Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Henrik
Skrevet

Jeg er en mann som har vært gift i 14 år og er glad i kona mi(vi er begge i 40 årene), og gjør mye for at hun skal trives. Jeg tror på likestilling i hjemmet og forsøker å være en god partner for henne på alle måter. Forsøker å støtte henne på alle måter når det gjelder karriere, jobb og den øvrige familien. Gir henne ros, komplimanger og forsøk på kjærtegn.... Hun har et barn fra tidligere forhold som nå har flyttet ut for å studere så vi har ingen hjemmeboende barn lenger som trenger daglig omsorg. Det er bare oss 2 og det er noe som bør gi oss tid nok til å pleie hverandre og vårt forhold. Det skjer dessverre ikke, føler at forholdet er iskaldt fra hennes side når det gjelder den intime sfæren, og det går virkelig på selvtillitten løs å bli avvist hele tiden og det er veldig vondt. Vi har heller ikke hatt sex på over 2 år!!!

Jeg må si at de siste årene føler jeg at jeg er bare er "tatt for gitt". Jeg er den som står for "servicen" hjemme og er pådriver for at vi skal reise på weekendturer. Vi har vært til Paris, London og Berlin det siste året, for å forsøke å oppleve noe annet og finne tilbake nærheten i forholdet. Det hadde antageligvis vært bedre å ha reist med en kompis istedet! Jeg har forsøkt å ta det opp med henne flere ganger og til og med sagt flere ganger at jeg savner kjæresten min. Kan man få sagt det klarere? Jeg spør om hva det er som er så galt, men får bare til svar "ikke noe" eller "det er ikke deg". Herregud jeg blir ikke akkurat klokere av dette.

Ser også i dagens Dagblad om "Dette gir oss lyst på mer sex" og det det går ut på er at man som mann skal ta mer husarbeid. Vel i de siste 10 årene har jeg laget middag hver dag, vasket huset på fredager, stått for all handlingen av dagligvarer( gjør det på vei hjem etter jobb), tatt oppvasken og i tillegg vasket tøy (mitt og hennes). Sørget for å bestille og betale ferier, og faktisk alle utgifter vi har sammen på bil og bolig. Jeg er kommet til et punkt hvor jeg føler meg misbrukt, og spørsmål man stiller seg, er jeg for snill, naiv og hvorfor er man ikke en seksuellt attraktiv ektemann? Jeg er slank, høy, renslig og skifter sokker og underbukser hver dag......

Innlegget ble kanskje litt lang, men jeg er bare så frustrert, og klarer ikke å finne ut av dette. Savner nærhet og intimitet i ekteskapet. Er det noen damer der ute som har noen gode tips å komme med til en rådvill og frustrert ektemann?

Videoannonse
Annonse
Gjest Stavangermamma78
Skrevet

Herregud gjør du alle de tingene og virker som den perfekte ektemann, så er det bare en løsning igjen, og det er å ta en ordentlig snakk med henne! En ordentlig samtale hvor dere virkelig setter dere ned og snakker om alt dere har på hjertet. Sorry, men etter å ha prøvd alt annet som jeg kunne ha tenkt meg hadde vært grunnen til at hun ikke har villet, så virker det som det eneste du kan gjøre nå. Kanskje det fungerer for dere å dra og snakke med noen sammen? Men prøv nå med henne alene først :)

Lykke lykke til!

Gjest Henrik
Skrevet

Takk Stavangermamma. :)

Man blir jo bare så frustrert og lei. Har bestemt meg for å bestille rådgiving hos familievernkontoret da jeg har forsøkt å prate med henne flere ganger uten at det har hjulpet

Gjest Stavangermamma78
Skrevet

Hmm innimellom så hører jeg om mennesker jeg bare ikke kan skjønne meg på. Men selvfølgelig er det alltid to sider, så får håpe at hennes er noe dere kan finne ut av sammen :) Igjen lykke til, og håper hun er like interessert som deg i å snakke med noen og få det bedre sammen!

Skrevet

Det høres ut som at hun har litt problemer med seg selv og forholdet til andre mennesker (noe som kan skje alle mennesker i løpet av livet, så trenger ikke bety at hun er en dårlig person for det), for tror nok virkelig ikke at det er du som gjør noe galt! :) (For hun er jo virkelig HELDIG som har en mann som gjør så mye ;) )

Nøkkelen er kommunikasjon, og det virker det ikke som at hun ser viktigheten av her..

Har desverre ingen gode råd, men masse lykke til!! :)

Skrevet

Du gjør ikke for mye da? Kanskje du skal dra på kompistur i steden? Få litt tid til ditt eget liv, og gi henne litt tid til sitt?

Får litt en følelsen av at det er en farsrolle på gang, noe som ikke er opphissende. Og også at kanskje alle de gode tingene du gjør kan virke litt kvelende, at du alltid stiller opp og gjør det riktige, og så kan hun jo ikke akkurat klage på det heller, men følelsen av å være kvalt er heller ikke opphissende.

Jeg har virkelig ingen anelse altså, bare noen tanker.

Neste gang kan du kanskje prøve å følge opp "det er ikke deg", med "kan du utdype det?" eller noe sånt? Tror du hun stoler på at du vil høre på det hun eventuelt har å si?

Skrevet (endret)

Har dere hatt sexliv før? Sexliv der hun var skikkelig gira? Minst 2 ganger i uka? Hvor lenge siden?

Spør om hun har smerter eller fysiske problemer.

Bruker hun hormonprevensjon? Den kan dere bare droppe i så fall, siden dere tydeligvis kan klare dere med ei pakke kondomer veldig lenge.

Spør hva hun egentlig ønsker. Hvordan ønsker hun at du skal få levd ett greit sex og koseliv? Ønsker hun å være bestevenninna di? Skikkelige bestevenner kan forresten snakke om de alvorlige tingene.

Spør om hun er forelsket i en annen mann, eller om hun egentlig er lesbisk eller aseksuell.

Endret av I Grosny
Skrevet

Jeg er en mann som har vært gift i 14 år og er glad i kona mi(vi er begge i 40 årene), og gjør mye for at hun skal trives. Jeg tror på likestilling i hjemmet og forsøker å være en god partner for henne på alle måter. Forsøker å støtte henne på alle måter når det gjelder karriere, jobb og den øvrige familien. Gir henne ros, komplimanger og forsøk på kjærtegn.... Hun har et barn fra tidligere forhold som nå har flyttet ut for å studere så vi har ingen hjemmeboende barn lenger som trenger daglig omsorg. Det er bare oss 2 og det er noe som bør gi oss tid nok til å pleie hverandre og vårt forhold. Det skjer dessverre ikke, føler at forholdet er iskaldt fra hennes side når det gjelder den intime sfæren, og det går virkelig på selvtillitten løs å bli avvist hele tiden og det er veldig vondt. Vi har heller ikke hatt sex på over 2 år!!!

Jeg må si at de siste årene føler jeg at jeg er bare er "tatt for gitt". Jeg er den som står for "servicen" hjemme og er pådriver for at vi skal reise på weekendturer. Vi har vært til Paris, London og Berlin det siste året, for å forsøke å oppleve noe annet og finne tilbake nærheten i forholdet. Det hadde antageligvis vært bedre å ha reist med en kompis istedet! Jeg har forsøkt å ta det opp med henne flere ganger og til og med sagt flere ganger at jeg savner kjæresten min. Kan man få sagt det klarere? Jeg spør om hva det er som er så galt, men får bare til svar "ikke noe" eller "det er ikke deg". Herregud jeg blir ikke akkurat klokere av dette.

Ser også i dagens Dagblad om "Dette gir oss lyst på mer sex" og det det går ut på er at man som mann skal ta mer husarbeid. Vel i de siste 10 årene har jeg laget middag hver dag, vasket huset på fredager, stått for all handlingen av dagligvarer( gjør det på vei hjem etter jobb), tatt oppvasken og i tillegg vasket tøy (mitt og hennes). Sørget for å bestille og betale ferier, og faktisk alle utgifter vi har sammen på bil og bolig. Jeg er kommet til et punkt hvor jeg føler meg misbrukt, og spørsmål man stiller seg, er jeg for snill, naiv og hvorfor er man ikke en seksuellt attraktiv ektemann? Jeg er slank, høy, renslig og skifter sokker og underbukser hver dag......

Innlegget ble kanskje litt lang, men jeg er bare så frustrert, og klarer ikke å finne ut av dette. Savner nærhet og intimitet i ekteskapet. Er det noen damer der ute som har noen gode tips å komme med til en rådvill og frustrert ektemann?

Jeg har aldri forstått meg på slike forhold der det går år hvor man ikke har sex. Jeg blir sur og sier tydelig fra om det går lenger enn en uke. Jeg tror nok du er for snill, du finner deg i å være hennes slave. Det er jo ikke så tennende med en som gjør alt og er så snill og ikke krever noe. Kan du ikke være litt frekk og si hva du vil ha da? Eller gjøre det slutt og finne deg noen som viser at de har lyst på deg? Eventuelt si hva du tenker til henne, om du ikke har gjort det før. Hint teller ikke..

