Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #1 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg er så nysgjerrig på Marokko og hva landet har å tilby turister. Spesielt Casablanca høres spennende ut... Hvordan er de fastboende der?? Vet noen om ulike tradisjoner, festdager, kvinnesyn o.l.?? Venter spent på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 29. april 2002 #2 Del Skrevet 29. april 2002 Jepp, har vært i Marocco. Var bsatt i tursitmaskinen Agadir. Det jeg liker med Marocco er at det er slik en emltedigle mellom øst og vet, enkelte steder er det urgammelt og skikkelig muslimt, mens en del steder er menneskene mer chic og fransk-inspirert. Selvfølgelig har dette noe å gjøre med storby kontra landsbygda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 1. mai 2002 #3 Del Skrevet 1. mai 2002 Ja,jeg har vært i Marokko.Dro over fra Gibraltar,skal ALDRI mer til Marokko!!!! Hilsen;12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2002 #4 Del Skrevet 1. mai 2002 jepp har vært der jeg ogå!og som alle andre steder,smaken er som baken! men jeg likte stedet var selv i casablanca og det var bare helt topp! synes du skal ta deg en tur så finner du ut av din egen mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avenodite Skrevet 2. mai 2002 #5 Del Skrevet 2. mai 2002 Ja, jeg har vært i Marokko. Kjempeflott tur. Vi startet og avsluttet i Agadir. Greit å ligge på stranden, men ellers ikke så spennende synes jeg. Vi leigte bil og kjørte rundt i landet. Det var det som var kjekt. Her møtte vi mange av de "infødde". Vi kjørte et opplegg og var bl.a på kameltur hvor vi overnattet i ørkenen. Vil sterkt anbefale Marrakech.En fantastisk by, der jeg følte jeg var langt hjemmefra. Lyder, lukter.... ( obs! lommetyver) Var litt slitsomt å være en gjeng jenter på tur, spesielt da de fleste var blonde. Ble bombandert med kommentarer, og blikk. Noen plasser gikk vi kun dersom vi hadde med oss en mann for å føle oss trygge. Flott natur i fjellene. Var overrasket over at uansett hvor en stoppte bilen, samme hvor øde det var, kom det folk bort til bilen. Det var som regel penger de vill ha. I slutten ble "tiggingen" slitsomt. En annen ting var at vi så veldig få damer, tror de holdt seg innendørs. Stor forskjell på de store byene og landsbygda. Skal du virkelig oppleve landet og kulturen, må du reise ut fra storbyen. Ble litt langt dette, men kunne jo skrevet i dagevis. Sitter igjen med ufattelig mange inntrykk og opplevelser. GOD TUR !!!! NB! jeg har ikke vært i Casablanca. Tror jeg var i Marokko på nasjonaldagen, men den ble ikke markert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 7. mai 2002 #6 Del Skrevet 7. mai 2002 Ta med penner. Alle ungene tigger, og blir veldig glad når de får penner(!) Drar du på jentetur får du masse oppmerksomhet, jeg synes det var plagsomt å gå kun jenter der. Men sammen gutter er det ingen som plager deg. Var en uke i Agadir + fartet litt rundt. Dra til Marrakesh! Verdt hele turen! Har det travelt, så jeg rekker ikke å skrive mer, skal fortsette senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå