Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lisha
Skrevet

Hei!

For noen måneder siden tok en jeg datet for ca 2 år siden kontakt. Da snakket vi om hvordan vi hadde det og slik. Vi datet andre begge to og var noenlunde fornøyde. Siden hadde han og jeg kontakt gjennom msn og vi fortalte hvordan det gikk med kjærlighetslivet. Plutselig en dag sa han at han gjorde en feil ved å la meg gå og at han angrer. Jeg ble nemlig forelsket i han, men han var usikker.

Han lurte på om vi kunne finne på noe en dag, og jeg syntes at det hadde vært koselig. Vi møttes her om dagen og vi pratet om stort og smått og det var kjempehyggelig. Vi ble enige om å gjenta det (og ikke vente 2 år til neste gang denne gangen, hans ord) og jeg foreslo en dag vi kunne møtes igjen. DA, sier han (det var per sms) at han ikke ønsker å såre meg igjen for jeg er en person han setter veldig høyt. Jeg skjønte ikke helt hvorfor han skulle såre meg, for jeg trodde jo at vi bare henger sammen som venner nå. Men han sa at det virket som ting kunne utvikle seg da vi møttes igjen. Det merket ikke jeg, men hvis han tenker sånn hvorfor tenker han at han kan såre meg? Det er jo han som følte noe og ikke meg. Jeg mener at vi nå har vokst i forskjellige retninger i livet og at vi ikke passer sammen som par, men ga utrykk for det motsatte, for å så si at han ikke vil såre meg? Og da jeg sendte en melding tilbake om hvor godt menneske jeg synes han er og at jeg ikke synes at ingen blir såret så lenge vi er ærlige mot hverandre og oss selv, fikk jeg noe svar.

For å være ærlig vet jeg ikke hva han vil. Kan noen hjelpe meg å forstå han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror gutten liker deg, og så tror jeg at han er kronisk vinglete og usikker, og at han kjenner seg selv. Han kan tenke seg å kose deg litt, men uten forpliktelser, og han får dårlig samvittighet hvis han bruker deg slik.

Gjest Lisha
Skrevet

Hei!

For noen måneder siden tok en jeg datet for ca 2 år siden kontakt. Da snakket vi om hvordan vi hadde det og slik. Vi datet andre begge to og var noenlunde fornøyde. Siden hadde han og jeg kontakt gjennom msn og vi fortalte hvordan det gikk med kjærlighetslivet. Plutselig en dag sa han at han gjorde en feil ved å la meg gå og at han angrer. Jeg ble nemlig forelsket i han, men han var usikker.

Han lurte på om vi kunne finne på noe en dag, og jeg syntes at det hadde vært koselig. Vi møttes her om dagen og vi pratet om stort og smått og det var kjempehyggelig. Vi ble enige om å gjenta det (og ikke vente 2 år til neste gang denne gangen, hans ord) og jeg foreslo en dag vi kunne møtes igjen. DA, sier han (det var per sms) at han ikke ønsker å såre meg igjen for jeg er en person han setter veldig høyt. Jeg skjønte ikke helt hvorfor han skulle såre meg, for jeg trodde jo at vi bare henger sammen som venner nå. Men han sa at det virket som ting kunne utvikle seg da vi møttes igjen. Det merket ikke jeg, men hvis han tenker sånn hvorfor tenker han at han kan såre meg? Det er jo han som følte noe og ikke meg. Jeg mener at vi nå har vokst i forskjellige retninger i livet og at vi ikke passer sammen som par, men ga utrykk for det motsatte, for å så si at han ikke vil såre meg? Og da jeg sendte en melding tilbake om hvor godt menneske jeg synes han er og at jeg ikke synes at ingen blir såret så lenge vi er ærlige mot hverandre og oss selv, fikk jeg noe svar.

For å være ærlig vet jeg ikke hva han vil. Kan noen hjelpe meg å forstå han?

Edit feil: HAN ga utrykk for det motsatte. Og jeg fikk IKKE noe svar.

Jeg tror gutten liker deg, og så tror jeg at han er kronisk vinglete og usikker, og at han kjenner seg selv. Han kan tenke seg å kose deg litt, men uten forpliktelser, og han får dårlig samvittighet hvis han bruker deg slik.

Det er fult mulig, men jeg vil jo gjerne bare kose med han jeg også. Så hvorfor er det vanskelig? Jeg er egentlig mer bekymret for at han er redd å utvikle følelser for meg mens jeg bare vil ha det gøy.

Skrevet

Det med at han ikke vil såre kan bety alt mulig. Det kan bety at han holder på med annen dame, eller at han er redd for å komme ei dame for nært (deg), eller at han synes forhold er mest spennende i de første tiden, og ikke gidder mer etter det, eller at han er deprimert, eller....Man kan spekulere tusen ting, men riktig svar er det bare han som har.

Gjest Common
Skrevet

Det kan hende han liker deg, ja. Men det er litt uviktig her.

Det jeg tolker utfra dette er at han ville se om han fortsatt hadde "it". Han fikk sitt ved at du møtte han og foreslo en dag til neste møtet. Da tenkte han at hvis han virkelig ville ha deg i fremtiden, så kunne han få deg. Det var kanskje ikke sånn du tenkte eller følte, men det er hans tolkning av det.

Det kan hende han har en kvinne i sitt liv nå, men han tviler på om det vil funke (hvorfor kan jeg ikke gjette meg frem til), og da må han ha backups klare. Han anser deg som klar for han ved en senere anledning hvis han kontakter deg igjen. Gjerne for å si "jeg feiget ut sist vi møttes fordi ejg begynte å føle ting og var redd du ikke følte det samme".

Mener jeg da.

Skrevet

Vet ikke om jeg kan hjelpe deg med å tolke ham, men tenker at det viktigste først og fremst er hva du vil. Vil du gjerne være venn med ham, eller er det ikke så farlig?

Hvis det ikke er så farlig kan du jo i alle fall avstå fra å ta initiativ til kontakt framover, så får heller han ta kontakt hvis han vil. Slitsomt å forholde seg til folk som er utydelige og vinglete.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan jo skrive at dersom dette er problematisk for han trenger dere ikke å treffes igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...