Gjest Gjest
Skrevet

Huffda....synd å lese om andre skjebner. Men du har det ellers godt?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du fortjener bedre, gode herre!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

dette her er jo alvorlig - og jeg forstår helt ærlig ikke at du har vært så tålmodig.

det kan være mange grunner til at man mister lysten, men jeg tror jo mye handler om å ønsket til å få lysten tilbake igjen. hadde hun vist det, så hadde du kanksje ikke følt deg så dårlig som du gjør.....

hadde det vært no du hadde gjort feil, så hadde hun vel tatt opp dette også når du spør.

jeg ville personlig ikke tatt dette opp mer på egenhånd(press gjør det bare enda verre om det fktisk er noe igjen å redde), men latt det vente til timer hos familieterapeut.

jeg ville iallefall ikke tatt opp spørsmål om utroskap/lebsisk legning(????) eller noe som helst annet. dette får hun selv eventuelt fortelle i terapi.

jeg tenker at dette har egentlig ingenting med sex å gjøre, men med ekteskapet som helhet. noe skurrer jo kraftig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gjør dere ting hun har lyst til, eller blir hun med fordi du ber henne?

Er det hun som vil reise, eller er det du?

Kanskje det at du gjør så mye "for" henne gjør at hun føler seg presset?

Press virker som kjent ikke på lyst av noe slag.

Kanskje hun rett og slett ikke vet selv hvor lysten er blitt av?

Kan det kanskje være noe fysisk som føre til at ting ikke funker som de skal?

Når menn ikke får det til kalles det for impotens, når vi jenter ikke får det til er vi vanskelige og kipe......

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vil bare nevne at hormonprevensjon kan gjøre at kvinnen blir emosjonelt labil, og få lav sexlyst. Din kone er i en alder der hormonsystemet begynner å endre seg. Håper dette kan være noe å tenke på :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Uff, nå ble jeg litt trist her på dine vegne.

Du gjør virkelig mye for forholdet, og ut ifra det du skriver tror jeg absolutt ikke det er deg det er noe galt med.

Men jeg tror dama tar deg for gitt.

Skjønner at det ikke er noe gøy å "spille maktspill" i ekteskapet, men jeg tror rett og slett du må ta saken i egne hender nå.

Reis vekk et par dager/uker, dra på ferie alene eller med øvrig familie/en kompis.

Jeg tror damen trenger at du er litt borte for at hun skal forstå hvor mye du betyr for henne.

Du skal forresten ikke se bort i fr at huset ikke ser ut når du kommer hjem, slik som du har "skjemt henne bort", haha.

(Ta den siste med en klype salt, jeg digger likestillingen du beskriver, ville bare harselere litt rundt det)

Skrevet

Jeg tror det er et veldig smart trekk å bestille time på familierådgivning og se hva som kommer ut av det, eventuelt samlivskurs i fortsettelsen. Jeg tror kona di sitter med en eller annen byll som hun trenger hjelp til å få stukket hull på, og det kan hende det ikke skal være deg som gjør det. Noe er jo galt her.

Jeg har vært gift i 19 år og vet at samlivet kan variere i intensitet, og lysten på sex henger ofte sammen med temperaturen på forholdet forøvrig. Kanskje det ligger noe i forholdet deres som ikke kommer frem.

Jeg ser jo at du står på i heimen etc, men jeg tror ikke du nødvendigvis skal tror på de som sier at når mannfolka gjør mer husarbeid så blir det mere sex på de.

Har hun lyst til å få forholdet til å fungere igjen? Hva betyr du for henne - utover det å være den som gjør masse husrabeid, tar initiativ etc? Har hun like lyst som deg på feriene som du bestiller? Kjeder hun seg? Hvordan hadde dere det seksuelt tidligere?

Lykke til på familierådgivning. Det er verdt å gi forholdet denne sjansen. Jeg håper dere finner tilbake til hverandre!

Skrevet

Jeg tror det er et veldig smart trekk å bestille time på familierådgivning og se hva som kommer ut av det, eventuelt samlivskurs i fortsettelsen. Jeg tror kona di sitter med en eller annen byll som hun trenger hjelp til å få stukket hull på, og det kan hende det ikke skal være deg som gjør det. Noe er jo galt her.

Jeg har vært gift i 19 år og vet at samlivet kan variere i intensitet, og lysten på sex henger ofte sammen med temperaturen på forholdet forøvrig. Kanskje det ligger noe i forholdet deres som ikke kommer frem.

Jeg ser jo at du står på i heimen etc, men jeg tror ikke du nødvendigvis skal tror på de som sier at når mannfolka gjør mer husarbeid så blir det mere sex på de.

Har hun lyst til å få forholdet til å fungere igjen? Hva betyr du for henne - utover det å være den som gjør masse husrabeid, tar initiativ etc? Har hun like lyst som deg på feriene som du bestiller? Kjeder hun seg? Hvordan hadde dere det seksuelt tidligere?

Lykke til på familierådgivning. Det er verdt å gi forholdet denne sjansen. Jeg håper dere finner tilbake til hverandre!

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Ut fra hva du forteller høres du jo ut som en såkalt drømmemann. Men: sselv den mest perfekte mann kan komme bort i en utakknemlig kvinne som ikke er en god match for en.

Det høres ut som om du og din partner ikke snakker samme språk - om dere snakker i det hele tatt.

Det høres ut som om du taper alt på å være i dette forholdet. Samtidig må det ligge noen underliggende temaer her som du har valgt å ikke opplyse om. Dere har ikke vært intime verken psykisk eller fysisk på 2 år? Da ligger det sannsynligvis noen konflikter i bunnen her som dere ikke har snakket om eller har klart å løse.

Er du åpen for at forholdet ditt ikke er liv laga?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den store hemmeligheten er jo at damer ikke liker snille menn. De liker bad boys desverre. Ingenting å gjøre med dette, du lever nok bedre som ungkar fremover om du ikke gir hun en liten omgang juling.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at de fleste her er veldig bastante og har dømt denne kvinnen nedenom og hjem.

Dette med manglende sexlyst hos kvinner er veldig vanlig, og har mange forskjellige grunner.

Synes kanskje vi skal tenke oss litt om før vi dømmer henne.

Hva om han/du samtidig med alt det "fine" han/du gjør hjemme samtidig f.eks slår henne?

Jeg sier ikke at han/du gjør det, men det må være grunner som ligger bak her som vi ikke vet noe som helst om!

Det er veldig lett å sitte på utsiden og "dømme", og hadde jeg ikke vært i en lignende situasjon selv, hadde kanskje jeg også gjort det....

Vi er ikke nødvendigvis vanskelige, utaknemlige osv når vi ikke har lyst på sex!!!!!

Menn møter sympati og medfølelse(stort sett) hvis de blir impotente, mens vi blir utskjelt.

Hvorfor får ikke vi den samme sympatien? Trenger vi den ikke?

Det er altid to sider av en sak.

Hun får nok ikke det HUN trenger av deg.

Det kan være at hun er på vei ut av ekteskapet, men det kan like gjerne være at dere finner ut av det.Det trenger dere nok hjelp til, og familievern kontoret er en fin plass å begynne.

Håper dere finner ut av det, enten det blir sånn eller slik.

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at de fleste her er veldig bastante og har dømt denne kvinnen nedenom og hjem.

Dette med manglende sexlyst hos kvinner er veldig vanlig, og har mange forskjellige grunner.

Synes kanskje vi skal tenke oss litt om før vi dømmer henne.

Hva om han/du samtidig med alt det "fine" han/du gjør hjemme samtidig f.eks slår henne?

Jeg sier ikke at han/du gjør det, men det må være grunner som ligger bak her som vi ikke vet noe som helst om!

Det er veldig lett å sitte på utsiden og "dømme", og hadde jeg ikke vært i en lignende situasjon selv, hadde kanskje jeg også gjort det....

Vi er ikke nødvendigvis vanskelige, utaknemlige osv når vi ikke har lyst på sex!!!!!

Menn møter sympati og medfølelse(stort sett) hvis de blir impotente, mens vi blir utskjelt.

Hvorfor får ikke vi den samme sympatien? Trenger vi den ikke?

Det er altid to sider av en sak.

Hun får nok ikke det HUN trenger av deg.

Det kan være at hun er på vei ut av ekteskapet, men det kan like gjerne være at dere finner ut av det.Det trenger dere nok hjelp til, og familievern kontoret er en fin plass å begynne.

Håper dere finner ut av det, enten det blir sånn eller slik.

Lykke til!

Men så har jo ikke kvinner alltid samme sexlyst da, så det blir litt feil å sammenligne. Dessuten er det mange damer som blir usikker på seg selv når mannen mister potensen.

Det finnes ubalanser i forholdet her. Ser ut som TS rett og slett er for snill, og bare han kan gjøre noe med det. Snille menn som faktisk bryr seg om damen sin, de blir overkjørt, brukt osv. Mange kvinner ønsker den psykiske/følelsesmessige kontrollen i forholdet, og den utnytter de raskt sammen med snille menn desverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...