Sarafina Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Har en helt ny pc, Dell. Når jeg prøver å legge over bilder eller laste ned andre ting, så får jeg bare beskjed om at harddisken er full. Det kan jo ikke stemme da jeg nesten ikke har noenting på den nye maskinen. Stasjon "c" er imidlertid full, mens stasjon "D" har masse ledig plass, hele 200 GB! Virker som om "C" er satt som default, slik at alle nedlastinger legges der.. bør jo være mulig å sette "D" som default istedet? Noen som vet hvordan man gjør det? YouTube virker heller ikke hos meg for tida, lurer på om det er "full disk" som er problemet... Håper noen kan hjelpe meg!
Beauté Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 (endret) Legg bilder og filer over på D stasjonen da. Og ta en kikk på Egenskaper, Kvote på diskene ved å høyreklikke på dem inne i Min datamaskin. Ta også diskopprydning samtidig. Endret 3. april 2010 av Beauté
Sarafina Skrevet 3. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2010 Legg bilder og filer over på D stasjonen da. Og ta en kikk på Egenskaper, Kvote på diskene ved å høyreklikke på dem inne i Min datamaskin. Ta også diskopprydning samtidig. Tusen takk for svar! Men vet du hvordan jeg gjør slik at D blir default, fast innstilling? C har veldig liten plass, men jeg kan kanskje flytte alt som er over på C? Kvote på diskene, hva er det?
aluminium Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Det som er meningen med å ha C og D disker er at C-disken kun skal inneholde Windows. Du skal ikke lagre noe som helst på denne disken, alt av personlige ting som man har på maskinen skal lagres på D. Grunnen til dette er at når den dagen kommer at du må installere Windows på nytt, så slipper du å ta backup i og med at alle filer ligger på D og systemet ligger på C....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå