Snill Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Jeg tenkte å gjøre noe litt mer fruktbart enn å bare være medlem i Facebookgruppa for beinmargsdonasjon som går sin seiersgang om dagen. Jeg vet så langt at det gjøres under full narkose via hoftekammen, og at man kan være litt øm der en liten tid i etterkant. Jeg lurer på om her er noen beinmargsdonorer og hva de eventuelt kan fortelle.
Berentsens Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Du har altså tenkt å melde deg som beinmargsdonor? Sjansen for at du skal få muligheten til å donere er ganske liten, det er vel snakk om noen promilles sjanse. Regner med at du finner informasjon på sidene til Rikshospitalet.
Virvel Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 (endret) Du må være blodgiver for å kunne bli registrert som benmargsdonor, men det vet du kanskje? Det er bare å si fra i blodbanken, så tar de en ekstra prøve til typing. Jeg registrerte meg for flere år siden, men det har så langt ikke vært bruk for meg. Sannsynligheten for at det noensinne blir det er jo også veldig liten, men jeg har i hvert fall gjort det jeg kan. Endret 4. april 2010 av Virvel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå