Gå til innhold

Er du en copycat?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du har sikkert sett det et utall ganger på facebook: Plutselig har alle vennene dine samme statustekst, og de oppfordrer deg ivrig til å kopiere inn den samme teksten. Den er gjerne banal og inneholder mange skrivefeil. Og folk kopierer villig vekk. Hvorfor i all verden gjør folk dette? Er det virkelig så artig at alle på vennelista skriver det samme, en tekst ingen av dem har funnet på selv? Hva skjedde med "tenke sjæl og mene"? Hvis venninnen din skriver "jeg elsker min datter, kopier dette hvis du elsker din" - føler du da at du må kopiere teksten, hvis ikke vil alle tro at du ikke har noe til overs for datteren din? Hva med å finne på en egen tekst, i det minste?

Jeg antar at det er de samme folkene som føler at de må sende videre kjedebrev på mail og "morsomme" vitser på mobilen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg kopierer aldri disse statusene. Men nå er det veldig sjelden jeg skriver noe som helst i statusfeltet uansett. Oppdaterer kanskje en gang i måneden maks, jeg er ikke av de som føler behov for å dele med omverdenen at jeg har spist middag.

Skrevet

Hender jeg gjør det, men som regel gidder jeg ikke. (Kommer litt an på teksten.)

Skrevet

Neh, prinsippsak å ikke gjøre det. Det gjelder alle steder,ikke bare FB.

Gjest hogwash
Skrevet

Folk som sender kjedemails, oppdaterer status mange ganger daglig, poster farmville og annet tull etc. Blir meget fort skjult fra oppdateringene mine. Også veldig praktisk med grupper for å sile ut folk som jeg ikke gidder å bruke tid på :)

Gjest Emera
Skrevet

Nei, jeg kopierer aldri disse statusene. Men nå er det veldig sjelden jeg skriver noe som helst i statusfeltet uansett. Oppdaterer kanskje en gang i måneden maks, jeg er ikke av de som føler behov for å dele med omverdenen at jeg har spist middag.

Samme her.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Det gidder jeg ikke å gjøre. Hva er vitsen?

Statusen oppdateres innimellom, hvis jeg har noe å melde. Hvis ikke holder jeg kjeft, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme :)

Jeg har gjort som hogwash og skjult en del status-spammere.

(Nei, jeg er ikke interessert i å vite om sauene dine har rømt i Farmville, eller om barna dine har diare på tredje uka irl, eller om det er "internasjonal vennskapsuke" etc!)

Endret av Spinell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...