Gjest tussa65 Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Hei! Sikkert flere med meg her på 40 år og oppover som trenger noen tips om gode hudpleieprodukter også. Ikke så enkelt å få tak i tips om gode ansikts- og kroppsprodukter for oss som har en blanding av linjer, rynker, pigmentflekker, litt sorte prikker i t-sonen, og kjempetørre kinn, altså en voksen hud. Kom med råd, vedder på at vi er mange her inne som gleder oss til å få råd og tips.. Venter spent...
Gjest Raggy Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Har ikke akkurat noen eksperttips men jeg kan jo skrive opp det jeg bruker på min voksne hud.Spennende å se hva dere andre med voksen hud gjør også! Nr 1 er solfaktor hver dag hele året i ansiktet, på brystet(ved behov) og på hendene. Som dagkrem bruker jeg et c vitaminserum som jeg lager selv og et serum med glycolsyre. På natten bruker jeg aberela, kopper peptid serum og emuolje. Av masker har jeg endel, ren grønnleire og fuktmasken fra BWC er favorittene. Har ikke så stort behov for disse maskene men bruker fuktmasken etter peeling, favoritten der er TCA peeling som fjerner pigmentflekkene min som har en tendens til å komme tilbake hver høst. Dermarolleren(1,5) bruker jeg også innimellom da dette skal stimulere produksjonen av kollagen i huden(tror jeg, den er ihvertfall er bra alternativ til fraxellaseren. Jeg soler meg aldri selv om jeg er mye ute, sol skal visst være det som får oss til å bli rynkete skrukketroll:) På sommeren bruker jeg c vitaminserien til Avalon organics og på vinteren BWC, Md formulation og Md forte sine produkter, handler mye på iherb.com.
Gjest hudenmin Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Jeg har skrevet i bloggen min om "huden min": http://hudenmin.com/huden-min-3/ og hvilke produkter jeg har brukt de siste månedene: http://hudenmin.com/hudpleierutiner/
Gjest tussa65 Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Har ikke akkurat noen eksperttips men jeg kan jo skrive opp det jeg bruker på min voksne hud.Spennende å se hva dere andre med voksen hud gjør også! Nr 1 er solfaktor hver dag hele året i ansiktet, på brystet(ved behov) og på hendene. Som dagkrem bruker jeg et c vitaminserum som jeg lager selv og et serum med glycolsyre. På natten bruker jeg aberela, kopper peptid serum og emuolje. Av masker har jeg endel, ren grønnleire og fuktmasken fra BWC er favorittene. Har ikke så stort behov for disse maskene men bruker fuktmasken etter peeling, favoritten der er TCA peeling som fjerner pigmentflekkene min som har en tendens til å komme tilbake hver høst. Dermarolleren(1,5) bruker jeg også innimellom da dette skal stimulere produksjonen av kollagen i huden(tror jeg, den er ihvertfall er bra alternativ til fraxellaseren. Jeg soler meg aldri selv om jeg er mye ute, sol skal visst være det som får oss til å bli rynkete skrukketroll:) På sommeren bruker jeg c vitaminserien til Avalon organics og på vinteren BWC, Md formulation og Md forte sine produkter, handler mye på iherb.com.
Gjest tussa65 Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Hei, ja dette var fine hudpleietips..thanks.. men lurer litt på c-vitamin serumet du lager selv, kan du fortelle hemmeligheten bak dette? Ser ut som du er veldig "upp to date" hva som er best for vår aldrende hud. har du testet en del andre produkter og kommet frem til at disse du bruker nå er de beste eller? Har aldri prøvd c-vitamin serum, men hørt mye bra om det. Du skriver ikke hvordan type hud du har. Jeg sliter med veldig tørr hud i kinnene, og finner nesten ikke noe anti-age produkter som hjelper på dette, synes huden blir enda mer tørr da. har kjøpt et reise-kit fra Exuviance med serum, som jeg har brukt i litt over to uker. føler at huden blir veldig tørr, og at rynkene ved munnen blir enda mer fremtredende. Men får vel prøve det litt til. Har lyst til å prøve MD formulations, da veeldig mange skryter av disse produktene. Håper det ikke tørker ut kinnene mine. Har aldri hørt om BWC, hvor får man kjøpt dette? Og hvordan virker disse?
Gjest tussa65 Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Jeg har skrevet i bloggen min om "huden min": http://hudenmin.com/huden-min-3/ og hvilke produkter jeg har brukt de siste månedene: http://hudenmin.com/hudpleierutiner/
Gjest tussa65 Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Kjempefin blogg du har. Ser at også du bruker MD formulations. Jeg er jo bare nødt til å prøve ut disse produktene da, siden så utrolig mange bruker dem. Har du prøvd en rekke andre produkter, og kommet frem til at disse er de beste? Ser at du skal teste ut noen nye, bl.a. Exuviance. har du gjort det enda? Hva synes du evt. om disse produktene? Har du tatt salongbehandlinger noen gang? Synes kinnene mine blir så tørre av Exuviance, men får holde ut litt til. Kom igjen flere av dere voksne damer med masse gode hudpleietips. Trenger massevis av gode tips her.. Venter spent!
