Strawberrygirl Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Jeg får så vondt i korsryggen når jeg tar push-ups! Hva kan grunnen være? Jeg er helt rett i kroppen når jeg tar dem, og går ned med brystet i gulvet så det er en liten cm mellom..
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Ikke gå så langt ned, evt prøv å legge bena på en lav benk e.l.
Strawberrygirl Skrevet 3. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2010 takk for tips! skal prøve det:)
bergans Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Armhevinger er en ganske så krevende øvelse for ryggen, og du vil merke det godt hvis du er svak i ryggmuskulatur og/eller er for svai/for rett i korsryggen. Dermed må det mer kjernetrening inn, samt ta en føler på om du er sterk nok i magen for at ryggsøylen holdes i en sterk, korrekt kurve også når du blir sliten. En ryggsøyle skal aldri være rett, men beholde den s-kurven som bestemt av din kropp når den vedlikeholdes av sterk kjernemuskulatur. De fleste som setter igang med armhevinger, spesielt jenter, har det med å senke brystparti og hode mer enn noe annet, slik at skulderbladene presses sammen, uten at pectoralis og triceps aktiveres (avhengig av bredde) eller at vinkelen i albuen endres noe særlig. Heller ta færre armhevinger, men med mer presisjon og korrekt utførelse, enn kvantitet hvor rygg og skulderparti blir skadelidende
Supraspinatus Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Jeg får så vondt i korsryggen når jeg tar push-ups! Hva kan grunnen være? Jeg er helt rett i kroppen når jeg tar dem, og går ned med brystet i gulvet så det er en liten cm mellom.. Når du tar pushups skal det være en liten knekk i hofteleddet. Hvis du strekker det leddet helt ut vil du svaie i ryggen og mer av kroppsvekten vil bli båret av korsryggen.
Strawberrygirl Skrevet 4. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2010 Når du tar pushups skal det være en liten knekk i hofteleddet. Hvis du strekker det leddet helt ut vil du svaie i ryggen og mer av kroppsvekten vil bli båret av korsryggen. Hvorfor har jeg hørt hele veien at ryggen skal være rett osv? Mange elendige gymlærere ute å går tydeligvis.. Takker for tips,skal prøve meg litt fram på andre måter enn jeg lærte på ungdomsskolen Får også forresten vondt i korsryggen når jeg står planke..kan det ha en sammenheng? Har ikke hatt vondt i korsryggen før jeg faktisk begynte å trene rygg for noen mnd. siden..Har jeg overbelastet korsryggen?
Supraspinatus Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Hvorfor har jeg hørt hele veien at ryggen skal være rett osv? Mange elendige gymlærere ute å går tydeligvis.. Takker for tips,skal prøve meg litt fram på andre måter enn jeg lærte på ungdomsskolen Får også forresten vondt i korsryggen når jeg står planke..kan det ha en sammenheng? Har ikke hatt vondt i korsryggen før jeg faktisk begynte å trene rygg for noen mnd. siden..Har jeg overbelastet korsryggen? Ryggen skal jo forsåvidt være rett da. Men du skal ha rumpen en anelse opp i luften. Ikke mye. Men som andre påpeker kan det være at du ikke er så sterk i kjernemuskulaturen. En fin korsryggøvelse er å ligge på magen. Løft armene litt opp fra gulvet og strekk dem så langt du kan fremover. Samtidig løfter du beina litt opp. Hold i 5sekunder. Gjenta feks 10 ganger.
Gjest Coolaid Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Skal du gjøre push ups må du lære dem korrekt:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå