Gå til innhold

Vitner ved inngåelse av samboerkontrakt?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Jeg og min samboer har utformet en samboerkontrakt og samtidig gjensidige testamenter etter en mal vi fant på nettet. I testamentene har vi laget plass til underskrift fra 2 vitner, slik det var oppført på malen. I samboerkontrakten var det i malen kun oppført plass til signaturene våre + et sted hvor vi skulle fylle inn hvor den 3. kopien av avtalen skal oppbevares, vi skal da ha hver vår selvfølgelig.

I malen for samboerkontrakten var det ikke satt av noen plass til evt. vitners signaturer, er dette unødvendig eller er det sannsynlig at kontrakten oss imellom er "mindre gyldig" når den er inngått uten vitner?

Malen var fra dinside.no eller noe lignende, så jeg regner kanskje med at det ikke er nødvendig med vitner siden det ikke sto noe om det der, men jeg spør likevel for sikkerhets skyld..

Håper på svar fra noen som vet eller andre som vil fortelle hvordan de har gjort det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboerkontrakt trenger ingen vitner. Selv utførte vi det hos advokaten min, men det skyldes at han skrev selve kontrakten.

Skrevet

Samboerkontrakt trenger ikke vitner for å være gyldig, slik det er nødvendig med blant annet testamente. Men det er ikke så dumt å gjøre det likevel, i tilfelle senere tvist om signaturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...