Gjest Constanze Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Jeg er en kvinne på 46 som har funnet lykken med hudpleie fra Nuxe. Det er en nydelig serie med kun naturlige ingredienser, og jeg er helt avhengig. Bruker dagkrem, nattkrem, ansiktskum, ansiktsvann og peelingkrem for ansikt. Utenom Nuxe-prduktene så sverger jeg til kosmetikk fra Chanel. Bruker Chanel sin nydelige Chanel Lift Lumiere Fluide Makeup and Concealer - den er genial. Sverger også til Chanel sin øyemakeup-fjerner - som tar bort alt med et lett sveip med noen dråper på en bomullspad. Her er link til Nuxe som selges bla på Esthetique.
Frua Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Jeg er i midten av 30 åra og har oppdaget Jan Marini. Det er det eneste jeg har prøvd som faktisk gir resultater som synes. Det meste koster skjorta men det er det verdt! Kjøper produktene på prettyskin4less! Elsker også Decleor Hydra floral fuktmaske. Den er det eneste fra Decleor som er kommet for å bli på badehylla hos meg.
Gjest tussa65 Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Jeg er i midten av 30 åra og har oppdaget Jan Marini. Det er det eneste jeg har prøvd som faktisk gir resultater som synes. Det meste koster skjorta men det er det verdt! Kjøper produktene på prettyskin4less! Elsker også Decleor Hydra floral fuktmaske. Den er det eneste fra Decleor som er kommet for å bli på badehylla hos meg.
Gjest tussa65 Skrevet 4. april 2010 #12 Skrevet 4. april 2010 Har hørt at Jan Marini er bra. Hvilke produkter bruker du fra den serien? Har du prøvd andre serier?
Gjest Raggy Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Hei, ja dette var fine hudpleietips..thanks.. men lurer litt på c-vitamin serumet du lager selv, kan du fortelle hemmeligheten bak dette? Ser ut som du er veldig "upp to date" hva som er best for vår aldrende hud. har du testet en del andre produkter og kommet frem til at disse du bruker nå er de beste eller? Har aldri prøvd c-vitamin serum, men hørt mye bra om det. Du skriver ikke hvordan type hud du har. Jeg sliter med veldig tørr hud i kinnene, og finner nesten ikke noe anti-age produkter som hjelper på dette, synes huden blir enda mer tørr da. har kjøpt et reise-kit fra Exuviance med serum, som jeg har brukt i litt over to uker. føler at huden blir veldig tørr, og at rynkene ved munnen blir enda mer fremtredende. Men får vel prøve det litt til. Har lyst til å prøve MD formulations, da veeldig mange skryter av disse produktene. Håper det ikke tørker ut kinnene mine. Har aldri hørt om BWC, hvor får man kjøpt dette? Og hvordan virker disse? Her er oppskriften på c serumet, hentet fra Essentialdayspa:Here's a nice one, but keep in the fridge. Simple C Serum – 10% 1/4 teaspoon vit C 1/4 teaspoon glycerin 1 + 1/2 teaspoons distilled water Dissolve the C in the water, then add the glycerin. C vitamin og glyserin kjøper jeg på Iherb.com sterilt vann kjøper jeg på apoteket. Bwc kjøper jeg også på Iherb.com Jeg har voksen fet hud med endel gamle arr, litt rynker og store porer. Jobber med å korrigere arr og rynker akkurat nå ved hjelp av TCA cross metoden, kopper peptider og dermaroller, dette kan du lese mye om på Essentialdayspa. Hudpleien min består av produkter som jeg håper motvirker aldring, c vitamin og solkrem på dagtid og tretinoin og kopperpeptider på kvelden. Jeg er veldig fornøyd med emuoljen som fukt, kjøper den på iherb, du finner mye info om denne oljen på nettet. Sånn helt kort så virker det som du kan trenge å peele huden din litt feks med et serum fra Md formulation og at du trenger fukt. NB, selv om alle skryter av produktene fra Decleor må jeg bare si at de ikke passet for meg.. Md formulation derimot liker jeg godt men jeg er glad i naturlige produkter så derfor bruker jeg det meste innen pleie fra Iherb både til ansikt, kropp og hår. Sånn jeg ser det så er det beste anti age produktet solkrem, deretter aberela(google det), c vitamin(eller idebenone men det er svindyrt..) Spennende å se det dere andre har lagt ut her men jeg finner ingen info om hva de kremene dere bruker inneholder, info??
