Gjest AnonymBruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 I dag når jeg skulle bake rundstykker fant jeg en enslig melbille i posen. Kastet selvfølgelig hele posen med mel + deigen. Sjekket resten av mel, havregryn og pasta, men ingen melbiller der. Vasket i melhyllen. Burde jeg hive resten av mel og pasta og for sikkerhets skyld? Har hatt melbiller en gang før, også da fra en pose mel fra butikken, og da kastet jeg alt i skapet + vasket grundig alle hyllene, for da var det ganske mange melbiller... Men denne gangen var det bare en, som helt klart må ha kommet fra posen. Det eneste som var litt ekkelt var at det lå en død larve i skapet, men den lå rett ved posen, så jeg antar den har falt ut derfra... Så ikke noe mer når jeg vasket hyllen, men fikk litt noia da jeg leste på nettet hvor fort de kan spre seg til andre leiligheter osv. Men er jo greit å ikke bli hysterisk og... Tror i allefall jeg skal gå til innkjøp av krukker til mel og pasta!
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Sånn generelt så er det bedre å støvsuge enn å vaske da fuktighet kan gjøre at udyr i kjøkkenskapene trives bedre. Kjøp beholdere til mel og gryn. Ikea har mange gode og rimelige. Jeg kjøpte mine hos Tupperware. Det jeg gjorde var at jeg målte opp f.eks. 2,5 kg mel for å finne hvor mange liter det var. Så kjøpte jeg en beholder som passet til akkurat det.
koldbruna Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Skikkelig ekkle de der dyrene. Vi har vært plaget med noe de kaller fleskebiller her.Hadde mus i veggene.
LukaFrost Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Jeg vil anbefale dere å fryse ned melet før det kastes, sånn at dere ikke sprer billene videre.
Helen Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 (endret) Tråden er ryddet iht. reglene. Helen, mod. Endret 3. april 2010 av Helen
Miss Puddel Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 glemmer ikke da svigerinnen min fant melbiller i skapet. hun tok helt av, kastet ALT i skapene, serviset inkludert, og forlangte full opppussing og nye skap på kjøkkenet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå