil :-)

Ettersom vi blir eldre, så opdager vi at andre ting enn glatt hud er gromt. Dama mi er også over 40, men allikevel nydelig, men når det kommer til stykket så er det andre ting som imponerer og tiltrekker mer. Det mest sexy en kvinne kan ha er god personlighet, og ingen mann som har ei slik dame vil noensinne bytte henne ut med en yngre babe som ikke har utviklet personligheten på den måten.

Gjest Catarina
Skrevet

Ettersom vi blir eldre, så opdager vi at andre ting enn glatt hud er gromt. Dama mi er også over 40, men allikevel nydelig, men når det kommer til stykket så er det andre ting som imponerer og tiltrekker mer. Det mest sexy en kvinne kan ha er god personlighet, og ingen mann som har ei slik dame vil noensinne bytte henne ut med en yngre babe som ikke har utviklet personligheten på den måten.

Åh, du var jo mann jo :-)

Det er ikke slik at han sier "dårlige" ting om meg hele tiden. Han har sagt noe noen få ganger, den siste gangen sa jeg at om du ikke liker meg som jeg er så får du finne deg en annen.

Grunnen til jeg har hengt meg opp i dette er sikkert fordi han ellers ikke sier noe. Men gjentar meg selv nå, han stortrives i mitt selskap, elsker å ta på meg, han meg tett inntil seg osv..

Kontrollerer meg ikke, og er heller ikke sjalu, ikke som jeg har merket ennå..

Det han har sagt som er positivt er at jeg er spennende, har en god energi, og han mener jeg er en god person. Lett å prate meg, og som han tenner sjuk på...

Men hvorfor sitter jeg med en følelse av at jeg ikke får den støtten og forståelsen jeg burde fått da?

Skrevet

Eg tror du overtenker. Kanskje det er hannes væremåte å vise ting gjennom handlinger og ikkje ord.

Skrevet

Men hvorfor sitter jeg med en følelse av at jeg ikke får den støtten og forståelsen jeg burde fått da?

Mannen din er ikke trenet i å bruke språket riktig. Jeg synes du skal spørre han direkte. Jeg tror han mangler komplimentkompetanse.

Gjest Catarina
Skrevet

Mannen din er ikke trenet i å bruke språket riktig. Jeg synes du skal spørre han direkte. Jeg tror han mangler komplimentkompetanse.

Vet du hva I Grosny, jeg snakket med han nå... Han er brent, veldig brent... faktisk mer enn meg... Det er der det ligger.. Jeg er også veldig brent, men magen min sier at jeg kan stole på han her. Hvordan kan jeg få han til å stole på meg? At jeg ikke er som de "andre"? De som er utro mot han, og svikter han.

Jeg er ikke sånn! Og det er faktisk helt sant :-)

Gjest Catarina
Skrevet

Eg tror du overtenker. Kanskje det er hannes væremåte å vise ting gjennom handlinger og ikkje ord.

Som jeg skrev litt tidligere... han er brent, meget brent...For som jeg sier.. det er så lett å se på han at han liker meg, finnes ikke tvil i min sjel :-)

Gjest navnelapp
Skrevet

Han er nok veldig glad i deg, så eg trur du skal gje han tid, tilbakemeldingar og ikkje minst kompliment til han når han gjer noko du likar, eller du ser noko anna bra som du vil kommentere positivt. Godt avlar godt. Lykke til!

Gjest Catarina
Skrevet

Han er nok veldig glad i deg, så eg trur du skal gje han tid, tilbakemeldingar og ikkje minst kompliment til han når han gjer noko du likar, eller du ser noko anna bra som du vil kommentere positivt. Godt avlar godt. Lykke til!

Ble egentlig litt lei meg, når jeg hørte hvor "skeptisk" han er til meg pga tidligere erfaringer med jenter. Som jeg sa til han, du har ingen grunn til å være skeptisk til meg...

Og jeg som trodde JEG var brent..ler* Åhhh... herregud :-)

Jeg er jo bare kjempeglad i han, synes han er helt fantastisk og stor trives sammen med han! Vil ikke rote bort dette for det er bra og kan bli enda bedre, når begge tørr åpne seg og være ærlige og stole på hverandre!

Skrevet

Enig.

For min del ihvertfall er det ikke nok at kjæresten elsker meg for mine holdninger, væremåte eller tankesett, det er også viktig at kjæresten finner meg sexy og vakker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ble egentlig litt lei meg, når jeg hørte hvor "skeptisk" han er til meg pga tidligere erfaringer med jenter. Som jeg sa til han, du har ingen grunn til å være skeptisk til meg...

Og jeg som trodde JEG var brent..ler* Åhhh... herregud :-)

Jeg er jo bare kjempeglad i han, synes han er helt fantastisk og stor trives sammen med han! Vil ikke rote bort dette for det er bra og kan bli enda bedre, når begge tørr åpne seg og være ærlige og stole på hverandre!

Jeg blir skeptisk når jeg leser dette og det andre du har skrevet. Det er to måneder siden dere møttes, han sier negative ting om kroppen din (allerede), selv om han påstår at han er glad i deg? Det er vel ikke akkurat helt vanlig, og i allefall ikke noe jeg ville ha forventet og godtatt. Mennesker som er glad i hverandre skal bygge hverandre opp, ikke ned.

Du sier han er skeptisk til deg pga. tidligere erfaringer med jenter. Da høres det for meg ut som han egentlig ikke er klar for et nytt forhold. Man må bli ferdig med deg gamle grumset før man kan starte opp på nytt med noen.

Tror jeg ville ha tenkt meg om flere ganger før jeg gikk videre på dette. Det er for mange ting som skurrer såpass tidlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Har bare en ting å si, varselklokkenen har ringt.

Skrevet

Som jeg skrev litt tidligere... han er brent, meget brent...For som jeg sier.. det er så lett å se på han at han liker meg, finnes ikke tvil i min sjel :-)

Brente folk er vanskelig å takle, jeg var selv med brent dame, og grunnløs sjalusi ødela forholdet.

Du kan si at 50% av kvinner og menn er trofaste uansett hva (har dessverre ikke riktig tall, dette er tatt ut av lufta). Og si at når han først har fått seg trofast dame med ære, så må han ta sjansen , og la være å ødelegge med mistro.

Jeg tror han har ett sjalusiproblem, og tror kanskje sjalusi kan lindres med kommunikasjon, og trygghetsbyggende tiltak. Mange sjalu mennesker opplever å komme i brudd, ikke på grunn av utroskap, men fordi den andre parten blir mentalt sliten av å bli passet på, mistrodd og overvåket.

Mistro er spesielt vanskelig å leve med. Det ligner på mangel for respekt. Nøkkelen til kommunikasjon er tro på ALT man forteler hverandre. Ta sjansen og TRO. Den som ikke tør å tro vil aldri kunne kommunisere godt nok. Hvis man sier ting uten å bli trodd, så kan man liksågodt ti stille, og da er kommunikasjonen brudd. Veien fra kommunikasjonsbrudd til samlivsbrudd er veldig kort.

De damene som sviktet din x, spør han om de gikk lei fordi de ikke ble trodd, og begynte å kommunisere med fremmed

, lyttende og troende mann av den grunn.

Skrevet (endret)

Jeg blir skeptisk når jeg leser dette og det andre du har skrevet. Det er to måneder siden dere møttes, han sier negative ting om kroppen din (allerede), selv om han påstår at han er glad i deg? Det er vel ikke akkurat helt vanlig, og i allefall ikke noe jeg ville ha forventet og godtatt. Mennesker som er glad i hverandre skal bygge hverandre opp, ikke ned.

Du sier han er skeptisk til deg pga. tidligere erfaringer med jenter. Da høres det for meg ut som han egentlig ikke er klar for et nytt forhold. Man må bli ferdig med deg gamle grumset før man kan starte opp på nytt med noen.

Tror jeg ville ha tenkt meg om flere ganger før jeg gikk videre på dette. Det er for mange ting som skurrer såpass tidlig.

Catarina, her får du allerede et råd som går i retning av å dumpe gubben. Dette er en mann som har blitt dumpet før. En som blir dumpet veldig ofte. Damene klarer ikke å fortsette med han. Ukjente damer antyder at dumping er smart. Er det rart at han mister troen på damer?

Hvis jeg har rett i min magefølelse, så er hans eneste sjanse at han tar sjansen på å TRO på deg. Ubegrenset og uten spørsmål. Hvis jeg har rett, så kan han ha godt av å delta i denne debatten selv. Eller lese den.

Endret av I Grosny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...