Gjest hudenmin Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 Kjempefin blogg du har. Ser at også du bruker MD formulations. Jeg er jo bare nødt til å prøve ut disse produktene da, siden så utrolig mange bruker dem. Har du prøvd en rekke andre produkter, og kommet frem til at disse er de beste? Ser at du skal teste ut noen nye, bl.a. Exuviance. har du gjort det enda? Hva synes du evt. om disse produktene? Har du tatt salongbehandlinger noen gang? Synes kinnene mine blir så tørre av Exuviance, men får holde ut litt til. Jeg har alltid vært opptatt av hudpleie, og brukte tidligere produkter fra parfymeri. Bl.a. Clarins og Kaneboe, men de gjorde svært lite for huden min. Først etter jeg begynte med Decleor og MD Formulations har jeg fått fjernet porer og svarte prikker. Har ikke fått testet Exuviance enda. Begynte såvidt med Jan Marini i mars, men pga sen leveranse fra Prettyskin4less, gikk jeg tilbake til MD Formulations. Nå bruker jeg stort sett det, for å bli tom før sommeren (vil ikke bruke glykosyre da). Har mange merker jeg har lyst til å teste ut, men holder meg til de som selges via hudpleiesalonger (dvs. jeg kjøper på nettet). Salongbehandlinger har jeg tatt, men nå er det noen år siden. Har istedenfor anskaffet meg endel salongprodukter (dyprens, peeling og masker fra Decleor), slik at jeg heller tar "behandling" hjemme. Er forresten opptatt av riktig kosthold og hvilke kosttilskudd som passer til huden min.
Frua Skrevet 5. april 2010 #15 Skrevet 5. april 2010 Har hørt at Jan Marini er bra. Hvilke produkter bruker du fra den serien? Har du prøvd andre serier? Bruker Bioglycolic rensen og c esta serumet! Huden har forbedret seg enormt etter at disse to produktene kom inn i rutinen min. Jeg kommer til å erstatte de gamle produktene mine med JM når de er brukt opp. Fra før har jeg brukt Decleor og MD.
Gjest Raggy Skrevet 5. april 2010 #16 Skrevet 5. april 2010 Bruker Bioglycolic rensen og c esta serumet! Huden har forbedret seg enormt etter at disse to produktene kom inn i rutinen min. Jeg kommer til å erstatte de gamle produktene mine med JM når de er brukt opp. Fra før har jeg brukt Decleor og MD. Disse produktene har jeg bruket. Rensen er helt grei men den tørker ut huden min.. C serumet er ikke bra etter min mening, det får fort en mørk gul farge noe som betyr at c vitaminet i produktet ikke er virksom lenger. C serumet for fet hud har en lufttett flaske noe som er bra men dette produktet har også mørknet.. Dette er grunnen til at jeg har begynt å lage mitt eget c serum, da har jeg garanter et ferskt serum men bra vitamin c. Jeg lager lite av gangen slik at det er friskt. Jan marini har mye bra men for min del tørker produktene ut huden min og ingen av fuktighetskremene gir nok fukt. For meg førte dette til flere svarte prikker da huden ikke fikk nok fukt/fett.
Frua Skrevet 5. april 2010 #17 Skrevet 5. april 2010 Den rensen tørket meg ut også men det var forbigående. C vitamin serumet har gjordt underverker hos meg iallefall. Mener jeg har lest på JM sidene at det ikke betyr at produktet er dårlig selv om det skifter farge,skal se om jeg finner en link seinere. Mitt er fortsatt lysegult og fint iallefall! Spennende at du lager serum selv!
Gjest Raggy Skrevet 5. april 2010 #18 Skrevet 5. april 2010 Ja det hadde vært fint om du fant ut av det, jeg er skeptisk til produsenter som påstår slikt fordi det ikke stemmer utifra det jeg har lest om c vitamin serum, jeg mener at serumet ikke skal ha farge i det hele tatt men det kan jo hende jeg tar feil. Testet c vit øyekremen til JM og den mørknet fort, det er for meg et dårlig tegn..
Honesty Skrevet 5. april 2010 #19 Skrevet 5. april 2010 C-vitaminserum som er blitt mørkt, kan faktisk ha motsatt/oksiderende effekt, og derfor skal man ikke bruke det.
Gjest Raggy Skrevet 5. april 2010 #20 Skrevet 5. april 2010 Det var det jeg trodde og som har gjort meg så oppgitt når jeg har kjøpt dyre c serum fra div merker. Derfor har jeg nå troen på å lage serum selv, jeg har serumet i en lufttett pumpeflaske og lager nytt ca en gang pr uke. Har det kommet noe serum utenpå flasken blir det mørkegult mens innholdet et fargeløst. Mulig mitt prosjekt ikke er opptimalt fordi jeg ikke har målt ph verdien noe jeg har forstått er viktig men jeg følger en oppskrift som mange er fornøyde med. Jeg bruker ikke mange penger på dyre gule serum lengre så jeg er fornøyd! Noen andre her som lager c serum selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå