Gå til innhold

Fordummende barne TV

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Eli og Jarl var for en tid tilbake ute og hadde et jubileums markering for portveien 2. De sier bl.a at barne tv nå er alt for stressende. produsentene i NRK sier at "slik er samfunnet i dag". Når man vet at 5 åringer er på nettet, bør man kankje begynne å tenke litt?

1.Barne tv med romvesen a la "kometkameratene" er fordummende for barn. For det første kan de ikke ha relasjon til noe som ikke er et menneske, men en ikke ting. Alle vet at det ikke finnes romvesen, så dette blir like dumt som å ha julenissen i barne tv. samtidig så snakker de som de kommer fra en syretripp eller har supet i seg noen heliumballonger på vei inn i studio. Hvorfor ikke snakke vanlig dialekt i vanlig tonal gang. Hvorfor leke "idiot" kun fordi det er barme tv?.

2.Et annet eksempel er drømmehagen, dette er en sammenhengende syretripp av noe av det mest idiotiske som er laget. Vell var teletubbies irriterende, men dette overgår alt som er laget. fnisende nisser, eller er det kongler hopper i en dårlig animert beveglelse og alle lager obskøne lyder. alt handler her om å flytte seg fra a til å og tilbake til a. herre min hatt dette er fordummende.

2Påskermorgen må selvfølgelig inneholde idiotiske skjetsjer som feks "eggedoris" . dette er jo så platt og umorsomt at jeg spyr. jeg nekter for at det er fordi jeg er 40 år at jeg har aversjon mot barne tv, det må være kvaliteten. Da jeg bar i barnetv alder var det collargoll og repratørene som regjerte, ikke at det heller var noe bedre. det beste er emil. bare synd at ungene mine blir redd når faren roper og skjeller ut sønnen emil. de skjønner ikke at det er humor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lenge hatt en viss avskyfølelse hver gang jeg hører stemmene voksne mennesker bruker når de snakker til barn. Jeg tåler ikke den typiske "jeg snakker til en idiot" tonen de bruker i samtlige barnetv programmer.

Gjest nobilian
Skrevet

Eli og Jarl var for en tid tilbake ute og hadde et jubileums markering for portveien 2. De sier bl.a at barne tv nå er alt for stressende. produsentene i NRK sier at "slik er samfunnet i dag". Når man vet at 5 åringer er på nettet, bør man kankje begynne å tenke litt?

1.Barne tv med romvesen a la "kometkameratene" er fordummende for barn. For det første kan de ikke ha relasjon til noe som ikke er et menneske, men en ikke ting. Alle vet at det ikke finnes romvesen, så dette blir like dumt som å ha julenissen i barne tv. samtidig så snakker de som de kommer fra en syretripp eller har supet i seg noen heliumballonger på vei inn i studio. Hvorfor ikke snakke vanlig dialekt i vanlig tonal gang. Hvorfor leke "idiot" kun fordi det er barme tv?.

2Påskermorgen må selvfølgelig inneholde idiotiske skjetsjer som feks "eggedoris" . dette er jo så platt og umorsomt at jeg spyr. jeg nekter for at det er fordi jeg er 40 år at jeg har aversjon mot barne tv, det må være kvaliteten. Da jeg bar i barnetv alder var det collargoll og repratørene som regjerte, ikke at det heller var noe bedre. det beste er emil. bare synd at ungene mine blir redd når faren roper og skjeller ut sønnen emil. de skjønner ikke at det er humor!

Kan ikke ha relasjoner til noe som ikke er menneskelig og heller ikke en ting? Man har altså ikke en relasjon til kjæledyr (eller dyr overhodet)?

Alle vet at romvesener ikke finnes? Ikke akkurat.

Dumt å ha julenissen i barne-tv? Bare hvis du mener fantasi og kreativitet er unødvendige kvaliteter.

Barn har alltid brukt "lekespråk", toneleie og dialekt tilpasset roller, det regnes som sunt for utvikling av språket og for evnen til å skille mellom lek og virkelighet.

Det beste er Emil, men ungene dine skjønner ikke humoren.. Hører du ikke hvor teit utsagnet er? Barne-tv er laget for ungene dine, ikke for deg. Hvis ungene ikke skjønner, men de voksne gjør, er det vel mye som tyder på at programmet ikke er best.

Skrevet

Det er jo ikke meningen at voksne skal elske barne-TV, bare barna ...

Skrevet

Det er jo ikke meningen at voksne skal elske barne-TV, bare barna ...

Enig med Harlekin! Og Nobilian.

Hvis ungene dine ikke skjønner Emil, da må det jo være fordi de er alt for unge?? Jeg så på Emil som barn og ble aldri redd når Emils far løp etter ham og skreik. Kanskje det er du som fordummer ungene dine?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tenker tilbake, så ble jeg faktisk litt skremt av Emil (faren) Pippi (Dukke-armene i treet som levde) Mummitrollet (Hufsa) brødrene løvehjerte (Dragen) Redde joppe Jeg kan fortsette.. :) Men den lille frykten lagde en stor spenning. Programmene fengslet meg og lagde evigvarende minner. :)

Skrevet

Jeg synes dete vitner om at trådstarter har for mye fritid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...